ردیاب خودرو چیست ؟

ردیاب خودرو عبارت است از دستگاهی که داخل خودرو مخفی قرار میگیرد و از دور میتوان موقعیت خودرو را مشاهده کرد . انواع مختلفی برای ردیاب خودرو وجود دارد :

  1. گیرنده ماهواره ای ( GPS ) فرستنده سیمکارتی ( معروف به ردیاب ماهواره ای )
  2. گیرنده سیمکارتی ( LBS ) فرستنده سیمکارتی ( معروف به ردیاب دکلی )

ردیاب ماهواره ای

در مدل اولی که به عنوان ردیاب ماهواره ای شناخته میشود ، ماژولهای GPS بر روی برد دستگاه با ارتباط به چهار عدد از 28 ماهواره در حال گردش به دور زمین ، موقعیت را دریافت و پردازش میکند . هر چقدر ورژن این ماژول جدید باشد ، قدرت پردازش با سرعت و دقت بالا انجام میگیرد . ردیابهای ماهواره ای معمولا به دو صورت آنتن داخلی و آنتن اکسترنال ارائه میشود . در مدل دارای آنتن های اکسترنال ، یک عدد آنتن مخصوص جی پی اس و آنتن دومی به عنوان آنتن جی اس ام میباشد . معمولا آنتنهای اکسترنال نیز مدلهای مختلف با قدرت گیرندگی متفاوت میباشد . توضیحات در این مسائل بسیار تخصصی میباشد که در اینجا امکان توضیحات تخصصی وجود ندارد . اما به صورت مختصر میتوان گفت که قدرتهای آنتن برای کاربردهای مختلف و مناطق جغرافیایی مختلف تعیین میشود و باعث کم و زیاد شدن قیمت دستگاه میگردد .

ردیابهای ماهواره ای معمولا دیتای دریافتی از ماهواره را میتواند به دو حالت آفلاین بر روی کارت حافظه داخل دستگاه ذخیره کند . و یا به صورت آنلاین از طریق سیمکارت بر روی سرور با آی پی استاتیک مخصوص ارسال کند . معمولا حالت آنلاین کاربردی تر میباشد و بهترین کارایی را از دستگاه ارائه میدهد . وجود سرور فابریک سازنده دستگاه مزیت مهمی به شمار میرود . معمولا کارخانه هایی در سطح دنیا وجود دارند که خدمات بین المللی استاندارد به زبانهای مختلف ارائه میدهند . یکی از بهترین های دنیا ، برند DELTAGPS با 4 سرور قدرتمند در نقاط مختلف دنیا ، دارای دیتا سنتر هوشمند با فایروال های قدرتمند ضد هک میباشد . پوشش 18 زبان زنده دنیا از جمله زبان فارسی نشان دهنده کشورهای استفاده کننده از این محصول میباشد .

ردیاب ماهواره ای

ردیاب دکلی ( سیمکارتی )

در مدل دومی که به ردیاب دکلی معروف است ، برای کارهای ساده تر استفاده میگردد و معمولا یک موقعیت ( لوکیشن ) تقریبی از دکلهای اطراف با خطا دریافت میکند و با همان سیمکارت داخلی ارسال میکند . کاربرد این قبیل دستگاه ها برای امنیت خودرو اصلا توصیه نمیگردد . قیمت این قبیل دستگاه ها بسیار ارزان است . اندازه های بسیار کوچک با میکروفون داخلی میباشد . معمولا از این ابزار برای کارهای شنود و
یک لوکیشن تقریبی استفاده میگردد . دارای باتری داخلی برای کارهای سبک میباشد .

ردیاب دکلی ( سیمکارتی )

تفاوت دزدگیر ماهواره ای و دزدگیر سیمکارتی خودرو

همانطور که در بالا در مورد ردیاب ماهواره ای و ردیاب دکلی توضیح دادیم ، به خوبی تفاوتها را نوشتیم . اما الان قصد داریم تا فرق بین دزدگیر سیمکارتی و دزدگیر ماهواره ای را توضیح دهیم . ما معمولا سه مدل دزدگیر در بازار داریم که بیشتر بحث ما بر روی دزدگیر سیمکارتی و ماهواره ای خواهد بود .

  1. دزدگیر معمولی با ریموت ساده و یا تصویری ( قدیمی )
  2. دزدگیر سیمکارتی با ریموت معمولی و یا تصویری دارای نرم افزار موبایل ( مجهز شدن مدلهای قدیمی به کیت سیمکارت )
  3. دزدگیر ماهواره ای دارای ریموت معمولی و نرم افزار موبایل ( مدل جدید )

دزدگیر سیمکارتی خودرو

دزدگیر سیمکارتی ، همان دزدگیر قدیمی است با کاربری جدید . چون در تمام دنیا سیستم های آلارم که در ایران به دزدگیر معروف است ، منسوخ شده است . با نصب کیت سیمکارت بر روی دستگاه و برنامه نویسی جاوا ، تغییر کاربری و به روز شده است . اما در اصل دارای پلتفرم قدیم میباشد . چون ملاک دزدگیری در این قبیل دزدگیرها بر روی سیمکارت و روشن بودن دستگاه میباشد . یعنی در صورت خاموش شدن دستگاه ، امکان ارتباط با دستگاه قطع خواهد شد و لوکیشنی وجود نخواهد داشت . هر چند در زمانهای روشن بودن هم زیاد نمیتوان به موقعیت ارسالی اعتماد کرد. دارای قیمتهای متنوع و ارزان میباشد .  دارای آژیر و ریموت ساده و یا تصویری با نرم افزار موبایل میباشد . این دستگاه فرزند همان دزدگیر های قدیمی میباشد . اگر فقط قصد دریافت هشدارهای دستگاه را دارید ، گزینه مناسبی خواهد بود اما نه ایده آل . دریافت هشدارهایی از قبیل باز شدن درب خودرو و یا روشن شدن را دارد و در بعضی از مدلها میتوان از راه دور با پیامک خاموش کرد .

دزدگیر سیمکارتی خودرو


دزدگیر ماهواره ای خودرو

دزدگیر ماهواره ای خودرو جدیدترین تکنولوژی برای امنیت انواع وسایل نقلیه دارای برق 12 و 24 ولت میباشد . ماهواره های جی پی اس متشکل از 28 عدد میباشد که به دور زمین در حال گردش هستند . وظیفه این ماهواره ها در زمان ساخت ، برای اهداف نظامی آمریکا بود . اما در حال حاضر برای اهداف بشردوستانه و ناوبری هم مورد استفاده عموم قرار میگیرد . کاربردهای مختلفی برای استفاده های عمومی و تخصصی دارد . جی پی اس ردیاب و جی پی اس مسیریاب دو استفاده عمومی میباشد . در حال حاضر استفاده از جی پی اس ردیاب برای خودروها یک امر لازم و ضروری میباشد . استفاده های امنیتی و یا مدیریتی ردیاب خودرو ، دو مزیت از چندین مزیت استفاده از ردیاب میباشد .

دزدگیر ماهواره ای خودرو متشکل از ردیاب و دزدگیر میباشد که در کنار هم قدرت خاصی را ایجاد میکنند . همه هشدارهای لازم و موقعیت دقیق از طرف خودرو به صورت پیامک و  یا به صورت اینترنتی دریافت میگردد . یعنی به محض اینکه سارقین قصد سرقت را داشته باشند ، صاحب خودرو مطلع میگردد . دریافت هشدارهای قطع باتری خودرو ، ضربه ، باز شدن غیر مجاز درب خودرو و یا روشن شدن غیر مجاز خودرو از راه دور با پیامک امکان پذیر میباشد . امکان شنود و خاموش کردن خودرو از راه دور ، امکان قفل و باز کردن درب خودرو توسط ریموت و یا با پیامک از راه دور از مزایای دیگر استفاده از دزدگیر ماهواره ای دلتا delta 203B+ میباشد . دارای سنسور ضربه و آژیر نیز میباشد که به عنوان دزدگیر میتوان استفاده کرد .

اما چرا دزدگیرها را به سه دسته میتوان تقسیم بندی کرد ؟ چرا دزدگیر ماهواره ای با بقیه دزدگیرها متفاوت است ؟ چون یک دزدگیر ماهواره ای واقعا دزد را از طریق ماهواره  ردیابی و میگیرد . ذخیره دیتای ارسالی در پنل ردیابی فابریک باعث میشود که از آخرین موقعیت خودرو مطلع شد . معمولا ردیابها و مخصوصا ردیابهای دارای آنتهای اکسترنال ، به صورت مخفی نصب میگردند . پس امکان مشاهده آن توسط سارق در لحظه سرقت وجود ندارد . هنگام اوراق خودروی مسروقه در گاراژ سارقین ، اگر دستگاه به هر نحوی پیدا شود ، باز هم جای نگرانی برای صاحب خودرو وجود ندارد . چون هر 10 ثانیه ، موقعیت دقیق و ماهواره ای خودرو در دیتا سنتر ذخیره شده است . به راحتی میتوان از طریق نرم افزار و یا سایت ردیابی وارد پنل ردیابی شد و گزارش زمان سرقت را از دیتا سنتر دانلود کرد .

دیتاهای ذخیره شده به صورت تصویری و یا اکسل قابل استخراج و دانلود میباشد . وجود سایت ردیابی فابریک کارخانه باعث میشود که خیالتان راحت باشد که اطلاعات دستگاه در محل امن ذخیره شده است . همچنین گزارشات سایت ردیابی فابریک ، استناد بیشتری نسبت به سرورهای  متفرقه که توسط شرکتهای غیر سازنده دستگاه دارد . برای مراجعه به مراکز انتظامی و قضایی ، وجود این گزارشات دقیق و اورجینال لازم و ضروری میباشد .

دزدگیر ماهواره ای خودرو

قیمت و خرید و فروش و نصب بهترین ردیاب خودرو

عوامل مختلفی در قیمت تمام شده دستگاه تاثیر دارد . اول اینکه ما در مورد فقط قیمت ردیاب ماهواره ای و دزدگیر ماهواره ای بحث خواهیم کرد . چون قیمت ردیابهای دکلی و یا دزدگیرهای معمولی و سیمکارتی بسیار ارزان است و اصلا قابل مقایسه نخواهد بود . عوامل موثر در قیمت ردیابهای ماهواره ای عبارتند از :

  1.  کارخانه سازنده دستگاه
  2. آپشنهاس سفارشی و مدل دستگاه
  3. وزن دستگاه
  4. واردات قانونی دستگاه
  5. خدمات و پشتیبانی دستگاه

کارخانه سازنده ردیابهای دلتا در ایران و دنیا شناخته شده و از رزش ویژه ای برخوردار هستند . اورجینال بودن ردیابهای دلتا از طریق سایت ردیابی 18 زبانه از جمله زبان فارسی قابل شناسایی است . دارای 4 سرور قدرتمند در نقاط مختلف دنیا برای حفظ سرعت مشاهده آنلاین موقعیت میباشد . آپشنهای سفارشی در ردیاب دلتا ، علاوه بر آپشنهای ارائه شده در کارخانه میباشد . چون ما در ایران با مناطق جغرافیایی و آب هوایی خاص روبرو هستیم . همچنین پوشش شبکه مخابراتی در نقاط مختلف ایران ، متفاوت است . به همین دلیل از ماژولهای GPS جدید و قدرتمند استفاده کردیم . مدلهای دارای آنتن های اکسترنال را سفارش دادیم . از نزدیک خط تولید همه کارخانه ها را برای انتخاب بهترین ردیاب ، بازدید کردیم . در نهایت ، محصول با کیفیتی که در کشورهای مختلف دنیا استفاده میشود را منطبق با شرایط ایران سفارش دادیم .

وزن ردیابهای دلتا به دلیل وجود آپشنهای خاص ، سنگین است و طبیعتا در قیمت حمل نیز تاثیر دارد . اما برای ما در همه مراحل ، فقط امنیت و رضایت مشتری بعد از خرید مهم بود نه قبل از خرید . یعنی ما قصد داریم به افرادی که افتخار خرید از ردیاب دلتا را دادند خدمات امنیتی فوق العاده لذت بخش ارائه دهیم . به همین دلیل رضایت همه جانبه مشتریان بعد از خرید برایمان مهم بود نه رضایت قیمتی قبل از خرید !

واردات قانونی مستلزم رعایت استانداردهای انواع خودروهای ایرانی و خارجی در داخل ایران بود . یعنی ما با شرایط ویژه سازمان ارتباطات و تنظیم مقررات رادیویی ایران ، انفورماتیک ایران ، اپیل ، گمرک برای ترخیص قانونی روبرو بودیم .  طی کردن هر یک از مراحل قانونی مستلزم پرداخت حقوق گمرکی و پرداخت هزینه های تست آزمایشگاهی بود . ترخیص قانونی به نفع مشتریان نیز میباشد . چون دستگاه کاملا تست شده استاندارد ، رجیستر شده به دستشان میرسد و با خیال راحت میتوانند بر روی همه نوع خودروی ایرانی و خارجی ، با خیال راحت نصب کنند .

مساله مهم که در نهایت باعث افزایش قیمت دستگاه میشود ، بود و نبود خدمات اورجینال برای ردیابی میباشد . کارخانه سازنده DELTAGPS دارای سایت چند زبانه اورجینال هم میباشد . به دلیل داشتن زبان فارسی ، لزومی به ساخت سایت فارسی در داخل ایران نبود . اما اجناسی که کپی هستند و یا متفرقه ، معمولا کارخانه سازنده با زبان چینی و یا انگلیسی خدمات میدهد . در ایران برای استفاده از آن قبیل ردیابها به صورت مجبوری سایت ایرانی نیز ساخته میشود . وجود سایت فابریک بین المللی ، علاوه بر داشتن اصالت ، سرعت و قدرت ، مزیت مهم دیگری نیز دارد و آن پایداری سایت ردیابی در بلند مدت میباشد . یعنی مشتری نگران شرکت ایرانی نخواهد بود که آیا فردا هم هست یا نه . پنل ردیابی دلتا دارای خدمات بین المللی و تعهدات بین المللی میباشند و همیشه ماندگار هستند.

ما به راحتی میتوانستیم ردیابهای ارزان متفرقه با آپشنهای کم و سبک را وارد کنیم و در ایران ، سایت فارسی راه اندازی کنیم . اما به نظرتون چه کسی سود میبرد ؟ فروشنده یا خریدار ؟


مطالب مرتبط: