دزدگیر خودرو

نسل قدیمی دزدگیرها دچار تغییراتی شده اند. در حال حاضر سیستم‌های ماهواره ای در دنیا حرف اول را میزنند. داشتن یک ردیاب خوب نعمت است. وجود سارقین و زورگیران باعث ایجاد خطراتی زیادی شده اند. پس بهتره است با دزدگیرهای قدیمی ماشین خود خداحافظی کرده و به نصب دزدگیر های ماهواره ای اقدام نمایید. قیمت بسیار مناسب دزدگیر ماهواره ای باعث می‌شود که همه توان خرید داشته باشند. البته باید دقت کرد که بعضی از دستگاهها به اسم دزدگیر ماهواره ای به فروش میرند در حالیکه ماژول GPS ندارند. یعنی همان دزدگیر سیمکارتی را به اسم دزدگیر ماهواره ای به فروش می‌رسانند. نحوه شناسایی از طریق سایت ردیابی می‌باشد. یعنی داشتن سایت ردیابی نشان دهنده اطمینان بیشتر به ماهواره ای بودن دستگاه است.


انواع دزدگیر خودرو

دزدگیر معمولی خودرو

دزدگیر معمولی خودرو عبارت است از دستگاهی که فقط با تحریک درب ها و یا ضربه آژیر می‌کشد. همچنین قابلیت باز و بسته کردن دربها با ریموت را دارد. روی بسته بندی این دستگاه ها کلمه ALARM به معنی هشدار نوشته می‌شود. یعنی اساس کار این دستگاه ها آژیر کشیدن می‌باشد. خب پس نقطه ضعف این دستگاه ها کاملا مشخص می‌شود که قطع شدن آژیر است. یعنی با شنیده نشدن صدای آژیر، یک سارق به اهداف خودش به راحتی خواهد رسید. قیمت این قبیل دستگاه ها از ۸۰ هزار تومان شروع می‌شود .

دزدگیر تصویری خودرو

دزدگیر تصویری خدماتی مشابه دزدگیر معمولی ارائه می‌دهد. یعنی وابسته به صدای آژیر است. همچنین آلارم های مربوط به ضربه و باز شدن دربها را تا ۵۰۰ متر و در بعضی مدلها تا یک کیلومتر بر روی ریموت قابل مشاهده است. در این مدل دزدگیرها با دوتا نقطه ضعف آشنا شدید. یعنی صدا و محدوده ریموت تصویری دستگاه، اینها مواردی هستند که یک سارق با برنامه و بدونه برنامه هم میتواند به راحتی یک ماشین را سرقت کند.

دزدگیر سیمکارتی خودرو

برای رفع مشکلات در دزدگیرهای معمولی و دزدگیر تصویری تغیرات کوچکی انجام شده است. با اصافه شدن GSM به برد (PCB) این قبیل دزدگیرها باعث اختراع دزدگیر سیمکارتی شده است. در اصل برای رفع محدودیت فاصله، از سیمکارت استفاده شده است. روال کار به این صورت است که هشدارها به صورت پیامکی به صاحب خودرو ارسال می‌شود. همچنین برای دریافت موقعیت خودرو با اتصال به دکلهای مخابراتی یک موقعیت تقریبی دریافت می‌شود. موقعیت دریافتی  از طریق سیمکارت به صورت لینک گوگل مپ ارسال می‌شود. پس تا این قسمت هم متوجه شدید که موقعیت دریافتی تقریبی است و فقط به صورت SMS قابل ارسال است. یعنی اگر دستگاه خاموش شود دیگر نمیتوان به موقعیت دسترسی پیدا کرد. پس نقطه ضعف این دزدگیرها، تقریبی بودن مکان و وابسته بودن به روشن شدن است.

دزدگیر ماهواره ای خودرو

دزدگیر ماهواره ای خودرو یک سیستم کامل و پیشرفته است. دریافت اطلاعات از طریق ماهواره های در حال گردش به دور زمین است. موقعیت دریافتی کاملا دقیق می‌باشد . (مخصوصا در مدلهای دارای آنتن اکسترنال). ارسال اطلاعات بر روی بستر اینترنت (GPRS) و بستر پیامک (SMS/GSM) می‌باشد. محلی برای ذخیره خودکار اطلاعات به نام سرور (server) وجود دارد. امکان از کار انداختن دزدگیر ماهواره ای کاملا صفر می‌باشد. چون یک سارق به محض باز کردن درب خودرو کاملا غافلگیر می‌شود. یعنی صاحب خودرو از باز شدن درب ها به وسیله پیامک مطلع شده است.

دزدگیر ماهواره ای خودرو با دزدگیر سیم کارتی خودرو تفاوت دارد. درد دزدگیر سیم کارتی، گیرنده موقعیت، دکلهای مخابراتی اطراف است و یک موقعیت تقریبی می‌باشد. اما در دزدگیرهای ماهواره ای، گیرنده ماهواره است و بسیار دقیق تر از دزدگیر های سیم کارتی می‌باشد. دزدگیرهای سیم کارتی همان به بروز شده دزدگیرهای قدیمی با کیت سیم کارت می‌باشد. اما دزدگیرهای ماهواره ای مجهز به ماژول GPS می‌باشد. اختلاف قیمت بین دزدگیر سیمکارتی و دزدگیر ماهواره ای نباید ایجاد وسوسه و تمایل به خرید ارزانترین نماید، چون امنیت خودرو را نباید فدای قیمت کرد. جی پی اس ردیاب دزدگیر ماهواره ای خودرو دلتا 203B+ یکی از بهترین دزدگیر ماهواره ای است که می‌توانید بر روی انواع خودروها نصب کنید. 






روشهای علمی زیادی در دنیا برای بالا بردن سطح امنیت خودرو ها صورت گرفته است . یکی از بهترین و جدیدترین روشهای امنیت خودرو ، استفاده از جی پی اس ردیاب می‌باشد. برخی از مدلهای جی پی اس ردیاب، قابلیت ردیابی و دزدگیری را با هم دارد. یعنی هم با ریموت دستگاه جی پی اس میتوان درب خودرو را باز و بسته کرد و یا به صورت پیامک (sms) میتوان این کار را انجام داد. همچنین قابلیت نصب آژیر را دارد که علاوه بر ارسال پیامک هشدار باز شدن درب خودرو، قابلیت آژیر کشیدن را هم دارد .

تا اینجای کار متوجه شدین که یک ردیاب با امکانات فول آپشن ، توانایی به مراتب چندین هزار برابر بیشتر از یک دزدگیر معمولی مرسوم در بازار ( مثل دزدگیر مجیکار ، دزدگیر ایزیکار و … ) را دارد. دستگاههای جی پی اس ردیاب با برندهای مختلف در بازار یافت می‌شوند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برخی از آنها امکانات خیره کننده ای دارند .این تکنولوژی جدید میتواند اتفاقاتی که برای خودرو می افتد از طریق پیامک. بدون بعد مسافت از راه دور به صاحبش اطلاع دهد.

ردیاب دلتا به عنوان ردیاب قدرتمند و دزدگیر ماهواره ای میتواند بهترین انتخاب شما برای کنترل و تامین امنیت خودرو و موتورسیکلت شما باشد .



Top
logo-samandehi