مشخصات خودرو دنا

دنا یک محصول کاملا شهری، با مصرف سوخت و تراکم پایین، محفظه‌ی اتاق سالن و طراحی بسیار زیباست. این خودرو در اصل نسخه‌ی بازطراحی ‌«‌FaceLift» ‌شده‌ی سمند است که بعدا به یک خودروی مستقل تبدیل شد. از مشخصات فنی دنا می‌توان‌ به «EF7» ‌با حجم ۱۶۴۵ لیتر با حداکثر توان ۱۱۴ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتون متر اشاره کرد، همچنین موتور این خودرو با نسبت تراکم ۱۱، از استاندارد آلایندگی یورو ۴ بهره می‌برد. در عملکرد کلی، حداکثر سرعت دنا به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بهترین دزدگیر خودرو دنا، دناپلاس

از سوی دیگر، این خودرو در ۱۲.۳ ثانیه، می‌تواند سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. ترمز‌ چرخ‌های عقب و جلوی دنا، هر دو از نوع دیسکی بوده و از فناوری‌های‌ ABS ‌و‌ EBD ‌هم بهره می‌برند. در سیستم انتقال نیروی دنا، از یک جعبه‌ دنده‌ تک کلاچه‌ی شش سرعته استفاده‌ شده است.

لازم به ذکر است که دنا به سیستم پاشش انژکتور الکترونیکی، حسگر دنده‌ی عقب، سیستم هشداردهنده‌ی روشن بودن چراغ‌ها، قفل مرکزی و… هم مجهز است.

انواع دزدگیر برای خودرودنا، دنا پلاس


۱- دزدگیر معمولی خودرو

دزدگیر معمولی خودرو

دزدگیر معمولی خودرو عبارت است از دستگاهی که فقط با تحریک درب‌ها و یا ضربه آژیر می‌کشد. همچنین قابلیت باز و بسته کردن درها با ریموت را دارد. روی بسته بندی این دستگاه ها کلمه ALARM به معنی هشدار نوشته می‌شود. یعنی اساس کار این دستگاه ها آژیر کشیدن می‌باشد. خب پس نقطه ضعف این دستگاه ها کاملا مشخص می‌شود که قطع شدن آژیر است. یعنی با شنیده نشدن صدای آژیر، یک سارق به اهداف خودش به راحتی خواهد رسید. قیمت این قبیل دستگاه ها از 80 هزار تومان شروع می‌شود.

۲- دزدگیر تصویری خودرو

دزدگیر تصویری خودرو

دزدگیر تصویری خدماتی مشابه دزدگیر معمولی ارائه می¬دهد. یعنی وابسته به صدای آژیر است. همچنین آلارم¬های مربوط به ضربه و باز شدن درب¬ها را تا ۵۰۰ متر و در بعضی مدل‌ها تا یک کیلومتر بر روی ریموت قابل مشاهده است. در این مدل دزدگیرها با دوتا نقطه ضعف آشنا شدید. یعنی صدا و محدوده ریموت تصویری دستگاه، اینها مواردی هستند که یک سارق با برنامه و بدونه برنامه هم می‌تواند به راحتی یک ماشین را سرقت کند.


۳- دزدگیر سیمکارتی خودرو

دزدگیر سیمکارتی خودرو

برای رفع مشکلات در دزدگیرهای معمولی و دزدگیر تصویری تغییرات کوچکی انجام شده است. با اضافه شدن GSM به برد (PCB) این قبیل دزدگیرها باعث اختراع دزدگیر سیمکارتی شده است. در اصل برای رفع محدودیت فاصله، از سیمکارت استفاده شده است. روال کار به این صورت است که هشدارها به صورت پیامکی به صاحب خودرو ارسال می‌شود. همچنین برای دریافت موقعیت خودرو با اتصال به دکل‌های مخابراتی یک موقعیت تقریبی دریافت می‌شود. موقعیت دریافتی از طریق سیمکارت به صورت لینک گوگل مپ ارسال می‌شود. پس تا این قسمت هم متوجه شدید که موقعیت دریافتی تقریبی است و فقط به صورت SMS قابل ارسال است. یعنی اگر دستگاه خاموش شود دیگر نمی‌توان به موقعیت دسترسی پیدا کرد. پس نقطه ضعف این دزدگیرها، تقریبی بودن مکان و وابسته بودن به روشن شدن است.

۴- دزدگیر ماهواره‌ای خودرو (دزدگیر و ردیاب دلتا جی پی اس)

دزدگیر ماهواره‌ای خودرو (دزدگیر و ردیاب دلتا جی پی اس)

دزدگیر ماهواره‌ای خودرو یک سیستم کامل و پیشرفته است. دریافت اطلاعات از طریق ماهواره های در حال گردش به دور زمین است. موقعیت دریافتی کاملا دقیق می‌باشد. (مخصوصا در مدلهای دارای آنتن اکسترنال). ارسال اطلاعات بر روی بستر اینترنت (GPRS) و بستر پیامک (SMS/GSM) می‌باشد. محلی برای ذخیره خودکار اطلاعات به نام سرور (server) وجود دارد. امکان از کار انداختن دزدگیر ماهواره ای کاملا صفر می‌باشد. چون یک سارق به محض باز کردن درب خودرو کاملا غافلگیر می‌شود. یعنی صاحب خودرو از باز شدن درب ها به وسیله پیامک مطلع شده است.

انواع جی پی اس های مناسب با خودروی شما

انواع جی پی اس

  • ۱- جی پی اس مسیریاب
  • ۲- جی پی اس ردیاب خودرو

جی پی اس(GPS) مسیریاب، رهیاب، نویگیشین، navigation

جی پی اس(GPS)  مسیریاب، رهیاب، نویگیشین، navigation

مسیریاب gps بر روی شیشه و یا بر روی پنل خودرو نصب می‌شود که امکان ناوبری را دارد و شما با دادن آدرس مقصد به صورت سخنگو شما را راهنمایی می‌کند. امکانات ویژه‌ای در مسیریاب وجود دارد که مسافت پیموده شده، مسافت باقیمانده، سرعت خودرو، اماکن نزدیک، آدرس و قابلیتهای بیشمار دیگر که برای کاهش مصرف سوخت و همچنین برای رانندگی آسان و لذت بخش بسیار مناسب است را در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره ردیاب خودرو بیشتر بدانید

ویژگیهای سخت افزاری ردیاب دلتا

سخت افزاری ردیاب دلتا

  • ۱- ارسال هشدار باز شدن غیر مجاز درب خودرو (ازطریق sms)
  • ۲-  ارسال هشدار روشن شدن غیر مجاز خودرو (از طریق sms)
  • ۳-  امکان خاموش کردن خودرو از راه دور قابل . تنظیم در سرعتهای مختلف (از طریق sms)
  • ۴- امکان ارسال هشدار قطع برق اصلی خودرو (از طریق sms)
  • ۵-  دارای باطری داخلی برای زمانهای قطع برق
  • ۶- امکان ارسال هشدار ضعیف شدن باطری داخلی (از طریق sms)
  • ۷-  امکان شنود داخل کابین خودرو ( فقط برای صاحب خودرو امکان پذیر است)
  • ۸-  امکان ردیابی از طریق سایت قدرتمند فابریک کارخانه (۱۸زبان زنده دنیا- زبان فارسی)
  • ۹- امکان ردیابی از طریق نرم افزار اندروید و آیفون
  • ۱۰-  امکان ردیابی و گرفتن آدرس موقعیت خودرو از طریق sms
  • ۱۱- امکان نصب کارت SD
  • ۱۲- دارای دو عدد آنتن اکسترنال قوی و کاملا اکتیو که به صورت مخفی نصب می¬شود .
  • ۱۳- دارای برق استاندارد ۱۲ ولت و ۲۴ ولت می¬باشد .

(مناسب برای موتورسیکلت.خودروهای سواری داخلی.خودروهای سواری خارجی.خودروهای سنگین)

بهترین جی پی اس(GPS) ، ردیاب خوررو ایران

ویژگی نرم افزار مخصوص موبایل (اندروید - آیفون)

ویژگی نرم افزار مخصوص موبایل ( اندروید - آیفون )

  • ۱- نرم افزار بسیار کم حجم و روان (کمتر از ۳ مگابایت)
  • ۲- امنیت بالا و ضد هک ( به دلیل وصل شدن به سور قدرتمند کارخانه )
  • ۳- امکان نمایش آنلاین و همزمان چندین وسیله نقلیه
  • ۴- امکان گزارشگیری از موقعیت های قبلی
  • ۵- امکان تنظیمات گزینه ها به دلخواه
  • ۶- امکان مشاهده وضعیت خودرو ( روشن یا خاموش– سرعت– مسافت حرکت– وصل بودن برق خودرو– وضعیت ماهواره و اینترنت)
  • ۷- قابل نصب بر روی هر تعداد موبایل و تبلت بدون محدودیت.

کارخانه سازنده دستگاه

کارخانه سازنده ردیاب‌های دلتا در ایران و دنیا شناخته شده و از رزش ویژه‌ای برخوردار هستند. اورجینال بودن ردیاب‌های دلتا از طریق سایت ردیابی ۱۸ زبانه از جمله زبان فارسی قابل شناسایی است. دارای ۴ سرور قدرتمند در نقاط مختلف دنیا برای حفظ سرعت مشاهده آنلاین موقعیت می‌باشد. آپشن‌های سفارشی در ردیاب دلتا، علاوه بر آپشن‌های ارائه شده در کارخانه می‌باشد. چون ما در ایران با مناطق جغرافیایی و آب هوایی خاص روبرو هستیم. همچنین پوشش شبکه مخابراتی در نقاط مختلف ایران، متفاوت است. به همین دلیل از ماژول‌های GPS جدید و قدرتمند استفاده کردیم. مدل‌های دارای آنتن‌های اکسترنال را سفارش دادیم. از نزدیک خط تولید همه کارخانه‌ها را برای انتخاب بهترین ردیاب، بازدید کردیم. در نهایت ، محصول با کیفیتی که در کشورهای مختلف دنیا استفاده میشود را منطبق با شرایط ایران سفارش دادیم .

وزن دستگاه

وزن ردیاب‌های دلتا به دلیل وجود آپشن‌های خاص، سنگین است و طبیعتا در قیمت حمل نیز تاثیر دارد. اما برای ما در همه مراحل، فقط امنیت و رضایت مشتری بعد از خرید مهم‌تر از قبل از خرید بود. یعنی ما قصد داریم به افرادی که افتخار خرید از ردیاب دلتا را دادند خدمات امنیتی فوق‌العاده لذت بخش ارائه دهیم. به همین دلیل رضایت همه جانبه مشتریان بعد از خرید برای ما مهم بود، نه رضایت قیمتی قبل از خرید!

واردات قانونی دستگاه

واردات قانونی مستلزم رعایت استانداردهای انواع خودروهای ایرانی و خارجی در داخل ایران بود. یعنی ما با شرایط ویژه سازمان ارتباطات و تنظیم مقررات رادیویی ایران، انفورماتیک ایران، اپیل، گمرک برای ترخیص قانونی روبرو بودیم. طی کردن هر یک از مراحل قانونی مستلزم پرداخت حقوق گمرکی و پرداخت هزینه‌های تست آزمایشگاهی بود. ترخیص قانونی به نفع مشتریان نیز می‌باشد. چون دستگاه کاملا تست شده استاندارد، رجیستر شده به دستشان می‌رسد و با خیال راحت می‌توانند بر روی همه نوع خودروی ایرانی و خارجی، با خیال راحت نصب کنند.

آپشن‌های سفارشی، خدمات، پشتیبانی دستگاه

مساله مهم که در نهایت باعث افزایش قیمت دستگاه می‌شود، بود و نبود خدمات اورجینال برای ردیابی می‌باشد. کارخانه سازنده DELTAGPS دارای سایت چند زبانه اورجینال هم می‌باشد. به دلیل داشتن زبان فارسی، لزومی به ساخت سایت فارسی در داخل ایران نبود. اما اجناسی که کپی هستند و یا متفرقه، معمولا کارخانه سازنده با زبان چینی و یا انگلیسی خدمات می‌دهد. در ایران برای استفاده از آن قبیل ردیاب‌ها به صورت مجبوری سایت ایرانی نیز ساخته می‌شود. وجود سایت فابریک بین المللی، علاوه بر داشتن اصالت، سرعت، قدرت، مزیت مهم دیگری نیز دارد و آن پایداری سایت ردیابی در بلند مدت می‌باشد. یعنی مشتری نگران شرکت ایرانی نخواهد بود که آیا فردا هم هست یا نه! پنل ردیابی دلتا دارای خدمات بین‌المللی و تعهدات بین‌المللی می‌باشند و همیشه ماندگار هستند.

برای قیمت تماس بگیرید:02166769512

ایموبلایزر چیست؟

electronics-immobilizer-switch-dena

شاید بسیاری از ما در هنگام مشاهده آپشن‌های خودروهای امروزی، سیستم ایموبلایزر را دیده باشیم. این سیستم که در اتومبیل‌های ساخت داخل به ‌عنوان یک امکان بسیار پیشرفته و مفید محسوب می‌شود دارای قابلیت‌های بسیاری است که بایستی در مورد آن بیشتر بدانیم. شاید بتوان در یک جمله این سیستم را تعریف کرد و گفت که یک نوع سیستم ضد سرقت پیشرفته است؛ ولی سوال مهم این است که آیا اتومبیل‌های دارای این امکان، نیاز به دزدگیر دارند؟! در این مقاله ایموبلایزر و سیستم‌های ضد سرقت دیگر تعریف شده و امکانات و ویژگی‌های هر یک مختصرا توضیح داده خواهند شد.

در مجموع سیستم‌های ضد سرقت در ۳ دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

سیستم‌های ضد سرقت Anti-theft-car-dena

سیستم قفل مرکزی درها

این سیستم طرز کار ساده‌ای دارد. با قفل شدن یکی از درب‌ها بقیه را قفل می¬کند و بالعکس. نیروی این کار معمولا از طریق یک موتور الکتریکی تامین می‌شود که سیگنال‌های مورد نیاز برای فعال یا غیر فعال‌سازی سیستم از طریق کنترل از راه دور یا کنتاکت‌های داخل قفل درب فرستاده می‌شود (برای مواقعی که برق خودرو قطع شده است). این سیستم دیگر به تنهایی کاربرد آن‌چنانی ندارد و معمولا بصورت ترکیب با سیستم دزدگیر یا ایموبلایزر بکار می‌رود.

سیستم‌های آلارم دهنده (دزدگیر)

این سیستم که واحد کنترل مرکزی (که در بعضی موارد با ECU یک‌پارچه هست) سیگنال‌های ارسالی از یک‌سری سنسور را کنترل می‌کند و در صورت تحریک این سنسورها، یک‌سری واکنش از پیش تعیین‌شده نشان می‌دهد؛ مثل فعال کردن آژیر و فلاشر و در مدل‌های پیشرفته‌تر ارسال سیگنال هشدار به ریموت کنترل.

سنسورهایی که در این سیستم بکار می‌رود معمولا شامل سنسورهای التراسونیک (حساس به حرکت)، سنسورهای ضربه، وارد کردن سوئیچ و در مدل‌های پیشرفته‌تر سنسورهای فشار هوا (حساس به تغییرات ناگهانی فشار هوای داخل خودرو در اثر باز کردن درب‌ها) و سنسورهای محافظت از سرقت چرخ‌ها می‌شود.

در این سیستم با فشار کلید قفل بر روی ریموت کنترل، واحد مرکزی سنسورها را تحت نظر می‌گیرد و هم‌زمان برق سوئیچ استارت را قطع می‌کند و در صورت تحریک شدن هر کدام از سنسورها، دستگاه برای مدت زمان از پیش تعیین شده‌ای آلارم می‌دهد.

حساسیت هرکدام از سنسورها نیز قابل تنظیم است. ترکیب این سیستم با قفل مرکزی امنیت خوبی را بوجود می‌آورد اما کامل نیست.

سیستم‌های ایموبلایزر الکتریکی و الکترونیکی کددار

همان‌طور که از اسمش پیداست عملکرد هر قسمتی از اتومبیل که باعث حرکت خودرو می‌شود را از کار می-اندازد! و برخلاف قبلی خبری از سنسور و آلارم نیست.

در خودروهای جدید معمولا از سیستم سوئیچ ایموبلایزر (Immobilizer) دار استفاده می‌شود. سیستم ایموبلایزر یکی از جالب‌ترین سیستم‌های نصب شده در خودروهای جدید می‌باشد که در واقع نوعی سیستم ضد سرقت محسوب می‌شود. با کمک این مکانیزم با استفاده از قفل نرم‌افزاری که بر روی ECU انژکتور گذاشته می‌شود پیشرانه خودرو از روشن شدن مانع می‌شود. تا زمانی که این قفل باز نشود استارت زدن توسط سوئیچ حاصلی نداشته و پیشرانه روشن نمی‌شود.

کلیدهای خودروهای دارای ایموبلایزر شامل دو قسمت می‌باشند؛ یکی بورد الکترونیکی مربوط به ریموت کنترل (در کلید ریموت کنترل‌دار) که کار باز و بسته کردن درها را بر عهده دارد و دیگری قطعه کوچکی است که در واقع نوعی چیپ حافظه است. آنتن ترانسپوندر که بر روی سوئیچ در زیر فرمان نصب می‌شود شامل یک بورد الکترونیکی و یک سیم پیچ است که می‌تواند همانند یک مین‌یاب یک میدان مغناطیسی کوچک ایجاد نماید.

وقتی کلید را در داخل سوئیچ در زیر فرمان قرار می‌دهیم چیپ حافظه داخل کلید تحت حوزه مغناطیسی ترانسپوندر قرار گرفته و فعال می‌شود. در این حالت انتن در ارتباطی دوجانبه با چیپ حافظه شروع به رد و بدل کردن اطلاعات کرده و می‌تواند کدی که ما ان را تحت عنوان Access code می‌شناسیم بر روی کلید ثبت نموده و یا آن را از روی کلید بخواند. تمام این اطلاعات ارسال و دریافت کدها و بازگشایی کدها تنها در کسری از ثانیه انجام شده و راننده متوجه مورد خاصی نمی‌شود.

ایموبلایزر در ابتدای تولید خودرو، قبل از اینکه خودرو استارت بخورد توسط دستگاه دیاگ باید کلید را برای خودرو تعریف نمود. در این پروسه Access code یک‌بار برای خودرو تعریف شده و در داخل کلید ثبت می‌شود. این کد توسط یک کارت به همراه کلیدهای خودرو به مشتری تحویل داده می‌شود ( البته اخیرا به دلیل مسایل امنیتی و ممانعت از سرقت خودرو این کد توسط شرکت سازنده به مشتریان تحویل داده نمی‌شود اما در صورت نیاز با نامه نگاری از شرکت سازنده دریافت می‌شود.) به وسیله این کد صاحب وسیله می‌تواند در صورت مفقود شدن کلیدها توسط دستگاه دیاگ کلیدهای دیگری را برای خودرو تعریف نماید.

در این خودروها معمولا یک لامپ چشمک زن قرمز رنگ که نشانه دارا بودن سیستم ایموبلایزر و نیز فعال بودن آن است در داخل صفحه نشان دهنده پشت فرمان (پنل خودرو) یا هر قسمت نمایان دیگری نصب شده است. مادامی که خودرو خاموش است این علامت فعال بوده و با روشن شدن پیشرانه غیر فعال می‌شود.

نواحی حفاظت‌شده توسط ایموبلایزر عبارتند از

  • ۱-موتور استارت
  • ۲-سیستم سوخت‌رسانی
  • ۳-سیستم جرقه

زمانی که خودرو بوسیله ریموت قفل می‌شود، یک‌سری رله مدارهای الکترونیکی که به منظور عملکرد خودرو بکار می‌روند را از مدار خارج می‌کنند. با این کار عملا موتور دیگر روشن نمی‌شود و کارهایی مثل اتصال کوتاه پایه‌های سوئیچ و غیره کاملا بی‌تاثیر است!

در سیستم ایموبلایزر الکترونیکی یک سیگنال کددار برای بلوکه کردن یا آزاد کردن مدارات راه انداز سیستم از ریموت به واحد مرکزی فرستاده می‌شود و این سیگنالها توسط الگوریتم‌های سیستم کدگشایی می‌شود.

برای غیر فعال کردن سیستم ایموبلایزر ۲ چیز مورد نیاز است

  • ۱- سوئیچ از لحاظ فیزیکی با سوئیچ اصلی خودرو مطابقت داشته باشد.
  • ۲- کدی که ریموت می‌فرستد با کد ذخیره شده در واحد مرکزی یکسان باشد.

غیر فعال شدن سیستم ایموبلایزر زمانی اتفاق می‌افتدکه یک اتصال القایی بین سوئیچ و سیستم برقرار بشود. در صورتی که هرکدام از موارد فوق محقق نشود خودرو بکار نمی‌افتد. در بعضی سیستم‌های پیشرفته‌تر، این کد امنیتی بعد از هربار فقل و باز شدن سیستم عوض شده و با ریموت هماهنگ می‌شود. لازم به ذکر است که از همین سیگنال کددار برای سیستم قفل مرکزی استفاده می‌شود و در واقع قفل مرکزی تحت کنترل ایموبلایزر در می‌آید. بنابراین با توجه به ویژگی‌های گفته شده برای سیستم ایموبلایزر، امنیت خودرو کامل نمی¬شود. و نیاز به یک سیستم امنیتی قویتری هم می‌باشد.

با پیشنهادات و انتقادات خود مارا در خدمت رسانی بهتر و ارتقاء کیفیت خدمات، راهنمایی کنید.

با آرزوی زندگی امن و سلامت

تیم پشتیبانی دلتا جی پی ای


مطالب مرتبط: