ردیاب خودرو با امکان شنود قوی داخل کابین خودرو

ردیاب خودرو با امکان شنود قوی داخل کابین خودرو جزو ضروری ترین قسمت هر جی پی اس میباشد . با استفاده از میکروفون GPS دزدگیر ماهواره ای سیمکارتی دلتا میتوان از راه دور ، صدای صحبتها در داخل کابین خودرو را گوش کرد .

شنود مخفی داخل خودرو

شنودها ، یک ابزار مخفی در مدلهای مختلف است . اما آنچه ما در اینجا توضیح میدهیم ، شنود توسط میکروفون جی پی اس ردیاب خودرو است . اکثر ردیابها دارای میکروفون هستند . برخی از ردیاب ها دارای میکروفون داخل و برخی دارای میکروفون مجزا هستند . اگر کیفیت شنود برایتان مهم است ، حتما از ردیابی استفاده کنید که میکروفون مجزایی داشته باشد . در اصطلاح به این نوع میکروفون ها ، میکروفون خبرنگاری یا میکروفون یقه ای گفته میشود . قدرت مانور داخل کابین خودرو برای این نوع میکروفون ها زیاد است و میتوان به صورت حرفه ای نصب نمود . البته توجه داشته باشید که نصب فقط توسط نمایندگی نصب ردیاب و فقط با روئیت کارت شناسایی و مطابقت آن با کارت خودرو امکان پذیر است .

ردیاب خودرو با امکان شنود قوی داخل کابین خودرو

کاربرد شنود در ردیاب خودرو

همانطور که در بالا گفتیم ، برخی ردیابها میکروفون داخلی دارند و برخی ، میکروفون مجزا دارند . ردیابهایی که دارای میکروفون مجزا هستند ، علاوه بر شنود قوی ، امکان این را دارد که به صلاح دید صاحب خودرو یا شرکت ، نصب نگردد . چون برخی شرکتها و یا افراد دارای راننده هستند و به دلایل رعایت حریم خصوصی ، امکان یا اجازه استفاده از میکروفون را ندارند . به همین دلیل این نوع ردیاب ها قدرت مانور بیشتری دارد .

زمانی یک شنود برای صاحب خودرو موثر است که خودرو مورد سرقت واقع شده است . و صاحب خودرو نیاز دارد که بداند سارقین داخل خودرو چه میگویند و آیا آشنا است یا غریبه است . همچنین در مواقعی که صاحب خودرو موقع ترک کردن خودرو ، فرزندش را داخل خودرو تنها میگذارد و نیاز دارد از دور احوالات کودکش را رصد نماید .

برخی ردیابها امکان مکالمه دو طرفه دارند . یعنی علاوه بر شنود ، میتوان با راننده هم صحبت کرد . این نوع ردیابها بیشتر برای شرکتهایی مناسب است که تعداد زیادی خودرو دارند و نیاز به مکالمه دو طرفه دارند . باید در نظر بگیرید هزینه این نوع ردیابها با مکالمه دو طرفه نسبت به ردیابهای فقط با شنود ، بیشتر است . همچنین باید در نظر بگیرید که شنود و یا مکالمه دو طرفه شامل هزینه برای سیمکارت است . یعنی در یک شنود ، برقرار کننده ارتباط ( صاحب خودرو یا شرکت ) انگار با موبایل خود به یک موبایل دیگر زنگ زده و در حال مکالمه است .

ردیاب خودرو با امکان شنود قوی داخل کابین خودرو


آیا شنود برای همه امکان پذیر است ؟

به دلایل امنیتی ، امکان شنود فقط برای صاجب خودرو و با ارسال رمز ، امکان پذیر میباشد . در ابتدای نصب ردیاب ، تنظیمات توسط صاحب خودرو انجام میگیرد . سپس با ارسال رمز و پیام مربوطه ، امکان شنود را خواهد داشت . این کار باعث میشود که از گوشی های دیگر امکان شنود وجود نداشته باشد . حتی اگر شماره سیمکارت دستگاه لو رفته باشد ، باز هم امکان شنود برای دیگران وجود ندارد و برای آنها بوق اشغال پخش خواهد شد .

ردیاب خودرو با امکان شنود قوی داخل کابین خودرو

تاثیر شنود بر قیمت ردیاب خودرو

ممکن است در ذهن بعضی ها ، شنود یک وسیله اضافی و غیر ضروری باشد  . اما در نظر داشته باشید که شنود در مواقعی نیاز میباشد . همه ردیابها دارای شنود هستند و تاثیر آنچنانی بر قیمت ردیاب ندارد و امکان حذف آن برای کاهش هزینه ها وجود ندارد . فقط بین ردیابهای صنعتی با میکروفون مجزا و ردیابهای معمولی با میکروفون داخلی ، تفاوت قیمت وجود دارد که این تفاوت قیمت فقط به میکروفون مربوط نمیشود . یعنی عوامل تاثیر گذار بر قیمت یک ردیاب ، شامل موارد مختلفی از جمله کارخانه سازنده ، نوع آنتنها ، نوع قطعات بکار رفته و آپشن ها میباشد .

ردیاب خودرو با امکان شنود قوی داخل کابین خودرو

نحوه پیدا کردن و از کار انداختن شنود داخل خودرو

پیدا کردن شنود داخل خودرو بسیار سخت است . حتی با ابزارهایی که گاهی در فضای مجازی تبلیغ میشود هم نمیتوان آنرا پیدا کرد . برای پیدا کردن آن باید زمان زیادی توسط نصابهای حرفه ای صرف شود . باید همه جای خودرو به خوبی بررسی گردد . این کار زمان بر میباشد اما چاره دیگری نیست . البته ردیابهایی که آنتن داخلی و میکروفون داخلی هستند ، معمولا جای ساده ای نصب میشود به همین دلیل پیدا کردن آن آسان است . اما ردیابهای دو آنتنه مثل ردیاب خودرو دلتا 203A با میکروفون مجزا ، به سختی و با صرف زمان خیلی زیاد توسط افراد حرفه ای قابل پیدا شدن هستند . این کار برای سارقین در لحظه سرقت امکان پذیر نیست . پس با خیال راحت میتوانید از ردیاب خودرو دلتا 203A که صنعتی دو آنتنه با میکروفون قوی و مجزا است ، استفاده نمائید . اگر سوالی در این زمینه دارید میتوانید با ما تماس بگیرید .



مطالب مرتبط: