بهترین روش جلوگیری از سرقت خودرو

حتی فکر کردن به خودروی سرقت شده هم ناراحت کننده است . اما واقعیتی است که گریبان خیلی ها را گرفته است . بسیاری از خانواده ها هنوز هم زخمی خاطره سرقت خودرو هستند . چه بسا این سرقتها منجر به مجروح شدن و یا فوت شده است . اما کسانی آسیب دیده اند که از روشهای پیشگیری به روز استفاده نکرده اند . تنها فکرشان این بود که چون مبلغ ماشین پائین است ، نیازی به ایمن کردن در سطح عالی نیست . که متاسفانه زمانی به اشتباهشان پی بردند که دیر شده بود . اما ما قصد داریم شما را با سیستم جدید امنیتی خودرو آشنا سازیم .

روش جلوگیری از سرقت خودرو

ردیاب خودرو

ردیاب خودرو تنها وسیله امنیتی برای انواع وایل نقلیه است که با خیال راحت میتوان استفاده کرد . یک ردیاب خودرو عبارت است از گیرنده موقعیت دقیق ماهواره ای خودرو و ارسال اتوماتیک به سایت ردیابی مخصوص و مشاهده آنلاین از طریق همین سایت و یا نرم افزار ردیابی موبایل

ردیابی بسیار آسان و لذت بخش تر از دزدگیر های قدیمی است . معمولا سیستمهای قدیمی که به عنوان دزدگیر میشناسین ، فقط یک دستگاه آلارم هستند . دزدگیر های قدیمی به عنوان اعلام هشدار تولید شده است . ارسال هشدار به صورت آژیر و یا ریموت تصویری میباشد . در مدلهای به روز شده دزدگیرهای قدیمی ، از کیت سیمکارت هم استفاده شده است . یعنی هشدارها را به صورت پیامکی نیز ارسال میکند  . ولی هیچگونه گیرنده ماهواره ای برای نمایش دقیق موقعیت خودرو را ندارند .  پس میتوان سیستمهای امنیتی را به سه دسته تقسیم بندی کرد .

  1. دزدگیر معمولی و تصویری ( نسل قدیم )
  2. دزدگیر سیمکارتی ( به روز شده نسل قدیم )
  3. ردیاب و دزدگیر ماهواره ای ( نسل جدید )

ردیاب خودرو دلتا


دزدگیر ماهواره ای خودرو

دزدگیر ماهواره ای خودرو ، ترکیبی از جی پی اس ردیاب خودرو و دزدگیر با قابلیت کنترل ماهواره ای میباشد . یعنی شما به نصب یک دزدگیر ماهواره ای ، همزمان جی پی اس ردیاب و دزدگیر را خواهین داشت . عملکرد این دستگاه به این صورت است که از راه دور میتوانید درب ماشین را قفل یا باز کنید . در موقع ضربه و یا باز شدن درب خودرو برای صاحب خودرو پیام هشدار از طریق SMS ارسال میکند . همزمان آژیر که در خودرو نصب شده است شروع به کار میکند . در صورت روشن شدن غیر مجاز و یا قطع برق خودرو نیز پیام هشدار به صاحب خودرو ارسال میشود . همچنین از راه دور با پیامک میتوان ماشین را خاموش کرد که به هیچ طریقی دوباره روشن نمیشود تا اینکه دوباره پیام اجازه از طرف صاحب خودرو ارسال شود . امکان شنود داخل کابین خودرو نیز وجود دارد .

اما مطلب مهم که باعث تمایز بین دزدگیر سیمکارتی و دزدگیر ماهواره ای میشود چیست ؟ در دزدگیر ماهواره ای ، از ماژولهای GPS استفاده شده است که موقعیت دقیق ماهواره ای را دریافت و ارسال کند . اما در دزدگیرهای سیمکارتی ( ردیاب دکلی ) یک موقعیت تقریبی از دکلهای اطراف دریافت و ارسال میشود .  موقعیت ارسالی از ردیاب دزدگیر ماهواره ای به صورت خودکار در سرور یک سایت مخصوص ذخیره میشود . این موقعیت را به صورت آنلاین میتوان دید . همچنین میتوان موقعیت روزهای قبل را مشاهده و گزارشگیری کامل کرد . اطلاعات بیشتر را میتوانید از مدل ردیاب دزدگیر ماهواره ای دلتا 203B+ ببینید.

دزدگیر ماهواره ای دلتا

دزدگیر سیمکارتی خودرو

همانطور که در بالا اشاره شد ، دزدگیر سیمکارتی ، به روز شده دزدگیر معمولی قدیمی است . در ظاهر کاربرد دارد اما در واقعیت چیز دیگری است . چون هم موقعیت دریافتی دقیق نیست و هم اینکه اگر دستگاه خاموش و یا پیدا شود ، هیچ کاربردی نخواهد داشت . تنها کاربرد دزدگیر سیمکارتی برای ارسال هشدار است . فقط در زمانی میتواند به صاحب خودرو کمک کند که ماشین در حال سرقت است . پیشنهاد ما این است که به دلیل حرفه ای بودن سارقین ، از سیستمهای دزدگیر ماهواره ای استفاده کنید . نداشتن بودجه کافی برای ایمن کردن خودرو دلیل خوبی برای به تاخیر انداختن این پروژه مهم نیست . پس هرچقدر به امنیت ماشین اهمیت میدهید ، همان اندازه هم لذت و آرامش خواهید داشت .

دزدگیر سیمکارتی خودرو

دزدگیر تصویری و معمولی خودرو

دزدگیر تصویری همان دزدگیر قدیمی است که کیت رادیویی فرستنده و گیرنده رادیویی نصب شده است . در یک فاصله محدود ، امکان دریافت هشدارها بر روی ریموت تصویری وجود دارد . اگر فاصله زیاد باشد هیچ کاربردی نخواهد داشت . پس با یک مقدار فکر کردن میتوان فهمید که دزدگیرهای تصویری هم مثل دزدگیرهای سیمکارتی دارای محدودیت در استفاده هستند . کاربرد این قبیل دزدگیرها فقط برای سارقین تازه کار میتواند بازدارنده باشد . برای سارقین حرفه ای هیچ عامل بازدارنده ای نخواهد بود . چون بسیاری از سرقتها به روش زورگیری انجام میشود . تنها چیزی که میتواند ماشین سرقت شده را برگرداند ، استفاده از سیستمهای ماهواره ای است .

دزدگیر ماهواره ای خودرو

کاربرد جی پی اس ردیاب

در حال حاضر بسیاری از افراد که مشتری چندین ساله ردیاب دلتا هستند تا به حال خطرات زیادی را توانسته اند به کمک ردیاب دلتا پشت سر بگذارند . احتمال سرقت خودرو برای همه وجود دارد و هیچ ربطی به خوب و بدن بودن افراد ، ارزان و گران بودن ماشین و چیزهای دیگر ندارد . داشتن آرامش و استفاده لذت بخش از خودرو ، حق همه است . اما باید مبلغی را به عنوان ردیاب بر روی خودرو سرمایه گذاری کنید . این مبلغ هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است . چون در تعریف هزینه ، یک چیز از دست رفته را میگویند . در حالیکه سرمایه گذاری باعث حفظ و افزایش ارزش دارایی میشود .  از ردیاب ماهواره ای برای دو حالت میتوان استفاده کرد :

  1. امنیت خودرو
  2. مدیریت خودرو

امنیت خودرو را در بالا توضیح دادیم اما مدیریت خودرو چیست ؟ بسیاری از مدیران سازمانها و شرکتها نیازمند کنترل خودروهای تحت امر خود هستند . چون با مدیریت منابع میتوان از هدر رفت وقت و سرمایه جلوگیری کرد . هزینه های تحمیلی به شرکت بخاطر خودرو از طرف رانندگان میتواند زیاد باشد . هر راننده با مصرف زیاد بنزین و یا استهلاک خودرو بخاطر کارهای شخصی میتواند هزینه های شرکت و یا سازمان را بالا ببرد . اما با نصب ردیاب ماهواره ای ، همه رانندگان منضبط خواهند شد و این یعنی افزایش راندمان در سیستم مدیریتی . همچنین شرکتهای فروش لیزینگی خودرو و یا اجاره خودرو ، با نصب ردیاب میتوانند از خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

جلوگیری از سرقت خودرو با ردیاب دلتا

بهترین ردیاب ماهواره ای خودرو

حتما میدانید که خودروهای جدید و یا صفر ، حساسیت خاصی دارند . یعنی باید مراقب سلامت خودرو هم بود . تنها برندی که در دنیا با استاندارد عالی و رعایت استاندارد ایسیو ( کامپیوتر ) انواع خودرو ها مورد استفاده قرار میگیرد ، برند DELTAGPS میباشد . در کشور عزیزمان ایران ، ما با شرایط ویژه تری نسبت به کشورهای دیگر داشتیم . چون ما دارای موقعیت جغرافیایی با شرایط کوهستان ، جنگل و دشت روبرو بودیم . شرایط 4 فصل در ایران نیز وجود دارد . همچنین خودروهای مختلف ایرانی و خارجی با ایسیو های مختلف در ایران وجود دارد . به همین دلیل ما در طول چندین سال گذشته به صورت متناوب از کارخانه های مختلف بازدید نمودیم تا بهترین محصول و به روزترین محصول دنیا را وارد کنیم . شرایط تحریمی در این سالهای اخیر هم نتوانست ما را از اهداف بشردوستانه دور سازد . در جدیدترین مدلهای ردیاب دلتا از ماژولهای GPS ورژن 4 به صورت سفارشی استفاده کردیم . قدرت پردازش بسیار عالی و بدون هیچگونه مشکلی در شرایط پارازیت و یا هوای ابری را دارند . آنتنهای اکسترنال کاملا اکتیو را برای ردیاب دلتا سفارش دادیم . همه این فعالیتهای ما باعث افزایش قیمت خرید میشود اما برای ما رضایت مشتری در بلند مدت مهم بود . سایت ردیابی فابریک با پوشش 18 زبان از جمله زبان فارسی نشان دهنده اعتبار زیاد برند DELTAGPS در سطح بین المللی میباشد . دیتا سنتر ردیابهای دلتا متشکل از 4 سرور قدرتمند در نقاط مختلف دنیا میباشد . پشتیبانی 24 ساعته ردیاب دلتا نیز نشان دهنده علاقه ما به فعالیتهای بشر دوستانه میباشد . همه تمرکز ما بر روی نجات افراد جامعه از خطرات سرقت ، و لذت بردن از این امنیت و آرامش ایجاد شده بر روی خودرو میباشد .


مطالب مرتبط: