راه آهن

سیستم های ریلی در سراسر جهان از سیستم GPS برای ردیابی حرکت لوکوموتیو ها، ماشین های ریلی و تجهیزات ایستگاه های فرعی استفاده می کنند. هنگامی که این سیستم با سیستم های ارتباطی، کامپیوترها و سنسورهای دیگر ترکیب شود امنیت راه آهن و همچنین کارایی عملیاتی راه آهن را افزایش می دهد. این تکنولوژی به کاهش تصادفات و تاخیر ها کمک شایانی کرده و در عین حال که ظرفیت مسافر، رضایت آن ها را افزایش می دهد باعث کاهش در هزینه های عملیاتی می شود.

خطوط ریلی مدرن در کشورهای مختلف در حال تجهیز به سیستم های کنترل مثبت قطار (PTC) هستند که از برخورد قطارها با یکدیگر و از خط خارج شدن واگن ها جلوگیری می کند. سیستم PTC از ترکیب اطلاعات مکانی در زمان حقیقی با سیستم های کنترل و فرمان پیشرفته به منظور مشاهده و کنترل حرکت قطار تشکیل شده است.

سیستم PTC می تواند به صورت خودکار سرعت قطار، ترافیک مسیرها را تغییر دهد و رفت و آمد کارکنان بخش تعمیر و نگهداری را به صورت ایمن هدایت کند. به علاوه این سیستم ظرفیت مسیرها را با استفاده از یک برنامه عملیاتی به روز شده دائمی جهت بهینه سازی استفاده از ریل و قطار افزایش می دهد.

ایالات متحده تا سال 2015 استفاده از سیستم PTC را در دستور کار خود قرار می دهد. سیستم های PTC مورد استفاده توسط آمریکا ممکن است از سیستم NDGPS که یک شکل از سیستم GPS ارتقا یافته است استفاده کند.

سیستم های ریلی که PTC ندارند نیز از مزایای سیستم GPS استفاده می کنند. سیستم GPS به مسافران اطلاعات دقیق تری از زمان رسیدن قطارها می دهد. GPS همچنین به سیستم عیب یابی خودکار این امکان را می دهد عیب یابی ریل ها را با سرعت و اطمینان بیشتری نسبت به نیروی انسانی انجام دهند و در زمان و هزینه ها صرفه جویی عمده ای می شود.

سیستم GPS همچنین سیستم های ارتباطی خطوط ریلی که شامل انتقال داده ها برای سیستم PTC ، تماس صوتی بین مهندسان لوکوموتیو و فرد مسئول اعزام نیروهای امدادرسانی و ارتباط داخلی میان قطارها، ایستگاه های قطار، بنادر و فرودگاه ها است را از نظر زمانی تطبیق و یکسان سازی می کند.

با نگاه به آینده محققان در حال بررسی و کشف راه هایی هستند که سیستم GPS را با سیستم های ارتباطی خودرو به خودرو تلفیق کنند. با ترکیب این سیستم ها قادر به ارسال هشدار برخوردهای احتمالی در تقاطع های عبور قطارها و ماشین های شخصی هستند جهت جلوگیری از این برخوردها خواهیم بود.

سرگرمی

سیستم GPS بسیاری از خطرات موجود در فعالیت های تفریحی را بوسیله قابلیت مکان یابی دقیق کاسته است. دریافت کننده های GPS همچنین گستره ی لذت بردن از فعالیت های تفریحی را به واسطه ی برطرف کردن برخی از مشکلات متداول برطرف کرده است. از جمله ی آن ها می توان به از مسیر منحرف نشدن و یا یافتن بهترین نقطه برای ماهیگیری را نام برد.

فعالیت های تفریحی بیرون از خانه دربردارنده خطرات ذاتی زیادی است. یکی از این مهمترین این خطرات گم شدن در منطقه ای غیر امن و ناآشنا است. دوچرخه سوارها، ماجراجویان و افرادی که پیاده اقدام به حرکت می کنند به طور گسترده در حال به کارگیری سیستم GPS به جای نقشه های کاغذی و قطب نماهای متعارف هستند. نقشه های کاغذی اغلب به روز نیستند و قطب نماها و راهنماها نیز مکان دقیق را مشخص نمی کنند. به علاوه تاریکی و بدی آب و هوا نیز ممکن است منجر به نتایج مکان یابی غیردقیق شود.

فن آوری GPS به همراه نقشه های الکترونیکی یکی از راه های غلبه بر سختی ها و مشکلاتی است که یک ماجراجویی نامحدود به همراه دارد. GPS های دستی به کاربران این امکان را می دهد تا با اطمینان کامل مکان دقیق را در هر زمانی دانسته و به راحتی نیز به نقطه شروع سفر ماجراجویی خود بازگردند. به عنوان مثال ماهیگیران معمولا از GPS به عنوان وسیله ای که مکان دقیق و جهت حرکت را مشخص می کند استفاده می کنند. همچنین اطلاعات فاصله ای که باید طی کنند و مهمتر از همه مکانی که ماهی ها در آن جا فراوان هستند بوسیله این سیستم به آن ها داده می شود.

یکی از مزیت های دریافت کننده های جدید GPS قابلیت انتقال داده ها به و یا از کامپوتر است. بنابراین علاقمندان به تفریحات بیرون از خانه می توانند مسیرهای جدید را به راحتی دانلود کنند. به عنوان مثال در مالزی وبسایتی وجود دارد که در آن مشتاقان دوچرخه سواری کوهستان مسیرهای جدید دوچرخه سواری را با در نظر گرفتن رتبه به اشتراک می گذارند. گلف بازان نیز برای تعیین دقیق فواصل در زمین گلف استفاده می کنند. از GPS در اسکی، پروازهای تفریحی و قایق سواری نیز استفاده می شود.

فن آوری GPS همچنین ابداع کننده ی ورزش ها و تفریحات جدید نیز بوده است. از جمله آن ها می توان به GEOCASHING اشاره کرد که یک مسابقه ی جهانی برای یافتن مسیرهای تصادفی است.

با مدرن سازی و بروز رسانی GPS ، این سیستم مزیت ها و کاربردهای بسیاری برای فعالیت های تفریحی خواهد داشت. همچنین برنامه های مدرن سازی این سیستم دسترسی کاربران را به GPS در نقاطی که نیاز و وابستگی زیادی به این سیستم احساس می شود ( به عنوان مثال در جنگل های انبوه) آسان تر کرده و کاربران می توانند با اطمینان بیشتری به این سیستم تکیه کنند.

 

www.deltagps.ir

 ردیاب,جی پی اس,دزدگیر,ردیاب خودرو,بهترین ردیاب,بهترین دزدگیر,بهترین جی پی اس,دزدگیر ماشین,ردیاب ماشین,ردیاب قوی,ردیاب مخفی,نصب ردیاب,محل نصب ردیاب,نمایندگی ردیاب,ردیاب کودک,ردیاب سالمند,ردیاب اشخاص,ردیاب شخصی,ردیاب مخفی,دزدگیر ماهواره ای خودرو,جی پی اس ردیاب,ردیاب شخصی مخفی,ردیاب شخصی بسیار کوچک,قیمت دستگاه ردیاب,خرید ردیاب شخصی,خرید ردیاب انسان,ارزانترین ردیاب شخصی,ردیاب جی پی اس مخفی سیمکارتی,کوچکترین ردیاب شخصی,خرید دستگاه gps برای ماشین,قیمت دزدگیر خوب برای ماشین,بهترین دزدگیر ماشین,قوی ترین دزدگیر ماشین,بهترین دزدگیر خودرو,بهترین دزدگیر ماشین,بهترین دزدگیر اتومبیل,بهترین ردیاب اتومبیل,قیمت ردیاب سالمندان,دانلود رایگان نرم افزار ردیابی,ردیابی دقیق افراد بر روی نقشه,نرم افزار ردیابی افراد بر روی نقشه,دانلود نرم افزار ردیابی اعضای خانواده,ردیاب خودرو ارزان قیمت,ردیاب ماهواره ای خودرو,بهترین مارک ردیابی خودرو,بهترین gps برای خودرو,ردیاب شخصی,ردیاب افراد,قیمت ردیاب خودرو,ردیاب خودرو,ردیاب موبایل,معنی ردیاب,ردیاب ماشین,ردیاب خودرو ارزان قیمت,ردیاب شخصی پرسنل,ردیاب با کیفیت و قیمت مناسب,لیست قیمت ردیاب خودرو,قیمت جی پی اس خودرو,لیست قیمت gps خودرو,ارزانترین ردیاب خودرو,بهترین ردیاب خودرو,بهترین دزدگیر خودرو,نمایندگی انحصاری ردیاب خودرو,ردیاب اتومبیل,ردیاب ماشینهای اداری,ردیاب ماشینهای اجاره ای,ردیاب خودرو جی پی اس,رهیاب,مسیریاب,نویگیشن,مارشال,نمایندگی مارشال,مسیریاب مارشال,آپدیت مارشال,دوربین مداربسته,فروش عمده دوربین مداربسته,قیمت دوربین مداربسته,قیمت عمده دوربین مداربسته,وارد کننده ردیاب,بهترین برند ردیاب خودرو در ایران و دنیا,سایت ردیابی,دانلود نرم افزار ردیاب,تبلت مارشال,تعمیر مارشال,ردیاب دلتا,گارمین,جی پی اس گارمین,ردیاب موتورسیکلت,دزدگیر موتورسیکلت