خودرو پژو 206 به دلیل جدید بودن سیستمهای برق و ECU، لازم است که تمام نکات ایمنی و فنی خودرو رعایت شود. هیچ خودرویی ضد سرقت از کارخانه بیرون نمی‌آید. به هر حال روشهایی برای سرقت خودرو وجود دارد. اما یک راننده به راحتی میتواند آپشنهای خاصی بر روی خودرو نصب کند تا امنیت بیشتری داشته باشد. روشهای قدیمی مثل دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان دیگر منسوخ شده است. چون سارقین به روشهای قدیمی عادت کرده اند. تنها روشی که جدید است و عامل بازدارنده و حفاظتی بیشتری دارد، استفاده از جی پی اس ردیاب می‌باشد.

ویژگی خودرو پژو 206

سرقت خودرو (Vehicle theft) از قدیم بوده و هست و خواهد بود. باید قبول کنیم که ناآگاهی صاحبان خودرو از امنیت هم مزید بر علت شده است. تا زمانی که ماشین گارانتی دارد، صاحبان خودرو نگران دستکاری در سیم‌کشی خودرو هستند. بعضی‌ها فقط به آژیر و دزدگیر معمولی دلخوش می‌کنند. بعضی‌ها هم چون فکر می‌کنند که پارکینگ دارند، هیچ خطری متوجه ماشین آنها نیست. اما آمار سرقت خودرو نشان دهنده چیز دیگری است.

امروزه در شهرهای بزرگ و یا جاده‌های خلوت، زورگیری سارقین زیاد شده است. افرادی هم که در مقابل سارقین مقاومت می‌کنند، زخمی و یا کشته می‌شوند. ذات گرگ صفت سارقین بر هیچکسی پوشیده نیست. هیچ‌گونه رحمی در سارقین وجود ندارد. حتما اخبار این جنایات سارقین تا به حال به گوشتان رسیده است. پس یک سارق با کسی شوخی ندارد. یک سارق علم غیب ندارد که چه کسی آدم بدی است تا ماشینش را سرقت کند. پس سرقت خودرو به خوب یا بد بودن افراد بستگی ندارد و ممکن است برای شما خواننده این مطلب نیز خدای نکرده اتفاق بیفتد. پس باید هرچه سریعتر به فکر باشید.

درباره بهترین جی پی اس (GPS)، ردیاب خودرو ایران

انواع دزدگیر برای خودرو 206

دزدگیر معمولی خودرو

نمونه‌ای از دزدگیر معمولی

دزدگیر معمولی خودرو عبارت است از دستگاهی که فقط با تحریک درب ها و یا ضربه آژیر می‌کشد. همچنین قابلیت باز و بسته کردن درها با ریموت را دارد. روی بسته بندی این دستگاه ها کلمه ALARM به معنی هشدار نوشته می‌شود. یعنی اساس کار این دستگاه ها آژیر کشیدن می‌باشد. خب پس نقطه ضعف این دستگاه ها کاملا مشخص می‌شود که قطع شدن آژیر است. یعنی با شنیده نشدن صدای آژیر، یک سارق به اهداف خودش به راحتی خواهد رسید. قیمت این قبیل دستگاه ها از 80 هزار تومان شروع می‌شود.

دزدگیر تصویری خودرو

نمونه‌ای از دزدگیر تصویری

دزدگیر تصویری خدماتی مشابه دزدگیر معمولی ارائه میدهد. یعنی وابسته به صدای آژیر است. همچنین آلارم های مربوط به ضربه و باز شدن دربها را تا 500 متر و در بعضی مدلها تا یک کیلومتر بر روی ریموت قابل مشاهده است. در این مدل دزدگیرها با دوتا نقطه ضعف آشنا شدید. یعنی صدا و محدوده ریموت تصویری دستگاه، اینها مواردی هستند که یک سارق با برنامه و بدونه برنامه هم میتواند به راحتی یک ماشین را سرقت کند.

دزدگیر سیمکارتی خودرو

برای رفع مشکلات در دزدگیرهای معمولی و دزدگیر تصویری تغییرات کوچکی انجام شده است. با اضافه شدن GSM به برد (PCB) این قبیل دزدگیرها باعث اختراع دزدگیر سیمکارتی شده است. در اصل برای رفع محدودیت فاصله، از سیمکارت استفاده شده است. روال کار به این صورت است که هشدارها به صورت پیامکی به صاحب خودرو ارسال میشود. همچنین برای دریافت موقعیت خودرو با اتصال به دکلهای مخابراتی یک موقعیت تقریبی دریافت می‌شود. موقعیت دریافتی  از طریق سیمکارت به صورت لینک گوگل مپ ارسال میشود. پس تا این قسمت هم متوجه شدید که موقعیت دریافتی تقریبی است و فقط به صورت SMS قابل ارسال است. یعنی اگر دستگاه خاموش شود دیگر نمیتوان به موقعیت دسترسی پیدا کرد. پس نقطه ضعف این دزدگیرها، تقریبی بودن مکان و وابسته بودن به روشن شدن است.

دزدگیر ماهواره‌ای خودرو

دزدگیر و ردیاب دلتا جی پی اس

دزدگیر ماهواره‌ای خودرو یک سیستم کامل و پیشرفته است. دریافت اطلاعات از طریق ماهواره های در حال گردش به دور زمین است. موقعیت دریافتی کاملا دقیق می‌باشد. (مخصوصا در مدلهای دارای آنتن اکسترنال). ارسال اطلاعات بر روی بستر اینترنت (GPRS) و بستر پیامک (SMS/GSM) می‌باشد. محلی برای ذخیره خودکار اطلاعات به نام سرور (server) وجود دارد. امکان از کار انداختن دزدگیر ماهواره ای کاملا صفر می‌باشد. چون یک سارق به محض باز کردن درب خودرو کاملا غافلگیر می‌شود. یعنی صاحب خودرو از باز شدن درب ها به وسیله پیامک مطلع شده است.

درباره ردیاب خودرو بیشتر بدانید

ردیاب خودرو و دزدگیر ماهواره‌ای دلتا جی پی اس، مدل 203B

در مدل فول آپشن جی پی اس ردیاب دلتا، به محض تکان خوردن خودرو، شروع به آژیر کشیدن میکند. هم زمان از طریق پیامک وضعیت پیش آمده را به صاحب خودرو اطلاع میدهد. پس فرضیه از کار انداختن جی پی اس ردیاب دلتا، صفر می‌باشد. همچنین باید یادآوری کنیم که نصب جی پی اس ردیاب دلتا و دزدگیر ماهواره ای خودرو توسط نصابان حرفه ای و نمایندگیهای معتبر که نصب می‌شوند هیچگونه جای دسترسی سریع به جی پی اس ردیاب را نمی‌دهد.

برای قیمت تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۷۶۹۵۱۲

روش کار سارق خودرو

یک دزد تنها کاری که انجام میدهد به ترتیب زیر است:

۱ – چک کردن باز بودن دربها (در همان لحظه ردیاب دلتا یک پیامک ارسال میکند)

۲ – ضربه به خودرو جهت مطلع شدن از سیستم امنیتی خودرو (در همان لحظه ردیاب دلتا یک پیامک ارسال میکند)

۳ – باز کردن درب خودرو به روشهای خودش (در همان لحظه ردیاب دلتا یک پیامک ارسال میکند)

۴ – تلاش برای روشن کردن خودرو

۵ – روشن کردن خودرو (در همان لحظه ردیاب دلتا یک پیامک ارسال میکند)

۶ – با عجله شروع به رانندگی کردن به سمت گاراژ اختصاصی خودشان

۷ – مخفی شدن برای مدتی تا آب از آسیاب بیفتد

پس جی پی اس ردیاب دلتا در همه مراحل به شما فرصت می‌دهد که به سمت ماشین خود بروید. حال سوال دیگری که ممکن است در ذهن مخاطب ایجاد شود این است که اگر دیر رسیدیم تکلیف چیست؟ جواب این است که با ارسال پیامک خاموش کردن خودرو از هر فاصله ای (چون ماهواره ای است پس مسافت اصلا مهم نیست)

مزایای جی پی اس ردیاب دلتا به شرح زیر می‌باشد

ویژگی اول

۱- پرسنل و کارشناسان ردیاب دلتا از مجموعه بزرگی تشکیل شده اند. که از لحظه تولید جی پی اس ردیاب در کارخانه تا لحظه رسیدن آن به دست مشتری به طور کامل نظارت دارند. یعنی در تولید و خرید آن در کارخانه نظارت کامل توسط کارشناس بازرگانی جی پی اس ردیاب دلتا صورت می‌گیرد. که بهترین جی پی اس ردیاب را بتوانیم به ایران وارد کنیم. این خرید چون به میزان زیاد و در خود کارخانه ( نه از راه دور ) انجام می گیرد طبیعتا به قیمت بسیار مناسب تهیه می‌گردد.

کارشناسان ما این توانایی را دارند که مثل سایر جی پی اس های ردیاب بی کیفیتی که در بازار موجود است را به قیمت خیلی پایین تر خریداری کنند. اما آنچه که برای مجموعه جی پی اس ردیاب دلتا مهم است ،فقط کیفیت است.

رقابت ردیاب دلتا در بازار ایران فقط بر روی قیمت نیست. چون اگر قیمت اولویت اصلی کار ما بود مطمئنا جی پی اس ردیاب با قیمتهای بسیار پایین‌تر نسبت به افراد دیگر در بازار به فروش میرساندیم. (قیمت جی پی اس ردیاب دلتا بسیار مناسب است). پس ما سعی کردیم که از کارخانه اصلی خریداری کنیم که این کار فقط در انحصار توانایی ما است و لاغیر.

ویژگی دوم

۲- سایت ردیابی جی پی اس دلتا، فابریک کارخانه می‌باشد. یعنی خدمات ارائه شده جهت ردیابی از طریق خود کارخانه که دارای سرورهای بسیار قدرتمندی جهت ردیابی دارند صورت می‌گیرد. همه مخاطبین محترم در جریان هستن که قدرت سرورهای فابریک خیلی بیشتر از سرورهای موجود در ایران است. در حال حاضر سرورهای جی پی اس ردیاب دلتا به ۱۸ زبان زنده دنیا که فارسی هم جزوی از آن است خدمات ارائه می‌دهند.

این مطلب به این معنی است که این کارخانه به کل دنیا جنس صادر میکند و مشتریان راضی زیادی از سراسر دنیا دارد. که تا این حد توانسته است رشد کند. وجود سایت ردیابی قدرتمند گویای برتری سخت افزاری جی پی اس ردیاب دلتا می‌باشد. قابلیتهای بیشماری در سایت ردیابی جی پی اس دلتا وجود دارد. از قبیل:

  • تعین سرعت و محدوده
  • امکان ردیابی همزمان و آنلاین تعداد زیاد خودرو بدون افت سرعت در ردیابی. (مثلا ۲۰۰ عدد خودرو را آنلاین در یک لحظه می‌توان دید که این نشان دهنده قدرت بالای سرورهای ردیاب دلتا می‌باشد).
  • امکان مشاهده روی نقشه مخصوص ردیابی
  • امکان گرفتن خروجی اکسل از گزارشات و مسافتهای طی شده تا یک ماه .

ویژگی سوم

۳- سخت افزار با کیفیت عالی که به تاییدیه سازمانهای استاندارد جهانی رسیده است. (استاندارد معروف CE) در کشور ایران، جی پی اس ردیاب دلتا توانسته است مجوزهای استاندارد شرکت اپیل (صنایع انرژی برق ایران) و سازمان ارتباطات و مقررات رادیویی را اخذ کند.

ویژگی چهارم

۱- نرم افزار ردیابی گوشیهای اندروید و آیفون. با حجم بسیار کم و روان، با قدرت و امنیت بسیار بالا (غیر قابل هک).

۲- پشتیبانی خستگی ناپذیر کارشناسان جی پی اس ردیاب دلتا۶ – تنوع جی پی اس ردیاب دلتا

۳- همیشه موجود بودن جی پی اس ردیاب

۴- در دسترس بودن و آسان بودن خرید ردیاب دلتا (مرکز تهران با امکان دسترسی از طریق مترو و اتوبوس)

۵- سایر مزایا را خودتان بعد از خرید جی پی اس ردیاب دلتا خواهید دید .

قیمت جی پی اس ردیاب خودرو پژو 206

خودرو پژو 206 ماشین بسیار خوبی است. بسیاری از سارقین چشم طمع به این خودرو را دارند. اگر ارتقای امنیت خودرو را هزینه بدانید، فرصت مناسبی را در اختیار سارقین قرار داده اید. تنها روش ارتقای امنیت خودرو پژو 206 استفاده از جی پی اس ردیاب می‌باشد. قیمتهای مختلفی برای ردیاب می‌توان پرداخت کرد. اما نباید انتظار داشت که یک دستگاه ضعیف با قیمت ارزان همان قابلیت و کارایی را داشته باشد که یک ردیاب گرانتر میتواند انجام دهد. البته کلمه گرانتر فقط برای مقایسه قیمتی است و در کل قیمت جی پی اس گران نیست.

در موقعیتی که یک کالای امنیتی می‌خواهد به داد شما برسد می‌توان ارزش خرید یک کالای خوب با بد را تشخیص داد. نباید به راحتی گول کلمات فروشندگان را خورد بلکه باید بیشتر تحقیق کرد. مهم نیست یک محصول تولید چه کشوری است، مهم این است چه کشورهایی مشتری این محصول هستند. تبلیغات فریبنده برای یک کالای امنیتی جای سوال دارد. چرا باید یک محصول که ادعا می‌شود مال یک کشور مهم است با سایت اورجینال خدمات دهی نشود؟!

برای قیمت تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۷۶۹۵۱۲

ردیاب دلتا ویژه خودرو پژو 206

ردیاب‌های دلتا محصول کشور چین، با کیفیت عالی و خدمات بین المللی می‌باشد. نیازی نمیبینیم DELTAGPS را که در کشورهای مختلف دنیا در حال فروش است را به اسم غیر چینی بفروشیم. با افتخار اعلام میکنیم که محصول با کیفیتی که همگان در سراسر دنیا استفاده میکند را برای هموطنان عزیزمان تهیه کرده ایم. ویژگیهای منحصر بفردی مثل سایت فابریک 18 زبانه از جمله زبان فارسی نشان دهنده قدرت و کیفیت دستگاه و کشورهای استفاده کننده با خودرو های با کیفیت می‌باشد. قیمت محصولات دلتا بسیار مناسب می‌باشد و خدمات ویژه ای دارد که در برندهای دیگر نمیتوان پیدا کرد. در نظر داشته باشید که خودرو ال90 یک خودروی خارجی مونتاژ ایران است. پس لازم است که حتما ردیاب دلتا را بر روی این خودرو نصب کنید تا هیچگونه مشکلی برای خودرو پیش نیاید.

ویژگی های سایت ردیابی دلتا

۱ – ردیابی آنلاین ۲۴ ساعته از همه جای دنیا بدون افت سرعت (قدرتمند تر از سرورهای داخلی)
۲ – سرور ردیابی در خود کارخانه قرار دارد (فابریک)
۳ -سایت ردیابی بین المللی میباشد (۱۸ زبان زنده دنیا)
۴ – داشتن زبان فارسی
۵ – امکان تعیین محدوده سرعت (به محض نقض توسط راننده ، هشدار به صاحب خودرو ارسال میگردد)
۶ – امکان تعیین محدوده جغرافیایی (به محض نقض توسط راننده ، هشدار به صاحب خودرو ارسال میشود .
۷ – امکان مشاهده آنلاین موقعیت خودرو .( برای مدیران با یک نام کاربری میتوانند همه مجموعه خودرو ها را ببینند)
۸ – امکان گزارشگیری به صورت تصویری بر روی نقشه های مخصوص (قابل پرینت)
۹ – امکان گزارشگیری به صورت فایل اکسل (قابل پرینت)
۱۰ – امکان مشاهده سرعت خودرو در موقعیت و زمانهای مختلف
۱۱ – امکان مشاهده زمانهای روشن و خاموش بودن خودرو در موقعیت و زمانهای مختلف
۱۲ – امکان مشاهده مسافتهای پیموده شده خودرو در طول روز و یا ساعتهای مختلف
۱۳ – ردیابی بسیار آسان و ارزان

جی پی اس چیست؟

جی پی اس (GPS) عبارت است از ۲۸ ماهواره در حال گردش به دور زمین در مدار خاص می‌باشد. این ماهواره ها توسط کشور آمریکا به فضا پرتاب شده اند. در ابتدا کاربرد نضامی داشت اما با سقوط هواپیمای مسافربری، استفاده عمومی پیدا کرد. کشورهای دیگری مثل چین به جای gps از ماهواره بومی خودشان به اسم بیدو (Beidou) دارند. کشور روسیه از ماهواره های بومی خودشان به اسم گلونانس استفاده می‌کنند. همه گوشی های هوشمند مجهز به ماژول GPS می‌باشند و بعضی ها ماژول گلونانس را نیز دارند.

بهترین دزدگیر ماشین پژو 206

جی پی اس ردیاب خودرو عبارت است از یک دستگاه امنیتی و مدیریتی در خودرو. برای کنترل رانندگان و یا جلوگیری از سرقت خودرو استفاده می‌شود. داشتن ردیاب برای خودرو مساوی است با امنیت و آرامش. انواع مختلفی از ردیاب خودرو در دنیا تولید و استفاده می‌شود. بهترین جی پی اس ردیاب خودرو در دنیا DELTAGPS می‌باشد . دلایل برتری ردیاب خودرو دلتا را میتوانید با کلیک بر روی لینک ببینید.

نحوه کار به این صورت است که با استفاده از نرم افزار مخصوص گوشی و یا از طریق سایت ردیابی فابریک، موقعیت دقیق را ببینید. موقعیت دقیق به صورت آنلاین قابل مشاهده می باشد. همچنین می‌توانید موقعیت های قبلی را نیز بر روی نقشه ببینید. بهتره توضیحات مربوطه را در مقاله دلتا ۲۰۳A و دلتا ۲۰۳B+ میتوانید ببینید. برای آگاهی از فروش جی پی اس دست دوم خودرو با ما همراه باشید.

پژو 206 در یک نگاه

شركت ايران خودرو يكي از مهمترين پايگاهاي توليد پژو 206 در جهان به شمار مي رود. پژو 206 به خاطر چالاكي و قابليت هاي ديناميكي بالا، سازگاري با محيط زيست و مصرف سوخت پايين، قيمت مناسب و بهره جستن اين خودرو از سيستم توزيع الكترونيك نيروي ترمز و سيستم برق كاملاً مدرن مالتي پلكس مطابق با استانداردهاي روز جهان باعث محبوبيت ويژه اي در ميان جوانان و خانواده ها ي ايراني شده است. پژو 206 هاچ بك با 2 موتور 1.4 و1.6 ليتري در دو تيپ 2 و 5 در ايران خودرو توليد مي شود.

ایموبلایزر چیست؟

شاید بسیاری از ما در هنگام مشاهده آپشن‌های خودروهای امروزی، سیستم ایموبلایزر را دیده باشیم. این سیستم که در اتومبیل‌های ساخت داخل به‌عنوان یک امکان بسیار پیشرفته و مفید محسوب می‌شود دارای قابلیت‌های بسیاری است که بایستی در مورد آن بیشتر بدانیم. شاید بتوان در یک جمله این سیستم را تعریف کرد و گفت که یک نوع سیستم ضد سرقت پیشرفته است؛ ولی سوال مهم این است که آیا اتومبیل‌های دارای این امکان، نیاز به دزدگیر دارند؟! در این مقاله ایموبلایزر و سیستم‌های ضد سرقت دیگر تعریف شده و امکانات و ویژگی‌های هر یک مختصرا توضیح داده خواهند شد.

در مجموع سیستم‌های ضد سرقت در ۳ دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

 

سیستم قفل مرکزی درها

این سیستم طرز کار ساده‌ای دارد. با قفل شدن یکی از درب‌ها بقیه را قفل می‌کند و بالعکس. نیروی این کار معمولا از طریق یک موتور الکتریکی تامین می‌شود که سیگنال‌های مورد نیاز برای فعال یا غیر فعال‌سازی سیستم از طریق کنترل از راه دور یا کنتاکت‌های داخل قفل درب فرستاده می‌شود (برای مواقعی که برق خودرو قطع شده است). این سیستم دیگر به تنهایی کاربرد آن‌چنانی ندارد و معمولا بصورت ترکیب با سیستم دزدگیر یا ایموبلایزر بکار می‌رود.

سیستم‌های آلارم دهنده (دزدگیر)

این سیستم که واحد کنترل مرکزی (که در بعضی موارد با ECU یک‌پارچه هست) سیگنال‌های ارسالی از یک‌سری سنسور را کنترل می‌کند و در صورت تحریک این سنسورها، یک‌سری واکنش از پیش تعیین‌شده نشان می‌دهد؛ مثل فعال کردن آژیر و فلاشر و در مدل‌های پیشرفته‌تر ارسال سیگنال هشدار به ریموت کنترل.

سنسورهایی که در این سیستم بکار می‌رود معمولا شامل سنسورهای التراسونیک (حساس به حرکت)، سنسورهای ضربه، وارد کردن سوئیچ و در مدل‌های پیشرفته‌تر سنسورهای فشار هوا (حساس به تغییرات ناگهانی فشار هوای داخل خودرو در اثر باز کردن درب‌ها) و سنسورهای محافظت از سرقت چرخ‌ها می‌شود.

دزدگیر

در این سیستم با فشار کلید قفل بر روی ریموت کنترل، واحد مرکزی سنسورها را تحت نظر می‌گیرد و هم‌زمان برق سوئیچ استارت را قطع می‌کند و در صورت تحریک شدن هر کدام از سنسورها، دستگاه برای مدت زمان از پیش تعیین شده‌ای آلارم می‌دهد.
حساسیت هرکدام از سنسورها نیز قابل تنظیم است. ترکیب این سیستم با قفل مرکزی امنیت خوبی را بوجود می‌آورد اما کامل نیست.

سیستم‌های ایموبلایزر الکتریکی و الکترونیکی کددار

همان‌طور که از اسمش پیداست عملکرد هر قسمتی از اتومبیل که باعث حرکت خودرو می‌شود را از کار میندازد! و برخلاف قبلی خبری از سنسور و آلارم نیست.

در خودروهای جدید معمولا از سیستم سوئیچ ایموبلایزر (Immobilizer) دار استفاده می‌شود. سیستم ایموبلایزر یکی از جالب‌ترین سیستم‌های نصب شده در خودروهای جدید می‌باشد که در واقع نوعی سیستم ضد سرقت محسوب می‌شود. با کمک این مکانیزم با استفاده از قفل نرم‌افزاری که بر روی ECU انژکتور گذاشته می‌شود پیشرانه خودرو از روشن شدن مانع می‌شود. تا زمانی که این قفل باز نشود استارت زدن توسط سوئیچ حاصلی نداشته و پیشرانه روشن نمی‌شود.

کلیدهای خودروهای دارای ایموبلایزر شامل دو قسمت می‌باشند؛ یکی بورد الکترونیکی مربوط به ریموت کنترل (در کلید ریموت کنترل‌دار) که کار باز و بسته کردن درها را بر عهده دارد و دیگری قطعه کوچکی است که در واقع نوعی چیپ حافظه است. آنتن ترانسپوندر که بر روی سوئیچ در زیر فرمان نصب می‌شود شامل یک بورد الکترونیکی و یک سیم پیچ است که می‌تواند همانند یک مین‌یاب یک میدان مغناطیسی کوچک ایجاد نماید.

وقتی کلید را در داخل سوئیچ در زیر فرمان قرار می‌دهیم چیپ حافظه داخل کلید تحت حوزه مغناطیسی ترانسپوندر قرار گرفته و فعال می‌شود. در این حالت انتن در ارتباطی دوجانبه با چیپ حافظه شروع به رد و بدل کردن اطلاعات کرده و می‌تواند کدی که ما ان را تحت عنوان Access code می‌شناسیم بر روی کلید ثبت نموده و یا آن را از روی کلید بخواند. تمام این اطلاعات ارسال و دریافت کدها و بازگشایی کدها تنها در کسری از ثانیه انجام شده و راننده متوجه مورد خاصی نمی‌شود.

 

ایموبلایزر

در ابتدای تولید خودرو قبل از اینکه خودرو استارت بخورد توسط دستگاه دیاگ باید کلید را برای خودرو تعریف نمود. در این پروسه Access code یک‌بار برای خودرو تعریف شده و در داخل کلید ثبت می‌شود. این کد توسط یک کارت به همراه کلیدهای خودرو به مشتری تحویل داده می‌شود (البته اخیرا به دلیل مسایل امنیتی و ممانعت از سرقت خودرو این کد توسط شرکت سازنده به مشتریان تحویل داده نمی‌شود اما در صورت نیاز با نامه نگاری از شرکت سازنده دریافت می‌شود.)

به وسیله این کد صاحب وسیله می‌تواند در صورت مفقود شدن کلیدها توسط دستگاه دیاگ کلیدهای دیگری را برای خودرو تعریف نماید.

در این خودروها معمولا یک لامپ چشمک زن قرمز رنگ که نشانه دارا بودن سیستم ایموبلایزر و نیز فعال بودن آن است در داخل صفحه نشان دهنده پشت فرمان (پنل خودرو) یا هر قسمت نمایان دیگری نصب شده است. مادامی که خودرو خاموش است این علامت فعال بوده و با روشن شدن پیشرانه غیر فعال می‌شود.

نواحی حفاظت‌شده توسط ایموبلایزر عبارتند از:

  • موتور استارت
  • سیستم سوخت‌رسانی
  • سیستم جرقه

زمانی که خودرو بوسیله ریموت قفل می‌شود، یک‌سری رله مدارهای الکترونیکی که به منظور عملکرد خودرو بکار می‌روند را از مدار خارج می‌کنند. با این کار عملا موتور دیگر روشن نمی‌شود و کارهایی مثل اتصال کوتاه پایه‌های سوئیچ و غیره کاملا بی‌تاثیر است!

در سیستم ایموبلایزر الکترونیکی یک سیگنال کددار برای بلوکه کردن یا آزاد کردن مدارات راه انداز سیستم از ریموت به واحد مرکزی فرستاده می‌شود و این سیگنالها توسط الگوریتم‌های سیستم کدگشایی می‌شود.

برای غیر فعال کردن سیستم ایموبلایزر ۲ چیز مورد نیاز است:

سوئیچ از لحاظ فیزیکی با سوئیچ اصلی خودرو مطابقت داشته باشد.
کدی که ریموت می‌فرستد با کد ذخیره شده در واحد مرکزی یکسان باشد.

غیر فعال شدن سیستم ایموبلایزر زمانی اتفاق می‌افتدکه یک اتصال القایی بین سوئیچ و سیستم برقرار بشود. در صورتی که هرکدام از موارد فوق محقق نشود خودرو بکار نمی‌افتد. در بعضی سیستم‌های پیشرفته‌تر، این کد امنیتی بعد از هربار فقل و باز شدن سیستم عوض شده و با ریموت هماهنگ می‌شود. لازم به ذکر است که از همین سیگنال کددار برای سیستم قفل مرکزی استفاده می‌شود و در واقع قفل مرکزی تحت کنترل ایموبلایزر در می‌آید. بنابراین با توجه به ویژگی‌های گفته شده برای سیستم ایموبلایزر، امنیت خودرو کامل نمیشود. و نیاز به یک سیستم امنیتی قویتری هم میباشد .


مطالب مرتبط: