اهمیت شگفت انگیز GPS در جهان امروز

از اهمیت شگفت انگیز GPS در جهان امروز چقدر مطلع هستید؟ آیا دوست دارید تا شما را با اهمیت شگفت انگیز GPS در جهان امروز آشنا سازیم؟ پس با مقالات آموزشی ردیاب دلتا همراه ما باشید.

جی پی اس زندگی روزمره ما را متحول کرده است. GPS یا سیستم موقعیت یابی جهانی خدمات ردیابی ماهواره ای را ارائه می دهد که در انواع مختلف برنامه های تجاری و شخصی مفید هستند. معرفی سیستم جی پی اس ردیابی خودرو یک مثال است. این برنامه کاربردی تجاری، فواید زیادی برای شرکت های دولتی و خصوصی از قبیل تاکسی و خدمات پخش در میان دیگران پیدا کرده است.

اکثر شرکت ها از تکنولوژی GPS برای دستیابی به کارایی بالاتری استفاده می کنند و لذا مزایای بیشتری را برای مردم فراهم می کنند. هنگامی که متخصصان کسب و کار می فهمند که چگونه GPS می تواند کسب و کار و یا خدمات خود را متحول کند، آنها میتوانند کسب و کارشان را به مرحله بالاتری ارتقا دهند. فناوری GPS یک ابزار مفید و قابل اطمینان برای پیشرفت و افزایش بهره وری  است.

با وجود اینکه دستگاه جی پی اس برای بسیاری از صنایع مفید است، اما نقاط ضعف خاصی دارد. از این رو لازم است که شما به وضوح، مزایا و معایب آنها را درک کنید.

 

[caption id="attachment_4574" align="aligncenter" width="448"]

اهمیت شگفت انگیز GPS در جهان امروز

اهمیت شگفت انگیز GPS در جهان امروز[/caption]

مزایای سیستم ردیابی GPS:

برخی از مزایای این سیستم عبارتند از:

کمک می کند تا مکان را پیدا کنید

فناوری جی پی اس مسیریاب، ساده ترین راه را برای رسیدن به هر مکانی که می خواهید، فراهم می کند. شما همچنین می توانید به راحتی مکان فعلی خود را ایجاد و یا ویرایش کنید، سپس با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. مسیریابی ماهواره ای ساده تر از پیدا کردن مکان از طریق نقشه ها است. همین کار را می توان برای وسایل نقلیه با استفاده از سیستم های جی پی اس ردیاب (GPS Tracker9 انجام داد که بسیار مفید است. اگر یک وسیله نقلیه فعال شده GPS به سرقت رفته باشد، به راحتی میتوان ردیابی کرد .

ساده تر می شود

با کمک دستگاه های GPS، ناوبری ساده تر می شود. این اطلاعات مربوطه مانند فاصله و کوتاهترین مسیر را براساس نقشه های GPS ، می توانید ببینید و سفر کنید. محاسبه زمان تقریبی رسیدن به مقصد، پیدا کردن اماکن و معابر از قبیل بانک، داروخانه، پمپ بنزین و خیلی امکانات دیگر که در داخل نقشه های هوشمند جی پی اس رهیاب مسیریاب وجود دارد .

انجام توابع مختلف

حمل و نقل ارتفاع سنج، قطب نما الکترونیکی، ساعت و تقویم بدون هیچ زحمتی است .. در بیشتر دستگاه های جی پی اس، این توابع علاوه بر تجهیزات ناوبری GPS برای ساخت سفر خود قابل توجه و لذت بخش ارائه شده است. محاسبه مساحت زمین، نقطه گذاری برای مسیرهای کوهنوردی، استفاده برای کشاورزی با استفاده از جی پی اس دستی گارمین امکان پذیر میباشد.

ردیابی وسایل نقلیه و کارکنان

تجهیز وسایل نقلیه شرکت شما با سیستم ردیابی وسیله نقلیه جی پی اس، یک راه عالی برای کنترل وسایل نقلیه و رانندگان است. این نه تنها امنیت کارکنان را تامین میکند، بلکه باعث افزایش راندمان و کاهش هزینه های شرکت میشود. به طور مثال اگر هر راننده هر روز برای استفاده شخصی یا از روی سهل انگاری فقط یک لیتر بنزین اضافه مصرف کند. با احتساب هزینه های استهلاک خودرو و هدر رفت ساعت کاری، هزینه های زیادی را در طول سال به شرکت تحمیل میکند. پس با نصب جی پی اس ردیاب خودرو به راحتی میتوان همه چیز را کنترل و مدیریت کرد . این هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت میباشد .

ویژگی های دیگر جی پی اس

همانطور که GPS دارای انواع مختلفی از نقشه ها و مسیرهای نقشه است، شما قادر به دسترسی به مقدار زیادی اطلاعات بلافاصله بدون تاخیر زیاد هستید. برخی از دستگاه های جی پی اس شامل دوربین های دیجیتال و رادیوهای آب و هوا است.

 

[caption id="attachment_4575" align="aligncenter" width="512"]

اهمیت شگفت انگیز GPS در جهان امروز

اهمیت شگفت انگیز GPS در جهان امروز[/caption]

برخی از معایب سیستم عبارتند از:

مسائل سیستم

شما به طور کامل نمی توانید به دستگاه های ناوبری GPS متکی باشید زیرا به ماهواره ها وابسته هستند. از این رو برای استفاده در مناطقی از قبیل تونل و یا زیر زمین که پوشش آنتن وجود ندارد، مناسب نیست.

قابلیت اطمینان

همانطور که در مورد هر دستگاه الکترونیکی است، دوام باطری داخل دستگاه یک مساله مهم برای GPS است. تنها چیزی که می تواند در چنین شرایطی در نظر گرفته شود همراه داشتن باتری های اضافی و یا پاور بانک است.

نتیجه در خرابی کارکنان

اگر به طور ناگهانی کارکنان خود را مطلع کنید که می خواهند ردیابی شوند، بدیهی است که نمی خواهند این را دوست داشته باشند. آنها احساس می کنند که شما به آنها اعتماد ندارید و آن را به عنوان تجاوز به حریم خصوصی آنها احساس می کنند. این می تواند مانع از گفتن آنها شود که این تنها بخشی از تضمین کیفیت است. اما با روشهای ساده از قبیل پلمپ محل نصب دستگاه میتوان از عهده این مشکل برآمد .

 

[caption id="attachment_4576" align="aligncenter" width="507"]

اهمیت شگفت انگیز GPS در جهان امروز

اهمیت شگفت انگیز GPS در جهان امروز[/caption]

استفاده و کاربرد فناوری GPS

استفاده و کاربرد بسیار زیادی از فناوری GPS وجود دارد. در زندگی روزمره سریع، یک تکنولوژی ابتکاری مانند GPS، باعث افزایش یافتن سرع کار می شود. مردم همیشه برای راحتی تلاش می کنند تا زندگی خود را ساده تر کنند. با داشتن جی پی اس، یک هواپیما و یا کشتی بهتر میتواند مسیر خود را پیداکند. همچنین یک کوهنورد و یا صحرانورد دیگر گم نمیشود. هیچ کودک و سالمندی که آلزایمر دارد، دچار مشکل نمی شود. هیچ خودرو و یا موتورسیکلتی، سرقت نمیشود . همگی اینها از اهمیت شگفت انگیز GPS در جهان امروز میباشد.

برخی از موارد استفاده شده از GPS :

1. نقاشی یا امنیت آثار هنری

آثار هنری ارزشمند و منحصر به فرد است و از این رو همیشه هدف اصلی دزدان است. شما به راحتی می توانید مورد جاسوسی را پیدا کرده و با کمک تکنولوژی GPS ردیابی کنید.

2. پیشگیری از سرقت خودرو

مکان دقیق یک ماشین را می توان هنگامی که یک دستگاه ردیابی را در وسیله نقلیه خود نصب کرده اید به راحتی شناسایی کنید. وسیله نقلیه نه تنها به راحتی قابل ردیابی است، بلکه به عنوان یک بازدارنده برای سارقان می باشد که هیچگاه به فکر سرقت خودرو نباشند. این حتی می تواند از تلاش برای ربودن اتومبیل جلوگیری کند. توضیحات بیشتر را میتوانید اینجا ببینید.

3. مراقبت از سالمندان

افراد سالمند با GPS به امنیت و آرامش می رسند، زیرا آنها می توانند در صورت لزوم با محل سکونت خود تماس اضطراری (sos) برقرار کنند. هنگامی که آنها احساس سرگیجه یا ناخوشایند می کنند، می توانند با استفاده از GPS سرویس های اضطراری را برای دریافت کمک فوری از جانب عزیزان خود استفاده کنند.

4. پلیس خصوصی و کارآگاهان

در طی تحقیقات، کارآگاهان و پلیس خصوصی می توانند دستگاه های GPS را به وسایل نقلیه متصل کنند، و به آنها اجازه می دهد تا به راحتی جنایتکاران را ردیابی کنند و بدین ترتیب شواهد محکم به دادگاه ارائه دهند. این می تواند بسیاری از جنایات در جامعه را، جلوگیری و بنابراین ایمنی افراد را تضمین می کند.

5. پیاده روی

با پیاده روی (کوهنوردی - صحرانوردی - جنگل و ...) به جاهای ناشناس، امکان گم شدن نیز وجود دارد. با استفاده از یک دستگاه GPS، یک فرد میتواند به سرعت مکان فعلی را ردیابی و مسیر پیموده شده و برگشت را بازیابی کند. توضیحات مربوطه را از اینجا میتوانید ببینید.

 

ما سعی کردیم در این مقاله از اهمیت شگفت انگیز GPS در جهان امروز صحبت کنیم . هر چند اینها بخش کوچکی از قابلیت های این ابزار شگفت انگیز بود . برای مطالعه بیشتر در این زمینه از لینکهای زیر استفاده کنید . اختراع بشر روز به روز در حال رشد است . در حال حاضر استفاده از جی پی اس ردیاب و دزدگیر ماهواره ای خودرو باعث منسوخ شدن دزدگیر قدیمی ماشین شده است . معمولا در همه جای دنیا از آنها به اسم آلارم یاد میشود اما متاسفانه در ایران با عنوان دزدگیر شناخته شده است . و جای تاسف بیشتر اینکه دزدگیرها دزد نمیگیرند و فقط صدای آژیر دارند . بهترین دزدگیر ماهواره ای خودرو و بهترین جی پی اس ردیاب خودرو و موتورسیکلت را میتوانید از اینجا ببینید .

[caption id="attachment_4577" align="aligncenter" width="512"]

اهمیت شگفت انگیز GPS در جهان امروز

اهمیت شگفت انگیز GPS در جهان امروز[/caption]

اهمیت شگفت انگیز GPS در جهان امروز , جی پی اس ردیاب خودرو , دزدگیر ماهواره ای خودرو , ردیاب ماشین , ردیاب موتور سیکلت , بهترین ردیاب خودرو , ردیاب شخصی کودک

 

ردیاب غیر چینی

انواع gps ردیاب و مسیریاب

بهترین جی پی اس مسیریاب سخنگو

کاربرد جی پی اس در کشاورزی

کاربرد جی پی اس در نقشه برداری

تاریخچه جی پی اس

روش انتخاب بهترین ردیاب

ردیاب خودرو اروپایی آمریکایی

درباره ردیاب دلتا