جی پی اس و ردیاب خودرو، یکی از بهترین محصول‌ها برای حفظ امنیت وسایل نقلیه از جمله خودروهای سواری سبک و سنگین و حتی موتور سیکلت ها به حساب می آید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات می‌توان به قابلیت کارکرد ردیاب بدون برق تا 48 ساعت، ارسال پیامک هشدار، شنود داخل خودرو و از همه مهم‌تر قابلیت خاموش کردن ماشین از راه دور اشاره کرد.

براساس نوع ردیاب ماشین، دو نوع نصب وجود دارد:

۱- ردیاب ماشین با آنتن داخلی

۲- ردیاب ماشین  با آنتن‌های خارجی (برای GPS و GSM)

درباره ردیاب خودرو بیشتر بدانید

آموزش نصب ردیاب خودرو با آنتن داخلی

راهنمای نصب ردیاب خودرو با آنت داخلی

ردیابهای آنتن داخلی به لحاظ استفاده‌های ساده معمولا در زیر قاب فرمان و یا پشت پخش ماشین نصب می‌شود. نصب ردیاب‌های آنتن داخلی بسیار آسان است و البته پیدا شدن آن نیز توسط سارقین بسیار آسان خواهد بود. مدل‌های آنتن داخلی به دلیل ضعیف بودن گیرندگی و فرستندگی، به ناچار در قسمت‌های ساده ماشین نصب می‌شود و باید حتما در حالت ایستاده (عمودی) در داخل ماشین نصب شود که بتواند با ماهواره در ارتباط باشد. این حالت باعث ایجاد خطای زیاد می‌شود و اطمینان یافتن از موقعیت خودرو، بسیار سخت خواهد بود.

ردیابهای آنتن داخلی معمولا  از دو سیم قرمز (مثبت) و سیم مشکی (منفی اتصال به بدنه) تشکیل شده است. برخی مدل‌های آنتن داخلی علاوه بر دو سیم قبلی، از سیم سفید (ACC پشت سوئیچ) نیز تشکیل شده است. سیم سفید برای این است که به محض روشن شدن خودرو ، پیامک به صاحب خودرو ارسال شود.

برای شروع نصب، لاستیک دور درب راننده را با احتیاط باز نمائید. لاستیک زیر پایی راننده را کنار بکشید. سیم‌های داخل کف قسمت راننده را پیدا کنید. با استفاده از لامپ تست و یا دستگاه مولتی‌متر دیجیتال به راحتی می‌تواند یک برق 12 ولت را پیدا کنید. با احتیاط روکش کابل را جدا می‌کنید و سیم قرمز را به آن وصل می‌کنید . سیم مشکی، برای اتصال به بدنه است و منفی می‌باشد. به قسمتی از بدنه خودرو که رنگ ندارد با یک پیچ به آنجا وصل کنید. برای وصل کردن سیم سفید، قاب زیر فرمان را باز کنید تا پشت سوئیچ دیده شود. سوئیچ را باز کنید تا در پله اول قرار گیرد. سپس با استفاده از لامپ تست یا دستگاه مولتی‌متر دیجیتال می‌توانید به پشت سوئیچ وصل کنید  در قسمتی که لامپ روشن شد و یا دستگاه مولتی متر ولتاژ 12 ولت را نشان داد به آنجا وصل کنید. سپس دستگاه را در زیر قاب فرمان قرار دهید و با احتیاط هر جایی را که باز کرده‌اید را به آرامی ببندید.

ردیاب‌ها مجهز به باتری بکاپ هستند که قبل از محکم کردن حتما در حالت ON قرار دهید. همچنین با تماس به سیم‌کارت داخل دستگاه از روشن بودن آن مطمئن شوید. در هنگام نصب برای جلوگیری از انتقال الکتریسیته ساکن از بدن نصاب به دستگاه  باید گاهی دست خود را به قسمت فلزی خودرو باید زد تا الکتریسیته ساکن جمع شده در بدن نصاب به دستگاه آسیب وارد نکند.

آموزش نصب ردیاب خودرو با آنتن خارجی

راهنمای نصب ردیاب ماشین با آنتن خارجی

ردیاب‌های دو آنتنه معمولا برای استفاده‌های امنیتی و مدیریتی طراحی می‌شوند. چون قابلیت مانور بر روی دستگاه برای نصب حرفه ای و دور از دسترس بودن دستگاه وجود دارد.

ردیاب‌های آنتن داخلی همانطور که قبلا گفته شد، برای ارتباط با ماهواره باید در یک جای ساده نصب شود. اما در ردیاب‌های دو آنتنه، این قابلیت وجود دارد که نصاب بتواند در بهترین جای ممکن آنرا نصب کند. جاهایی که می‌توان ردیاب دو آنتنه را نصب کرد زیاد است. چون سیم آنتن‌ها بلند است و به راحتی می‌توان دستگاه مرکزی را در بهترین و مخفی‌ترین جای خودرو نصب کرد و آنتن‌ها را در جای دیگر خودرو به صورت مخفی قرار داد.

جاهایی که می‌توان ردیاب‌های دو آنتنه را نصب کرد، عبارت است از:

محل مناسب جهت نصب ردیاب خودرو

۱- زیر صندلی عقب

۲- سقف

۳- صندوق عقب

۴- پشت کیلومتر شمار

۵- کاورهای ستون عقب

۶- دریچه‌های بغل

۷- پشت کنسول

۸- زیر کاور ترمز دستی

۹- و جاهای دیگر...

که نصاب بر اساس نوع ماشین، بهترین قسمت را برای نصب انتخاب می‌کند. یافتن ردیاب‌های دو آنتنه برای سارقین بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن است.

برای اطلاع تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۷۶۹۵۱۲

ردیابهایی با آنتن خارجی معمولا دارای آپشن‌های مختلفی می‌باشد. مثلا در ردیاب دلتا 203َA سیم‌ها و نصب به این‌صورت می‌باشد:

اطلاعات سیم‌ها جهت نصب جی پی اس ماشین از نوع آنتن خارجی

ابتدا دکمه زرد رنگ دستگاه را با نوک خودکار فشار می‌دهیم تا خشاب سیم‌کارت خارج شود. یک عدد سیمکارت (ایرانسل ـ همراه اول ـ رایتل) داخل دستگاه قرار می‌دهیم و سپس دو آنتن مخصوص GPS و GSM را که به صورت پیچ هستند به دستگاه وصل می‌کنیم. پشت دستگاه یک دکمه ON/OFF وجود دارد که پس از 30 ثانیه وصل شدن برق خودرو و روشن شدن LED دستگاه، آنرا در حالت ON قرار می‌دهیم. این حالت باعث می‌شود تا در زمان قطع برق خودرو، از باتری داخلی استفاده شود.

بهترین مکان برای نصب ردیاب خودرو

سیم قرمز با داشتن فیوز مخصوص به عنوان سیم مثبت می‌باشد که با استفاده از مولتی‌متر و یا لامپ تست می‌توان به برق خودرو وصل کرد. سیم مشکی به عنوان سیم منفی می‌باشد که می‌توان به بدنه خودرو وصل کرد. با وصل شدن دو سیم مثبت و منفی، دستگاه روشن می‌شود و پس از 30 ثانیه، دکمه پشت دستگاه را در حالت ON قرار می‌دهیم. ابتدا چراغ LED دستگاه به رنگ قرمز در می‌آید و بعد از چند ثانیه شروع به چشمک زدن می‌کند. این حالت یعنی سیم‌کارت دستگاه روشن شده است و آماده دریافت و ارسال پیام و داده است. بعد از چند ثانیه LED دستگاه به رنگ سبز قرمز در می‌آید که نشان دهنده وصل شدن به ماهواره است.

میکروفون ردیاب دلتا 203 A از نوع اکسترنال خبرنگاری است. سیم بسیار بلندی دارد و در بهترین جای خودرو قابل نصب می‌باشد. سوکت میکروفون را به قسمت مخصوص میکروفون دستگاه وصل نمایید. وجود میکروفون اکسترنال باعث می‌شود که صاحب خودرو بتواند، صدای واضح‌تری را دریافت کند.

دو سیم آبی و سبز بر روی دسته سیم‌های این دستگاه وجود دارد که به ترتیب مربوط به تریگر منفی و مثبت لادری می‌باشد. خوبی این دستگاه به این است که مثبت و منفی را همزمان دارد. با وصل شدن یکی از این دو سیم (بر اساس نوع خودرو، منفی یا مثبت انتخاب می‌شود) به لادری، امکان ارسال هشدارهای باز شدن غیر مجاز درب‌ها به صاحب خودرو وجود دارد.

یک سیم به رنگ سفید وجود دارد که برای وصل شدن به پشت سوئیچ (ACC) می‌باشد.  برای این کار، کاور زیر فرمان را با احتیاط باز کنید و با قرار دادن مولتی متر و یا لامپ تست به پشت سوئیچ در حالتی که بر روی پله اول می‌باشد می‌توانید برق 12 ولت سوئیچ را پیدا کنید.

بهترین مکان برای نصب ردیاب ماشین

سیم نارنجی رنگ دستگاه برای وصل شدن به آژیر می‌باشد. این دستگاه این قابلیت را دارد تا مثل دزدگیر، دارای آژیر شود. با استفاده از سنسور ضربه داخلی، به محض ضربه خوردن و یا باز شدن دربها، آژیر همزمان با ارسال پیامک هشدار، شروع به کار می‌کند. سیم قرمز آژیر را به سیم نارنجی این دستگاه و سیم مشکی آژیر را به سیم مشکی دستگاه وصل کنید.

دو سیم مشکی و قرمز چسبیده به هم با یک شاسی و سوکت مخصوص به دستگاه وصل شده است. این شاسی (دکمه) مربوط به SOS (هشدار) می‌باشد. با فشار دادن آن، هفت بار پیغام کمک به همراه لینک گوگل مپ به ادمین‌های دستگاه ارسال می‌شود. ادمین‌های قابل تعریف برای ردیاب دلتا 203 A به تعداد 5 نفر می‌باشد. برای افرادی که بیماری خاصی دارند و یا مشکل خاصی دارند، می‌توان دکمه را در یک جای قابل دسترس راننده قرار داد.

سیم زرد برای وصل شدن به رله خاموش کن دستگاه می‌باشد. این سیم زرد نازک در انتها به یک سوکت وصل می‌شود که دارای سه سیم دیگر به رنگ سفید و زرد کلفت و قرمز کلفت وجود دارد. بر روی این سوکت، رله خاموش کن نصب می‌شود. سیم سفید رله خاموش کن به برق 12 ولت وصل می‌شود و با قیچی کردن سیم پمپ سوخت، ابتدای آنرا به سیم قرمز این سوکت و انتهای آنرا به سیم زرد این سوکت وصل کنید.

با اتمام نصب، دستگاه مرکزی و آنتن ها در بهترین جای خودرو قرار می‌گیرد و همه جاهای باز شده دوباره بسته می‌شوند. نکته خیلی مهم در این نصب این است که اگر خودرویی دارای گارانتی است، می‌توان قسمت خاموش کن دستگاه را به بعد از اتمام گارانتی، موکول کرد. سایر قسمتها بدون هیچ مشکلی قابل نصب می‌باشد.

سوکت فابریک همه خودروهای ایرانی به راحتی یافت می‌شوند و برای کسانی که نگران گارانتی هستند، بدون هیچگونه مشکلی قابل نصب می‌باشد. اما امنیت برای سیمکشی بسیار بالاتر از سوکت است.

با اتمام نصب، با دستگاه می‌توانید ارتباط برقرار کنید. برای شروع، پیغام begin123456 از طریق پیامک و گوشی صاحب خودرو به سیم‌کارت دستگاه ارسال می‌شود. در جواب، دستگاه پیغام begin ok را ارسال می‌کند. حالا 10 تا 12 بار تماس با دستگاه گرفته می‌شود. هر بار که تماس می‌گیرید باید منتظر دریافت پیامک از دستگاه باشید. این پیامک شامل لینک گوگل مپ و توضیحات وصل بودن باتری ماشین، باز یا بسته بودن درب‌ها و همچنین روشن یا خاموش بودن دستگاه می‌باشد. هر موقع پیغام add master ok  از طرف دستگاه دریافت شد، یعنی سیمکارت صاحب خودرو توسط دستگاه شناسایی شده است. از این به بعد همه هشدارهای سرقت خودرو به سیمکارت ادمین دستگاه ارسال خواهد شد. آموزش‌های بیشتر استفاده از دستگاه را می‌توانید از شرکت مربوطه تهیه نمائید.

ردیاب‌های صنعتی معمولا دو آنتنه با جنس بدنه فلزی هستند که میکروفون اکسترنال دارند. برای استفاده‌های بلند مدت طراحی شده اند. برای همین کیفیت سخت افزار بهتری نسبت به مدلهای آنتن داخلی با جنس بدنه پلاستیکی دارند.

البته باید دقت کنید که برخی از مدلهای دو آنتنه، متفرقه هستند و کپی شده از دستگاه‌های اورجینال هستند. پس حتما لازم است که قبل از خرید به آدرس شرکت فروشنده مراجعه کنید و با فاکتور خرید و گارانتی معتبر، ردیاب را تهیه کنید.  اطلاع از رزومه شرکت وارد کننده (سابقه فعالیت شرکت) بسیار مهم است. چون شما در حال خریدن یک دستگاه امنیتی برای آرامش بلند مدت هستید. دقت کنید که خرید ردیاب اورجینال و استاندارد با خدمات ردیابی فابریک، اولویت اصلی شما باشد.

ردیاب خودرو دلتا مدل 203A

ردیاب خودرو دلتا جی پی اس مدل 203A مناسب برای خودرو و موتورسیکلت

به دلیل مخفی نصب شدن ردیاب‌ها، دریافت امواج ماهواره ای ضعیف می‌شود. ردیاب دلتا به همین دلیل دارای دو عدد آنتن اکسترنال کاملا اکتیو برای افزایش قدرت گیرندگی و فرستندگی می‌باشد. این آنتن‌ها به صورت کاملا مخفی نصب می‌شوند. ردیاب خودرو دلتا تنها مارک (برند) GPS ردیاب در دنیا است که با سایت ردیابی فابریک خدمات ارائه میدهد. وجود ۱۸ زبان از جمله زبان فارسی نشان دهنده رضایت کشورهای مختلف در دنیا از DELTAGPS می‌باشد. رضایتمندی نیازمند رعایت استاندارد سخت افزاری و نرم افزاری می‌باشد. مشتریان ردیاب دلتا در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی وجود دارد. ورود یک محصول الکترونیکی به کشورهای مهم صنعتی نیازمند رعایت استانداردهای برق و الکترونیک می‌باشد. پس به راحتی از سایت فابریک ۱۸ زبانه میتوان متوجه شد که DELTAGPS تنها برندی هست که استانداردهای بین المللی را رعایت کرده است. همچنین در ایران هم توانسته ایم مجوز آزمایشگاه صنایع انرژی برق ایران (اپیل) و آزمایشگاه انفورماتیک ایران را دریافت کنیم. ردیاب دلتا تنها دارنده مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌باشد.

برای قیمت تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۷۶۹۵۱۲

ویژگیهای نرم افزاری ردیاب دلتا 203A

۱- ردیابی آنلاین ۲۴ ساعته از همه جای دنیا بدون افت سرعت (قدرتمند تر از سرورهای داخلی) 
۲- سرور ردیابی در خود کارخانه قرار دارد (فابریک) 
۳- سایت ردیابی بین المللی می‌باشد (۱۸ زبان زنده دنیا) 
۴- داشتن زبان فارسی 
۵- امکان تعیین محدوده سرعت (به محض نقض توسط راننده، هشدار به صاحب خودرو ارسال می‌گردد) 
۶- امکان تعیین محدوده جغرافیایی (به محض نقض توسط راننده، هشدار به صاحب خودرو ارسال می‌شود) 
۷- امکان مشاهده آنلاین موقعیت خودرو (برای مدیران با یک نام کاربری می‌توانند همه مجموعه خودرو ها را ببینند) 
۸- امکان گزارشگیری به صورت تصویری بر روی نقشه های مخصوص (قابل پرینت) 
۹- امکان گزارشگیری به صورت فایل اکسل (قابل پرینت) 
۱۰- امکان مشاهده سرعت خودرو در موقعیت و زمانهای مختلف 
۱۱- امکان مشاهده زمانهای روشن و خاموش بودن خودرو در موقعیت و زمانهای مختلف 
۱۲- امکان مشاهده مسافت‌های پیموده شده خودرو در طول روز و یا ساعتهای مختلف 
۱۳- ردیابی بسیار آسان و ارزان 

ویژگیهای  سخت افزاری ردیاب دلتا 203A

۱-  ارسال هشدار باز شدن غیر مجاز درب خودرو (از طریق sms) 
۲-  ارسال هشدار روشن شدن غیر مجاز خودرو (از طریق sms) 
۳-  امکان خاموش کردن خودرو از راه دور قابل، تنظیم در سرعت‌های مختلف (از طریق sms) 
۴-  امکان ارسال هشدار قطع برق اصلی خودرو (از طریق sms) 
۵-  دارای باطری داخلی برای زمانهای قطع برق 
۶-  امکان ارسال هشدار ضعیف شدن باطری داخلی (از طریق sms) 
۷-  امکان شنود داخل کابین خودرو (فقط برای صاحب خودرو امکان پذیر است) 
۸-  امکان ردیابی از طریق سایت قدرتمند فابریک کارخانه (18 زبان زنده دنیا- زبان فارسی) 
۹-  امکان ردیابی از طریق نرم افزار اندروید و آیفون 
۱۰-  امکان ردیابی و گرفتن آدرس موقعیت خودرو از طریق SMS 
۱۱-   امکان نصب کارت SD 
۱۲-  دارای دو عدد آنتن اکسترنال قوی و کاملا اکتیو که به صورت مخفی نصب می‌شود. 
۱۳- دارای برق استاندارد ۱۲ ولت و ۲۴ ولت می‌باشد. (مناسب برای موتورسیکلت. خودروهای سواری داخلی. خودروهای سواری خارجی. خودروهای سنگین)

درباره ردیاب خودرو بیشتر بدانید

ویژگی نرم افزار مخصوص موبایل (اندروید و آیفون)

۱- نرم افزار بسیار کم حجم و روان (کمتر از ۳ مگابایت)
۲-  امنیت بالا و ضد هک (به دلیل وصل شدن به سور قدرتمند کارخانه)
۳-  امکان نمایش آنلاین و همزمان چندین وسیله نقلیه
۴-  امکان گزارشگیری از موقعیت های قبلی
۵-   امکان تنظیمات گزینه ها به دلخواه
۶-   امکان مشاهده وضعیت خودرو (روشن یا خاموش - سرعت - مسافت حرکت - وصل بودن برق خودرو - وضعیت ماهواره و اینترنت)
۷-   قابل نصب بر روی هر تعداد موبایل و تبلت بدون محدودیت


مطالب مرتبط: