جاهای دیدنی شهر شنزن


شهر شنزن

شِنژِن (به چینی: 深圳市 به انگلیسی: Shenzhen) یکی از شهرهای کشور جمهوری خلق چین در استان گوانگ‌دونگ در جنوب شرقی چین و در نزدیکی هنگ کنگ قرار گرفته‌است. شنژن یکی از مناطق آزاد تجاری موفق در چین و از اهمیت بازرگانی زیادی برخوردار است. جمعیت آن در سال ۲۰۱۰ میلادی برابر ۱۰٬۴۶۷٬۰۰۰ نفر بوده‌است. جمعیت آن با حومه بیش از ۱۲ میلیون نفر است.

شهر شنزن عنوان ثروتمندترین شهر در کشور پهناور چین را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل از امکانات رفاهی زیادی برخوردار می باشد و گردشگرانی که سالانه به این شهر سفر می کنند همواره رضایت زیادی از سفر خود دارند. این شهر همانطور که بیان شد جزء ثروتمندترین شهرهای چین می باشد اما به معنای این نیست که تنها ثروتمندان می توانند به شنزن سفر کنند بلکه برای افرادی که سفرهای اقتصادی را ترجیح می دهند هم مناسب است

شهر شنزن

هتل و رستوران شهر شنزن

شهر شنزن دارای هتل های خوب و مناسبی جهت اقامت می باشد. از جمله هتل های خوبی که در این شهر برای اقامت وجود دارد هتل های اینترکانتیننتال، شرایتون و فیوژن شانگری لا می باشد. این نکته را نباید فراموش کنید که با توجه به لاکچری بودن این هتل ها هزینه نسبتا بالایی هم دارند. اما هتل های اقتصادی هم در شنزن وجود دارد که نام های آنها به ترتیب هتل هیات پالاس، هتل هانیانگ و همینطور هتل هالیدی است، که آماده سرویس دهی به گردشگران این شهر می باشد.

یکی از سوالات برای ایرانیان پیش می آید هنگام سفر به چین این است که چی بخورند؟ یا به کجا بروند برای خوردن غذا؟ از جمله غذایی که بیشتر به سبک ذائقه ایرانی های نزدیک است می توان به این موارد اشاره کرد : خوراک گوشت چینی، مرغ یان سوجی، سالاد سیب زمینی چینی و برنج و کیمچی سرخ کرده، سوپ ذرت و مرغ برای تهیه غذا در رستوران هم می توانید سری به رستوران های دکیچن کوکو پارک، تریس و میلانو بزنید.

مراکز خرید شهر شنزن

اگر بخواهیم کمی اغراق کنیم بازارهای شهر شنزن یکی از بزرگترین بازارهای الکترونیک در قاره آسیا می باشند. این شهر به دلیل قرار گرفتن در کنار شهر هنگ کنگ به سرعت پیشرفت کرده و مقام کلان شهر پیشرفته را در چین به خود اختصاص داده است. شما می توانید در بازارهای این شهر تمامی نیازهای خود را از جمله خرید پوشاک، لوازم تخصصی الکترونیکی و همینطور مواد خوراکی مورد نیازتان را تهیه فرمایید. بزرگترین مرکز فروش لوازم الکترونیکی به نام SEG در شهر شنزن قرار دارد که بسیاری از واردکنندگان لوازم الکترونیکی از این بازار خرید می کنند.

مرکز خرید رین بو شهر شنزن

در شهر شنزن مراکز خرید زنجیره ای همانند کشور خودمان ایران وجود دارد. مرکز خرید رین بو در شهر شنزن هم دارای شعبه های متعددی هست. شما در این مراکز خرید می توانید نیازهای روزمره خودتان را بر طرف سازید.

فروشگاه های خیابان دونگمین شنزن

در این بازار شما احساس می کنید که گویی در بازار تهران در حال قدم زدن و خرید کردن هستید. این بازار که خیابان دونگ مین قرار دارد از جمله مهمترین بازارهای این شهر قلمداد می شوند. شما در این بازار علاوه بر خرید می توانید به رستوران های مختلفی هم بروید و همینطور در سینمای بازار فیلم هم تماشا کنید.

خیابان انگلیسی های شهر شنزن

یکی از پر بازدید ترین خیابان های شهر شنزن، خیابانی است به نام انگلیسی ها که در منطقه yantian واقع شده است. مهمترین نکته در این خیابان پرداخت نکردن مالیات و تمامی محصولات در آن بدون مالیات عرضه می شود.

مراکز تفریحی و دیدنی شنزن

شهر شنزن آثار تاریخی باستانی ندارد . اما مراکز تفریحی بسیار عالی در این شهر ایجاد شده است . معمولا روزهای شنبه و یکشنبه روز های تعطیل چینی ها میباشد . در مراکز تفریحی فقط دختر و پسرهای جوان دیده میشوند . بر خلاف ایران ، استفاده از پارکها پولی میباشد . به محض ورود مبلغ بسیار زیادی دریافت میشود . اما با آن پول میتوانید از خدمات رایگان و بسیار مهیج در آن مرکز را استفاده نمائید .

دره شادی شهر شنزن

شهر شنزن دارای مجموعه پارک های وسیعی می باشد که سالانه باعث جذب توریست های زیادی به این شهر می شود. در سال ۲۰۰۲ پارکی با وسعت ۳۵۰۰۰۰ متر مربع به نام دره شادی Valley of happiness در شهر شنزن در منطقه نانشان افتتاح شد. این پارک که به ۹ بخش مختلف که شامل میدان اسپانیایی ، شهر کارتون ها ، ماجراجویی در کوه ها ، شهر معادن طلا ، جنگل های بهشت خیالی ، ساحل تابش آفتاب ، در مقابل طوفان ، پارک آبی پلایا مای و دوران خوشبختی تقسیم می شود. در این پارک برای هر سلیقه ای سرگرمی در نظر گرفته شده است. تا مدت زمانی که در این پارک هستید بهترین لحظاتتان را سپری بنمایید.

در ابتدای ورودی این پارک  ، مبلغی به عنوان هزینه دریافت میشود . با پرداخت ورودی ، شما میتوانید از همه وسایل بازی این پارک ، رایگان استفاده نمائید . فقط مراقب باشید زمانتان بیهوده تلف نشود . چون در این پارک قسمتهای مختلف تفریحی وجود دارد . یک پارک آبی هم در این پارک با پیشرفته ترین وسایل وجود دارد . اگر اهل ورزشهای آبی هستید ، حتما وسایل شنا به همراه داشته باشید . اگر هیجان را دوست دارید ، از ترن هوایی این پارک لذت ببرید . مدت زمان رسیدن نوبت بسیار طولانی است اما لذت فوق العاده ای را پس از سوار شدن ، نصیبتان خواهد شد .

سفر به شهر شنزن

دهکده فرهنگ شهر شنزن

در سفر به شهر شنزن یکی از کارهایی که باید حتما انجام دهید رفتن به دهکده فرهنگی این شهر می باشد. این پارک که دومین پارک در جهان است که دارای مساحت ۲۰۰٫۰۰۰ متر مربعی می باشد. در این دهکده ۵۶ خانه عجیب از ۲۴ روستا ساخته شده است که نشان دهنده ۵۶ ملیت موجود در کشور چین می باشد. اگر می خواهید با آداب و رسوم این کشور آشنا شوید رفتن به دهکده فرهنگ شنزن را فراموش نکنید.

پارک پنجره ای رو به جهان شهر شنزن

از دیگر دیدنی های شهر شنزن پارکی است به نام پنجره ای رو به جهان و دارای مساحت ۴۸۰۰۰۰ متر مربعی می باشد. این پارک دیدنی که در ۱۸ ژوئن سال ۱۹۹۴ ساخته شده و علت نام گذاری این پارک به نام پنجره ای رو به جهت آن است که بیش از ۱۳۰ نوع از دیدنی های جالب ۴۳ کشور دنیا را در این پارک قرار گرفته است. شما با قدم زدن در این پارک احساس می کنید که تمامی دنیا را در مشت خود دارید. آثار تاریخی از کشورمان همچون مسجد شیخ لطف اله اصفهان ، تخت جمشید نیز در این پارک وجود دارد. این پارک بسیار بزرگ است و توصیه میشود حتما از ساعات اولیه که معمولا 9 صبح است گردش را شروع کنید . چون تا پایان شب ، لذت بردن از این پارک بسیار زمان کمی میباشد .

در پایان شب ، در قسمت ورود و خروج این پارک نمایش های بسیار زیبا اجرا میشود که تماشای آن حتما توصیه میشود . این پارک مثل پارکهای دیگر شهر شنزن دارای هزینه ورودی میباشد .  این پارک در نزدیکی پارک دره شادی شهر شنزن قرار دارد . اما در یک روز فقط میتوانید از یکی از آنها لذت ببرید . اگر اهل هیجان هستید و فرصت کم دارید ، دره شادی شنزن بهترین انتخاب شما خواهد بود .


مطالب مرتبط: