روش پیدا کردن خودرو سرقت شده با ردیاب خودرو

سرقت خودرو (Vehicle theft) از قدیم بوده و هست و خواهد بود. همیشه سارقین با این شغل ناشریفشون، خیلی ها را به خاک سیاه نشوندن. اما باید قبول کنیم که نا آگاهی صاحبان خودرو از امنیت هم مزید بر علت شده است. تا زمانی که ماشین گارانتی دارد، صاحبان خودرو نگران دستکاری در سیمکشی خودرو هستند. بعضی ها فقط به آژیر و دزدگیر معمولی دلخوش میکنند. بعضی ها هم چون فکر میکنند که پارکینگ دارند، هیچ خطری متوجه ماشین آنها نیست. اما آمار سرقت خودرو نشان دهنده چیز دیگری است.

امروزه در شهرهای بزرگ و یا جاده های خلوت، زورگیری سارقین زیاد شده است. افرادی هم که در مقابل سارقین مقاومت میکنند، زخمی و یا کشته می‌شوند. ذات گرگ صفت سارقین بر هیچکسی پوشیده نیست. هیچگونه رحمی در سارقین وجود ندارد. حتما اخبار این جنایات سارقین تا به حال به گوشتان رسیده است. پس یک سارق با کسی شوخی ندارد. یک سارق علم غیب ندارد که چه کسی آدم بدی است تا ماشینش را سرقت کند. پس سرقت خودرو به خوب یا بد بودن افراد بستگی ندارد و ممکن است برای شما خواننده این مطلب نیز خدای نکرده اتفاق بیافتد. پس باید هرچه سریعتر به فکر باشید.

روش پیدا کردن خودرو سرقت شده با ردیاب خودرو


دزدگیر خودرو

قدیمها تکنولوژی ضعیف بود و به هرچیزی که دست میزدی و آژیر میکشید میگفتند دزدگیر خودرو در حالیکه سازنده دستگاه اسم آنرا Car alarm به معنی زنگ خطر خودرو نامگذاری کرده است. چون تا به حال دیده نشده است که دزدگیرهای قدیمی ، دزد بگیرند. سارقین خودرو به محض شنیدن صدای آژیر به راحتی با دستکاری در سیستم برق خودرو، دزدگیر را از کار می اندازند. قفل درب هر خودرویی برای سارقین به راحتی باز میشود. در واقع قفل درب خودرو برای سارقین، حکم دکمه قفل کودک را دارد که برای بزرگترها به راحتی باز میشود. پس هیچ موقع به قفل خودرو ، به ایموبلایزر خودرو، به دزدگیر خودرو دلتان را خوش نکنید. همه موارد ذکر شده فقط برای سارقین، چند ثانیه وقت بیشتری را میگیرد. اما در نهایت به اهداف شومشان خواهند رسید.

پیدا کردن خودرو سرقت شده

دزدگیر تصویری خودرو

دزدگیر تصویری خودرو ( Car Video Surveillance ) عبارت است از یک فرستنده رادیویی با برد محدود و یک گیرنده رادیویی به عنوان ریموت تصویری. گیرنده و فرستنده های رادیویی، محدودیت فاصله را دارند. نهایت ادعای سازنده های دزدگیر تصویری تا یک کیلومتر می‌باشد. این ریموت فقط میتواند هشدار را دریافت کند و باز هم سارق به راحتی میتواند آنرا غیر فعال کند و صاحب خودرو متضرر شود. آپشنهایی برای جذاب شدن این دزدگیر اضافه شده است که در نهایت، هیچ تاثیری در امنیت خودرو نخواهد داشت.

آپشنهایی از قبیل پاور ویندوز برای بالا کشیدن شیشه ها، کی لس استارتر برای روشن شدن بدون سوئیچ خودرو جزو این آپشنها می‌باشد. همانطور که اشاره کردیم، این آپشنها به عنوان آپشن امنیتی حساب نمی‌شوند. برخی از سازنده های دزدگیرهای قدیمی با اضافه کردن کیت سیمکارت، توانسته اند محدودیت فاصله را حذف کنند. اسم این دزدگیرها، دزدگیر سیمکارتی  می‌باشد که متاسفانه گاهی هم به اسم دزدگیر هوشمند در برخی فروشگاه ها به فروش میرسد.

دزدگیر هوشمند خودرو


دزدگیر هوشمند خودرو

همانطور که در بالا اشاره کردیم، دزدگیر سیمکارتی به عنوان دزدگیر هوشمند به فروش میرسد . کلمه هوشمند smart به معنی اصلی خود در این دزدگیرها وجود ندارد. یعنی هیچ هوش مصنوعی در این دزدگیرها وجود ندارد که بتواند تصمیم گیری کند. فقط یک کیت سیمکارت دارد که تحریک های وارد شده را طبق برنامه نویسی جاوا که دارد، به خط صاحب خودرو ارسال می‌شود. این قبیل دزدگیرها دارای اپلیکیشن جذاب اندروید و آیفون می‌باشند. کارهایی از قبیل خاموش کردن خودرو را هم انجام میدهند. همچنین دارای آپشنهای اطلاع از ضربه و باز شدن درب خودرو، اطلاع از روشن شدن غیر مجاز خودرو نیز می‌باشند.

جی پی اس ردیاب خودرو

قبل از اینکه بخواهیم در مورد جی پی اس ردیاب ( GPS Vehicle Tracker ) خودرو صحبت کنیم، باید با جی پی اس GPS آشنا شوید. تعداد 28 ماهواره GPS در حال گردش به دور زمین هستند. این ماهواره ها متعلق به ایالات متحده آمریکا USA می‌باشد . همین اول کار اینو عنوان کردیم تا بدونید که ترفندهای برخی در فروش با سایت ایرانی به بهانه تحریم نشدن را بدانید. چون اگر قرار به تحریم و فیلتر باشد، سایتهای ردیابی داخلی به دلیل شناخته شدن IP فیلتر می ‌شوند.

دزدگیر ماهواره ای خودرو

جی پی اس

از این 28 ماهواره در حال گردش، سه ماهواره به طور همزمان که در نزدیکی گیرنده زمینی قرار دارند، با تشکیل مثلث و فورمولهای خاص ریاضی، اقدام به محاسبه موقعیت دقیق گیرنده بر روی زمین را می‌کنند. واحد پردازش گیرنده زمینی، ماژول جی پی اس می‌باشد. در ماهواره فرستنده جی پی اس ساعتهای اتمی وجود دارد که به محاسبه دقیق کمک می‌کند. به دلیل داشتن فاصله این ماهواره ها با زمین، همیشه خطای زیر 5 متر وجود دارد. با پیشرفته بودن ماژول گیرنده، مقدار این خطا تا چند میلی متر هم کاهش میابد. البته داشتن خطای کم و دستگاه های پیشرفته در ابزارهای مهندسی و نقشه برداری بیشترین کاربرد را دارد.

ردیاب خودرو

در ردیاب خودرو اطلاعات خام دریافتی پس از پردازش، به یک نقطه با مشخصات طول، عرض، ارتفاع، سرعت تبدیل می‌شود. این گیرنده میتواند اطلاعات دریافتی را در حافظه داخلی ذخیره نماید و یا با ارسال بر روی یک آی پیاستاتیک، بر روی سرور ذخیره می‌شود. بعضی از این ردیابها دارای آنتهای مخصوص تقویت کننده امواج می‌باشند و بعضی دیگر، آنتن داخلی دارند. طبیعتا وجود آنتنهای اکسترنال در قیمت و کیفت دستگاه و موقعیت دریافتی تاثیر مثبتی خواهد داشت.

ارسال اطلاعات پردازش شده ( Processed ) از طریق سیمکارت داخل دستگاه انجام می‌گیرد. دستگاه جی پی اس ردیابی که امکان ارسال اطلاعات را در همان لحظه دارد، جی پی اس آنلاین نامیده می‌شود. محل ذخیره اطلاعات جهت نمایش آنلاین، سرور نامیده می‌شود. بسیار مهم است که سرور توسط کارخانه سازنده دستگاه ارائه شود. چون برنامه نویسی داخل دستگاه با برنامه نویسی سرور همخوانی بسیار خوبی خواهد داشت.

ردیاب آنلاین خودرو دلتا جی پی اس

ردیاب آنلاین خودرو

ردیاب آنلاین خودرو ( Auto Online Tracker ) بهترین و کاربردی ترین وسیله امنیتی و مدیریتی می‌باشد. به راحتی میتوان موقعیت دقیق خودرو را بر روی نقشه از راه دور مشاهده کرد. در این حالت، یک سارق هیچ شانسی برای ادامه کار خود نخواهد داشت. مخصوصا برای ردیابهایی که دو عدد آنتن مخصوص دارند، امنیت بیشتری را تامین می‌کنند. وجود سرور ردیابی قدرتمند در مواقع نیاز بسیار حائز اهمیت می‌باشد. چون در لحظه سرقت، شما نیاز دارید که سایت ردیابی، همان لحظه جای ماشین را نشان دهد. اگر سرور دچار اختلال شود، شانس رسیدن به ماشینتان کم خواهد شد. 

سایت ردیابی به دو صورت فابریک و یا ساختگی شرکتی می‌باشد. سایت‌های فابریک توسط سازنده دستگاه ارائه می‌شود. معمولا هر چقدر کارخانه سازنده مهم باشد، زبانهای بیشتری را پوشش میدهد. برای کشور عزیزمان ایران، زبان فارسی بسیار مهم است. سایت ردیابی دلتا با پوشش 18 زبان زنده دنیا از جمله زبان فارسی در اختیار مشتریان قرار میگیرد. این سایت، فابریک کارخانه می‌باشد. به دلیل استفاده گسترده از محصولات DELTAGPS در سراسر دنیا، این سایت با 4 سرور قدرتمند و دیتا سنتر مخصوص ارائه خدمات می‌نماید. هر یک از این سرورها در نقاط مختلف دنیا می‌باشد. یک سرور در اروپا، یک سرور در آمریکا و دو سرور در آسیا می‌باشد. ارتباط این سرورها از طریق دیتا سنتر مرکزی که در کارخانه وجود دارد، مدیریت می‌شود.

سایت ردیابی فابریک

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، وجود سایت ردیابی خودرو فابریک یک مزیت بسیار مهم در ردیابی با کیفیت می‌باشد. معمولا کارخانه های نوپایی وجود دارد که خدمات بین المللی ارائه نمیدهند. به همین علت برخی از شرکتها به خاطر ارزان فروشی این کارخانه ها مشتری می‌شوند. این شرکتهای کوچک که در ایران هم وجود دارد، یک سایت فارسی طراحی می‌نمایند. برخی از این شرکتها به مرور زمان مجبور به تعطیلی کسب و کار خود می‌نمایند. طبیعتا با تعطیل شدن شرکتهای دارای پنل ردیابی شخصی، مشتریان از ادامه ردیابی محروم خواهند شد. چون سایت ردیابی شرکت منحل شده نیز خاموش خواهد شد.

سایت ردیابی فابریک مزیتهای زیادی دارد که ما فقط به گوشه ای از آنها اشاره کردیم. از دیگر ویژگی سایت ردیابی فابریک ( Fabric Tracking Site ) میتوان به تضمین امنیت اطلاعات کاربران اشاره کرد. ممکن است یک شخص یا یک سازمان دوست نداشته باشد که اطلاعات محرمانه آنها رصد شود. و یا یک سازمان بخواهد اطلاعات تردد خودروهایش فاش نشود . طبیعتا یک سایت اورجینال کارخانه میتواند پاسخگوی نیازهای امنیتی افراد و سازمانها باشد.

سایت ردیابی دلتا جی پی اس

بهترین ردیاب خودرو

بهترین ردیاب خودرو دارای چه ویژگیهایی است ؟ اول از همه باید به سایت ردیابی یک محصوص مراجعه کنید. با مشاهده تعداد زبانهای سایت ردیابی متوجه کشورها و مشتریهای این محصول خواهید شد. وقتی یک سایت اورجینال ارائه می‌شود و تعداد 18 زبان را پوشش میدهد خود گویای اصالت و کیفیت محصول می‌باشد. ردیابهای دلتا در طول 13 سال فعالیت در ایران، همیشه رضایت مشتریان را در کوتاه مدت و بلند مدت نیز جلب نموده است. طبق آماری که از فروش کارخانه DELTAGPS و فروش ردیاب دلتا در ایران وجود دارد، محصول ردیاب خودرو دلتا 203A به عنوان بهترین ردیاب خودرو و پر فروش ترین ردیاب خودرو شناخته شده است.

بهترین ردیاب خودرو

دزدگیر ماهواره ای خودرو

دزدگیر ماهواره ای خودرو ( Car Satellite Alarm ) عبارت است از یک جی پی اس ردیاب خودرو با قابلیت های دزدگیر ماهواره ای می‌باشد. یعنی شما علاوه بر لذت بردن از مزایای یک ردیاب خودرو دلتا، میتوانید دزدگیر هم داشته باشید. آپشنهایی از قبیل آژیر، سنسور ضربه مخصوص و ریموت در ردیاب دزدگیر ماهواره ای دلتا 203B+ موجود می‌باشد. به هنگام ضربه، باز شدن درب خودرو، قطع باتری، روشن شدن غیر مجاز، از سوی دستگاه برای صاحب خودرو، هشدار پیامکی ارسال می‌شود. همچنین میتواند با ریموت و یا با SMS درب خودرو را قفل و باز کند. امکان شنود و خاموش کردن خودرو از راه دور جزو ویژگیهای استاندارد ردیاب دلتا برای انواع خودرو میباشد.

بهترین مارک ردیاب موجود در بازار





مطالب مرتبط: