جی پی اس چگونه عمل میکند؟

جی پی اس متشکل از 28 ماهواره فرستنده gps در حال گردش به دور زمین و گیرنده های امواج بر روی زمین می‌باشد. این ماهواره ها در مدارات خاصی در حال گردش می‌باشند. این ماهواره ها متعلق به کشور آمریکا می‌باشد. ماهواره های دیگری با نامهای گلوناس، بیدو نیز وجود دارند که توسط کشورهای روسه و چین به فضا پرتاپ شده اند. هدف از جی پی اس ، سنجش دقیق موقعیت می‌باشد. استفاده های مختلفی از جی پی اس میتوان داشت که به شرح زیر می‌باشد. ما در این مقاله فقط در مورد استفاده از جی پی اس برای ردیابی خواهیم پرداخت.

  1. ردیاب خودرو
  2. ردیاب موتورسیکلت
  3. دزدگیر ماهواره ای خودرو
  4. دزدگیر ماهواره ای موتورسیکلت
  5. مسیریاب خودرو
  6. جی پی اس دستی گارمین
  7. جی پی اس نقشه برداری
  8. جی پی اس طبیعت گردی و کوهنوردی
  9. جی پی اس دریایی و هوایی

هدف اصلی جی پی اس شنجش دقیق موقعیت است

ردیاب خودرو

جی پی اس ردیاب خودرو یا جی پی اس ردیاب ماشین car tracker به عنوان جدیدترین سیستم امنیتی خودرو می‌باشد. از ردیاب خودرو میتوان برای تامین امنیت خودروی شخصی و یا برای مدیریت خودروهای ناوگان عمومی استفاده کرد. روش کار به این صورت است که موقعیت دریافتی از ماهواره توسط گیرنده زمینی به سرور یک سایت ارسال می‌شود. سپس با داشتن نام کاربری و رمز میتوانید وارد سایت ردیابی و یا نرم افزار موبایل شوید و موقعیت دقیق وسیله نقلیه را ببینید. همچنین میتوانید موقعیت روزهای قبل را نیز گزارشگیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید توضیحات جی پی اس ردیاب خودرو دلتا 203A را ببینید.

ردیاب موتورسیکلت

جی پی اس ردیاب موتورسیکلت هیچ تفاوتی با جی پی اس ردیاب خودرو از لحاظ فنی و کارایی ندارد  چون برق خودرو هم مانند برق موتورسیکلت 12 ولت می‌باشد. البته ردیاب‌های استاندارد، برق 24 ولت را نیز بدون تبدیل پشتیبانی می‌کنند. موتورسیکلت های دارای کامپیوتر ECU گزینه مناسبی برای نصب ردیاب می‌باشند. چون برق موتورسیکلت‌های دارای کامپیوتر ، بدون نوسان می‌باشند و جی پی اس ردیاب دچار اختلال نمی‌شود. حتما لازم است که از ردیاب ها استاندارد استفاده کنید تا به کامپیوتر موتورسیکلت هم آسیب وارد نشود. اطلاعات یک ردیاب خوب برای موتورسیکلت را از قسمت جی پی اس ردیاب موتورسیکلت ببینید .

جی پی اس ردیاب موتورسیکلت 12 ولت


دزدگیر ماهواره ای خودرو

دزدگیر ماهواره ای خودرو با دزدگیر سیمکارتی خودرو تفاوت دارد. درد دزدگیر سیمکارتی، گیرنده موقعیت، دکلهای مخابراتی اطراف است و یک موقعیت تقریبی می‌باشد. اما در دزدگیرهای ماهواره ای، گیرنده ماهواره است و بسیار دقیق تر از دزدگیر های سیمکارتی می‌باشد. دزدگیرهای سیمکارتی همان به بروز شده دزدگیرهای قدیمی با کیت سیمکارت می‌باشد. اما دزدگیرهای ماهواره ای مجهز به ماژول GPS می‌باشد. اختلاف قیمت بین دزدگیر سیمکارتی و دزدگیر ماهواره ای نباید ایجاد وسوسه و تمایل به خرید ارزانترین نماید، چون امنیت خودرو را نباید فدای قیمت کرد. جی پی اس ردیاب دزدگیر ماهواره ای خودرو دلتا 203B+ یکی از بهترین دزدگیر ماهواره ای است که میتوانید بر روی انواع خودروها نصب کنید.

دزدگیر ماهواره ای موتورسیکلت

جی پی اس ردیاب دزدگیر ماهواره ای موتورسیکلت مشابه دزدگیر ماهواره ای خودرو می‌باشد. با این تفاوت که ریموت دزدگیر در موتورسیکلت به دلیل نداشتن درب، فقط دستگاه را فعال / غیر فعال می‌کند. همچنین با ریموت جی پی اس ردیاب دلتا 203B+ می‌توانید آژیر دستگاه را فعال و یا غیر فعال نمایید. وجود یک سنسور ضربه قوی با قابلیت تنظیم حساسیت زیاد، به عنوان یک آپشن امنیتی بر روی این ردیاب وجود دارد. چون معمولا سارقینی وجود دارند که بدون روشن کردن موتورسیکلت، اقدام به سرقت می‌کنند. در این مواقع، به محض تکان خوردن، صاحب موتورسیکلت با پیامک مطلع می‌شود.  از اینجا می‌توانید به صورت کامل توضیحات محصولات ردیاب دلتا را ببینید.

جی پی اس ردیاب دزدگیر ماهواره ای موتورسیکلت





مطالب مرتبط: