محاسن استفاده از جی پی اس

تخمین زده می شود که تاخیر های حاصله از ترافیک خیابان ها و بزرگراه ها سالیانه میلیاردها دلار هزینه زیان را در پی دارد. از دیگر نتایج منفی ترافیک می توان به خسارت به خودروها و اموال مردم، صدمات فردی، افزایش آلودگی هوا و مصرف سوخت زیاد اشاره کرد.

در دسترس بودن و دقت سیستم GPS کارایی و امنیت را برای خودروهایی که در خیابان ها و بزرگراه ها در تردد هستند و همچنین سیستم حمل و نقل عمومی به ارمغان می آورد. بسیاری از مشکلات ناشی از رفت و آمد خودروهای تجاری در سطح شهر با کمک این سیستم کاهش چشمگیری داشته است. این مسئله در مورد مدیریت سیستم های حمل و نقل عمومی ، خودروهای امدادرسان نیز صادق است. GPS امکان ردیابی خودکار خودرو و ناوبری درون خودرو که به طور گسترده ای در تمام جهان به کار می رود را فراهم می آورد. با ترکیب فن آوری تعیین مکان GPS با سیستم هایی که قادر به نمایش اطلاعات جغرافیایی هستند، بعد جدیدی در حمل و نقل سطحی بوجود می آید.

سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) اطلاعات جغرافیایی که توسط سیستم GPS تولید شده را ذخیره، تحلیل و نمایش می دهد. امروزه سیستم GIS به منظور نمایش مکان خودرو و همچنین ایجاد راهکارهایی برای نظم بخشیدن به خودروهای انتقال دهنده و مطلع ساختن مسافران این خودروها از زمان دقیق رسیدن به مقصد به کار می رود. سیستم های حمل و نقل عمومی نیز جهت ردیابی اتوبوس ها و قطارها برای رفت و آمد دقیق و سروقت از این قابلیت استفاده می کنند. بسیاری از قابلیت های جدید نیز به کمک سیستم GPS ممکن شده است.

به کار گیری GPS به منظور ردیابی و پیش بینی حرکت بارها و کالا ها انقلابی را در صنعت حمل و نقل ( که شامل کاربردی به نام TIME-DEFINITE DELIVERY است) منجر شده است. در کاربرد تحویل در زمان معین (TIME-DEFINITE) ، شرکت های باربری از GPS برای ردیابی به منظور تحویل و ارسال محموله ها سر وقت تعیین شده استفاده می کنند. زمانی که فرمانی صادر می شود، مامور ارسال دستوری را به کامپیوتر می دهد سپس لیستی از کامیون ها شامل تمام اطلاعات جزئی آن ها روی صفحه نمایش ظاهر می شود. هنگامی که کامیونی از مسیر خارج شده و یا با تاخیر حرکت کند پیغام هشداری به مامور ارسال کننده مخابره می شود.

بسیاری از کشورها از سیستم GPS برای راهبری در جاده ها و بزرگراه ها به وسیله شناسایی مکان آن ها استفاده می کنند. این خصیصه ها شامل اطلاع رسانی در رابطه با ایستگاه های سرویس رسانی، تعمیرات ، نگهداری و سرویس های امداد رسانی، خروجی و ورودی های بزرگراه، مشکلاتی که در جاده به وجود آمده و... است. داده های GPS به عنوان داده های ورودی سیستم GIS می باشند، این گونه پایگاه داده ها به سازمان های مسئول در امور حمل و نقل جهت کاهش هزینه های نگه داری و سرویس و همچنین افرایش امنیت رانندگانی که در جاده ها رفت و آمد می کنند یاری می رساند.

تحقیقات بیشتری به منظور فراهم آوردن هشدار های خطر برای رانندگان در مواقع بحرانی مانند ترافیک های سنگین و یا تصادفات در حال انجام است. همچنین تحقیقات گسترده ای نیز به منظور کنترل خودرو در زمانی که نیاز مبرمی به عملکرد خودرو است (مانند عملکرد کیسه های هوا) در دست اقدام است.

سیستم GPS یک عنصر اساسی سیستم های حمل و نقل هوشمند(ITS) آینده است. ITS شامل طیف وسیعی از فن آوری های الکترونیکی و اطلاعات مخابره ای است. تحقیقات گسترده ای در زمینه سیستم های پیشرفته کمک رسانی به راننده (که شامل سیستم های خارج شدن از جاده و جلوگیری از برخورد خودرو ها در هنگام تغییر خط حرکت) در حال انجام است.

این سیستم ها به تخمین موقعیت مکانی خودرو نسبت به خط حرکت و لبه های جاده با دقت 10 سانتی متر نیاز دارد.

با مدرن سازی پیوسته سیستم GPS می توانیم به ابداع سیستم های موثرتری برای جلوگیری از تصادف، ترسیم نقشه های الکترونیکی و سیستم های ناوبری درون خودرو با دستور العمل های صوتی امیدوار باشیم.

امنیت عمومی و کاهش بلایای طبیعی

یکی از کلیدی ترین پارامترهای یک عملیات نجات موفقیت آمیز زمان است. دانستن مکان دقیق خیابان ها، سرویس های ضروری و پایگاه های امدادرسانی کاهش بلایای طبیعی فاکتور زمان را کاهش داده و جان انسان ها را نجات می دهد. این اطلاعات برای تیم های نجات و کارکنان شاغل در بخش امنیت عمومی به منظور حفاظت از جان انسان ها بسیار حیاتی هستند. سیستم GPS کمک های شایانی به این بخش ها کرده و نیازهای آنان را پاسخ گو می باشد.

سیستم جی پی اس نقش مهم و حیاتی را در کاهش هزینه ها و تلاش ها برای نجات افراد در بلایای طبیعی مانند سونامی سال 2004 اقیانوس هند و طوفان های استوایی کاترینا و ریتا در خلیج مکزیک و زلزله پاکستان و هند در سال 2005 داشته است. تیم های نجات و جستجو از این سیستم و سیستم GIS و تکنولوژی حسگر از راه دور برای تهیه نقشه های مناطق آسیب دیده و همچنین عملیات نجات و کمک رسانی و ارزیابی خسارت های وارده استفاده کردند.

یکی دیگر از فاکتور های مهم در کاهش بلایای طبیعی مدیریت صحیح آتش سوزی های گسترده در محیط طبیعی است. به منظور مدیریت آتش سوزی در جنگل ها، هواپیما سیستم GPS را با اسکنرهای مادون قرمز برای شناسایی مرزهای آتش و نقاط داغ در آتش سوزی تلفیق می کند. در عرض چندین دقیقه نقشه های نقاط آتش گرفته به پایگاه مقابله با آتش سوزی مخابره می شود. با در دست داشتن این اطلاعات تیم های آتش نشان شانس بزرگی برای مقابله با آتش را خواهند داشت.

در نقاط مستعد زلزله مانند کرانه های اقیانوس آرام سیستم GPS نقشی بسیار مهم را در جهت یاری رسانی به دانشمندان جهت پیش بینی زلزله بازی می کند. با به کار گیری اطلاعات دقیق موقعیت یابی که توسط GPS ارائه می شود، دانشمندان قادر به بررسی چگونگی پیدایش تنش ها در لایه های زمین که در آینده منجر به پیش بینی زلزله های احتمالی می شود خواهند بود.

هواشناسان نیز که مسئول ردیابی طوفان ها و پیش بینی سیل های احتمالی هستند نیز به صورت گسترده ای به داده های GPS اطمینان می کنند. آن ها می توانند میزان بخارآب موجود در اتمسفر را بوسیله تحلیل داده های انتقالی GPS در اتمسفر ارزیابی کنند.

سیستم GPS به عنوان یک صنعت استاندارد موقعیت یابی در ناوگان های مربوط به امدادرسانی و فوریت ها به کار گرفته می شود. این سیستم قادر به شناسایی موثر و دقیق مکان پلیس، آتش سوزی، تیم های نجات و خودروها و قایق های انفرادی است. اطلاعات و داده های مکان یابی تولید شده توسط GPS به همراه اتوماسیون می تواند تاخیر در سرویس های امدادرسانی را بسیار کاهش دهد.

وجود این سیستم بر روی تلفن های همراه پتانسیل بسیار بالای موقعیت یابی را در هنگام حوادث و موقعیت های ضروری در دست هر فرد قرار می دهد. همچنین وجود GPS بر روی ناگان خودروهای مسافربری نیز چنین پتانسیلی را ایجاد می کند. امروزه بر روی بسیاری از خودروهای زمینی و شناورها و کشتی های دریایی سیستم GPS وجود دارد. بنابراین اطلاعات موجود در این سیستم به همراه سیستم های ارتباطی خودکار موجود، این خودروها و کشتی ها را قادر می سازد حتی هنگامی که سرنشینان نیز قادر به استفاده از GPS نیستند اطلاعات ضروری مکانی را جهت درخواست کمک مخابره کنند.

مدرن سازی سیستم GPS به تسهیل هر چه بیشتر سرویس های امنیت عمومی و کاهش بلایای طبیعی کمک می کند. افزودن سیگنال های جدید غیرنظامی دقت و قابلیت اطمینان پذیری سیستم را در همه ی دنیا افزایش می دهد. به طور خلاصه، مدرن سازی GPS موجب نجات انسان های بیشتر و امداد رسانی سریع تر می شود.

www.deltagps.ir

 

 ردیاب,جی پی اس,دزدگیر,ردیاب خودرو,بهترین ردیاب,بهترین دزدگیر,بهترین جی پی اس,دزدگیر ماشین,ردیاب ماشین,ردیاب قوی,ردیاب مخفی,نصب ردیاب,محل نصب ردیاب,نمایندگی ردیاب,ردیاب کودک,ردیاب سالمند,ردیاب اشخاص,ردیاب شخصی,ردیاب مخفی,دزدگیر ماهواره ای خودرو,جی پی اس ردیاب,ردیاب شخصی مخفی,ردیاب شخصی بسیار کوچک,قیمت دستگاه ردیاب,خرید ردیاب شخصی,خرید ردیاب انسان,ارزانترین ردیاب شخصی,ردیاب جی پی اس مخفی سیمکارتی,کوچکترین ردیاب شخصی,خرید دستگاه gps برای ماشین,قیمت دزدگیر خوب برای ماشین,بهترین دزدگیر ماشین,قوی ترین دزدگیر ماشین,بهترین دزدگیر خودرو,بهترین دزدگیر ماشین,بهترین دزدگیر اتومبیل,بهترین ردیاب اتومبیل,قیمت ردیاب سالمندان,دانلود رایگان نرم افزار ردیابی,ردیابی دقیق افراد بر روی نقشه,نرم افزار ردیابی افراد بر روی نقشه,دانلود نرم افزار ردیابی اعضای خانواده,ردیاب خودرو ارزان قیمت,ردیاب ماهواره ای خودرو,بهترین مارک ردیابی خودرو,بهترین gps برای خودرو,ردیاب شخصی,ردیاب افراد,قیمت ردیاب خودرو,ردیاب خودرو,ردیاب موبایل,معنی ردیاب,ردیاب ماشین,ردیاب خودرو ارزان قیمت,ردیاب شخصی پرسنل,ردیاب با کیفیت و قیمت مناسب,لیست قیمت ردیاب خودرو,قیمت جی پی اس خودرو,لیست قیمت gps خودرو,ارزانترین ردیاب خودرو,بهترین ردیاب خودرو,بهترین دزدگیر خودرو,نمایندگی انحصاری ردیاب خودرو,ردیاب اتومبیل,ردیاب ماشینهای اداری,ردیاب ماشینهای اجاره ای,ردیاب خودرو جی پی اس,رهیاب,مسیریاب,نویگیشن,مارشال,نمایندگی مارشال,مسیریاب مارشال,آپدیت مارشال,دوربین مداربسته,فروش عمده دوربین مداربسته,قیمت دوربین مداربسته,قیمت عمده دوربین مداربسته,وارد کننده ردیاب,بهترین برند ردیاب خودرو در ایران و دنیا,سایت ردیابی,دانلود نرم افزار ردیاب,تبلت مارشال,تعمیر مارشال,ردیاب دلتا,گارمین,جی پی اس گارمین,ردیاب موتورسیکلت,دزدگیر موتورسیکلت