معرفی پژو 405

پژو 405 از زمان عرضه‌ی خود تا به حال با فراز و نشیب‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده است. این خودرو که با شکستی بزرگ در بازارهای آمریکا روبه‌رو شد، به موفقیتی بی‌سابقه در بازارهای اروپایی دست یافت. پژو 405 در سال 1985 موفق شد با اختلاقی قاطع و غیرقابل‌بحث عنوان خودروی سال اروپا را از آن خود کند و البته مسئله به اینجا ختم نمی‌شود، پژو 405 در رالی داکار به مدت دو سال پیاپی موفق به قهرمانی شد که همه‌ی این‌ها شایستگی این مدل و دلیل محبوبیت آن بعد از چند دهه در بازار داخلی است. خودرویی که پای آن در سال 1390 و به کمک شرکت خودروسازی ایران خودرو به ایران باز شد.

طراحی ماشین پژو 405

پژو 405 GLX برخلاف مدل SLX با تغییر ظاهری همراه نبوده و ساختار ظاهری کلی خود را حفظ کرده است. البته طراحی کابین خودرو همسو با تغییر کابین خودروهای پژو در دو سال گذشته با تغییرات جدیدی همراه بوده است که این تغییرات هم بیشتر در بحث رنگ‌بندی و ظاهر آن قرار می‌گیرد

فضای داخلی خودرو همچنان برای سرنشینان جلو و عقب بسیار مناسب است. طراحی دو رنگ تازه‌ی کابین باعث شده تا کابین آن حس شادتری در مقایسه با کابین خسته‌کننده‌ی گذشته داشته باشد. از جمله امکانات و تجهیزات پژو 405 GLX می‌توان به شیشه بالابر برقی جلو، رینگ فولادی 14 اینچی، مکانیزم اهرمی تنظیم پشتی صندلی‌های جلو، سیستم صوتی جدید، قفل برقی برای صندوق عقب با کلید بازکن در صندوق از داخل اتاق اشاره کرد.

بهترین ردیاب دزدگیر خودرو 405

عملکرد خودرو پژو 405

پژو 405 GLX که در حال حاضر از پیشرانه‌ی L3 استفاده می‌کند، روند پر پیچ و خمی را برای رسیدن به این پیشرانه پشت سر گذاشته است. این خودرو در ابتدای عرضه‌ی خود در کنار مدل GL از یک پیشرانه‌ی 1.6 لیتری با کد XU5 2C استفاده می‌کرد که از سری پیشرانه‌های PSA XU بود و در مدل‌های دیگری مثل پژو 309 و سیتروئن BX هم به کار می‌رفت. به همین خاطر در آن دوران پژو GLX را GLX 1600 هم نام می‌بردند. اما مدتی بعد از عرضه‌ی این مدل، شرکت خودروسازی ایران خودرو به فکر استفاده از پیشرانه‌های 1.9 لیتری قدرتمندتر XU9 2C بر روی خودروهای خود افتاد که پس از مدتی بر روی هر دو مدل GL و GLX قرار گرفت.

پیشرانه پژو 405

یکی از مشکلات بزرگ مدل‌هایی که از این پیشرانه بهره می‌بردند، مصرف سوخت بالای آن‌ها بود. به همین خاطر تصمیم بر این شد تا پیشرانه‌های بهینه‌تری برای 405 در نظر گرفته شوند. به دنبال آن، پیشرانه‌ی دیگری از سری PSA XU با کد XU7 JP / LFZ مورد توجه قرار گرفت که یک پیشرانه‌ی 1.8 لیتری (1761 سی سی) بود و تا به امروز هم بر روی این مدل حضور دارد. این پیشرانه در بسیاری از خودروهای دیگر ایران خودرو از جمله سمند LX و پژو پارس هم به چشم می‌خورد و در حال حاضر با نام «پیشرانه‌ی L3» شناخته می‌شود.

پیشرانه‌ی L3 که پژو 405 GLX از آن بهره می‌برد، توانایی تولید حداکثر توان 100 اسب بخار در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 153 نیوتن متر در دور موتور 3000 دور بر دقیقه را دارد. یک گیربکس 5 سرعته‌ی دستی در این مدل وظیفه‌ی انتقال نیرو از پیشرانه به محور محرک جلو (FWD) را بر عهده دارد. پژو GLX با کمک این پیشرانه می‌تواند صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 11 ثانیه سپری کرده و به حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ همچنین میانگین مصرف سوخت ترکیبی این مدل به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی 9 لیتر تخمین زده شده است.

ایمنی پژو 405

علی‌رغم اینکه خودروهای پژو 405 حداقل در داخل کشور به ایمنی بدی شهره نیستند، اما آمار و ارقام مختلف نشان می‌دهد که چندان هم نمی‌توانیم به ایمنی این مدل‌ها اعتماد کنیم؛ اگر چه سیستم‌های ارزیابی داخلی هنوز به آن سطح از کیفیت در ارزیابی‌های خود نرسیدند، اما نتایج آن‌ها بدون شک می‌تواند معیار مناسبی برای تصمیم‌گیری باشد. در آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که اسفندماه سال 1395 منتشر شده، خودروی پژو 405 در کلاس قیمتی 250 تا 500 میلیون ریال با کسب یک ستاره‌ی کیفی در جایگاه 11 از میان 16 خودروی حاضر در ارزیابی قرار گرفته است. در صدر این کلاس رنو ساندرو قرار گرفته و خودروهایی از جمله New MVM 315، پژو پارس، تندر 90 و پارس تندر عملکرد بهتری نسبت به 405 داشتند.

از جمله امکانات و تجهیزات ایمنی مدل 1395 پژو 405 GLX می‌توان به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) چهار کاناله به همراه سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، چراغ‌های مه‌شکن عقب، دو عدد کیسه‌ی هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جلو، قفل مرکزی با سوئیچ کنترل از راه دور رادیویی و سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر) اشاره کرد.

دزدگیر خودرو پژو 405

دزدگیر معمولی خودرو

دزدگیر معمولی خودرو عبارت است از دستگاهی که فقط با تحریک درب ها و یا ضربه آژیر میکشد . همچنین قابلیت باز و بسته کردن دربها با ریموت را دارد . روی بسته بندی این دستگاه ها کلمه ALARM به معنی هشدار نوشته میشود . یعنی اساس کار این دستگاه ها آژیر کشیدن میباشد . خب پس نقطه ضعف این دستگاه ها کاملا مشخص میشود که قطع شدن آژیر است . یعنی با شنیده نشدن صدای آژیر ، یک سارق به اهداف خودش به راحتی خواهد رسید . قیمت این قبیل دستگاه ها از ۸۰ هزار تومان شروع میشود .

دزدگیر تصویری خودرو

دزدگیر تصویری خدماتی مشابه دزدگیر معمولی ارائه میدهد . یعنی وابسته به صدای آژیر است . همچنین آلارم های مربوط به ضربه و باز شدن دربها را تا ۵۰۰ متر و در بعضی مدلها تا یک کیلومتر بر روی ریموت قابل مشاهده است . در این مدل دزدگیرها با دوتا نقطه ضعف آشنا شدید . یعنی صدا و محدوده ریموت تصویری دستگاه . اینها مواردی هستند که یک سارق با برنامه و بدونه برنامه هم میتواند به راحتی یک ماشین را سرقت کند .

دزدگیر سیمکارتی خودرو

برای رفع مشکلات در دزدگیرهای معمولی و دزدگیر تصویری تغیرات کوچکی انجام شده است . با اصافه شدن GSM به برد ( PCB ) این قبیل دزدگیرها باعث اختراع دزدگیر سیمکارتی شده است . در اصل برای رفع محدودیت فاصله ، از سیمکارت استفاده شده است . روال کار به این صورت است که هشدارها به صورت پیامکی به صاحب خودرو ارسال میشود . همچنین برای دریافت موقعیت خودرو با اتصال به دکلهای مخابراتی یک موقعیت تقریبی دریافت میشود .موقعیت دریافتی  از طریق سیمکارت به صورت لینک گوگل مپ ارسال میشود . پس تا این قسمت هم متوجه شدید که موقعیت دریافتی تقریبی است و فقط به صورت SMS قابل ارسال است . یعنی اگر دستگاه خاموش شود دیگر نمیتوان به موقعیت دسترسی پیدا کرد . پس نقطه ضعف این دزدگیرها ، تقریبی بودن مکان و وابسته بودن به روشن شدن است .

دزدگیر سیمکارتی خودرو

دزدگیر ماهواره ای خودرو

دزدگیر ماهواره ای خودرو یک سیستم کامل و پیشرفته است . دریافت اطلاعات از طریق ماهواره های در حال گردش به دور زمین است . موقعیت دریافتی کاملا دقیق میباشد . ( مخصوصا در مدلهای دارای آنتن اکسترنال ) . ارسال اطلاعات بر روی بستر اینترنت ( GPRS ) و بستر پیامک ( SMS/GSM ) میباشد . محلی برای ذخیره خودکار اطلاعات به نام سرور ( server ) وجود دارد . امکان از کار انداختن دزدگیر ماهواره ای کاملا صفر میباشد . چون یک سارق به محض باز کردن درب خودرو کاملا غافلگیر میشود . یعنی صاحب خودرو از باز شدن درب ها به وسیله پیامک مطلع شده است .

دزدگیر ماشین دلتا جی پی اس

 انتخاب دزدگیر خودرو مناسب با قیمت خوب دارای جی پی اس ردیاب

همانطور که در بالا بیان شد ، نسل قدیمی دزدگیرها دچار تغییراتی شده اند . الان سیستمهای ماهواره ای در دنیا حرف اول را میزنند . داشتن یک ردیاب خوب نعمت است . وجود سارقین و زورگیران باعث ایجاد خطراتی زیادی شده است . پس بهتره از دزدگیرهای ماشینتون خداحافظی کنید و به نصب دزدگیر های ماهواره ای اقدام کنید . قیمت بسیار مناسب دزدگیر ماهواره ای باعث میشود که همه توان خرید داشته باشند . البته باید دقت کرد که بعضی از دستگاهها به اسم دزدگیر ماهواره ای به فروش میرند در حالیکه ماژول GPS ندارند . یعنی همان دزدگیر سیمکارتی را به اسم دزدگیر ماهواره ای به فروش میرسانند . نحوه شناسایی از طریق سایت ردیابی میباشد . یعنی داشتن سایت ردیابی نشان دهنده اطمینان بیشتر به ماهواره ای بودن دستگاه است .

در مورد ردیاب دزدگیر خودرو چه میدانید ؟ آیا دزدگیرهای معمولی که در بازار هست جوابگوی امنیت میباشد ؟
ردیاب دلتا به عنوان ردیاب قدرتمند و دزدگیر ماهواره ای میتواند بهترین انتخاب شما برای کنترل و تامین امنیت خودرو و موتورسیکلت شما باشد .

  • ردیابی قدرتمند با ردیاب دلتا
  • سایت ردیابی ۱۸ زبانه
  • نرم افزار مخصوص گوشیهای اندروید و آیفون

برای مدیرانی که به دنبال کنترل ماشینهای خودشان هستند بهترین انتخاب فقط ردیاب دلتا میباشد .

دزدگیر خودرو دارای جی پی اس ردیاب

دزدگیر خودرو

امکان برقراری امنیت در هر جامعه ای نیازمند صرف انرژی و هزینه زیادی است . هزینه تامین امنیت در هر جامعه ای توسط مالیات پرداختی خود شهروندان صورت میگیرد . اما پرداخت مالیات و به کار گیری نیروهای برقراری امنیت در هر جامعه باز هم نمیتواند میزان جرم و جنایت و سرقت را به صفر برساند . یکی دیگر از روشهای برقراری امنیت ، به کار گیری فکر و منابع در دسترس خود فرد میباشد . در حال حاظر در اکثر منازل بیش از یک خودرو یافت میشود . سیستمهای امنیتی به کار گرفته شده در این خودرو ها فقط ایموبلایزر و یا یک دزدگیر معمولی میباشد .

برخی افراد به خیال خودشان با بستن یک دزدگیر تصویری و پرداخت هزینه زیاد نسبت به یک دزدگیر معمولی ، تصور میکنند که نهایت کار را در تامین امنیت خودرویشان انجام داده اند . با یک بررسی و تحقیق از کسانی که در کار نصب دزدگیر و سیستمهای امنیتی خودرو هستند. میتوان فهمید که این نهایت کار نیست و یک دزد به راحتی میتواند در عرض چند ثانیه خودروی آنها را سرقت کند . حتی ماشینهای مدل بالای خارجی نیز با وجود داشتن قویترین سیستمهای امنیتی باز هم نتوانستند در مقابل سارقان خودرو دوام بیاورند .

راهکار تامین امنیت با ردیابی آنلاین خودرو با ردیاب دلتا

پس راهکار چیست ؟ آیا باید تسلیم سارقان خودرو شوید ؟ روشهای علمی زیادی در دنیا برای بالا بردن سطح امنیت خودرو ها صورت گرفته است . یکی از بهترین و جدیدترین روشهای امنیت خودرو ، استفاده از جی پی اس ردیاب میباشد . برخی از مدلهای جی پی اس ردیاب ، قابلیت ردیابی و دزدگیری را با هم دارد . یعنی هم با ریموت دستگاه جی پی اس میتوان درب خودرو را باز و بسته کرد و یا به صورت پیامک ( sms ) میتوان این کار را انجام داد . همچنین قابلیت نصب آژیر را دارد که علاوه بر ارسال پیامک هشدار باز شدن درب خودرو ، قابلیت آژیر کشیدن را هم دارد .

تا اینجای کار متوجه شدین که یک ردیاب با امکانات فول آپشن ، توانایی به مراتب چندین هزار برابر بیشتر از یک دزدگیر معمولی مرسوم در بازار ( مثل دزدگیر مجیکار ، دزدگیر ایزیکار و … ) را دارد . دستگاههای جی پی اس ردیاب با برندهای مختلف در بازار یافت میشوند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند . برخی از آنها امکانات خیره کننده ای دارند .این تکنولوژی جدید میتواند اتفاقاتی که برای خودرو می افتد از طریق پیامک ، بدون بعد مسافت از راه دور به صاحبش اطلاع دهد .

مثال

مثلا هنگام ضربه به خودرو ، باز شدن دربها و روشن شدن غیر مجاز با پیامکهای مخصوص اطلاع رسانی کند . یعنی وقتی صاحت خودرو پیامک ارسالی از سوی ماشین را دریافت میکند. خیلی راحت متوجه میشود که آیا درب باز شده و یا ضربه خورده و یا روشن شده است. در سیستمهای دزدگیر قدیمی فقط آژیر بود و بس . یعنی اگر فاصله زیاد بود دیگر امکان نداشت از اتفاقاتی که برای خودرو می افتد آگاه شوند . اما یک جی پی اس ردیاب علاوه بر آژیر کشیدن میتواند با پیامک هم اطلاع رسانی کند .

بهترین ردیاب خودرو

بهترین ردیاب خودرو در بازار ایران و دنیا متعلق به ردیاب دلتا میباشد . دلایل این برتری در ادامه خدمتتان ارائه خواهد شد . اما به عنوان توضیح مختصر ، شناسنامه محصولات ردیاب دلتا را ارائه میدهیم . ردیاب دلتا تنها ارائه دهنده خدمات فابریک کارخانه دارای سایت ردیابی قدرتمند میباشد . پوشش ۱۸ زبان زنده دنیا از جمله زبان فارسی نشان دهنده اصالت محصول ، کشورها و خودروهای استفاده کننده از ردیاب دلتا میباشد .

ردیابی آنلاین خودرو با ردیاب دلتا

تا این قسمت مطلب متوجه شدین که یک ردیاب میتواند به عنوان دزدگیر ماهواره ای هم باشد . ممکن است سوالات زیادی در ذهن مخاطب ایجاد شود که یک دزد که مهارت بالایی دارد آیا توانایی از کار انداختن این دستگاه را دارد ؟ طرز فکر شما یک نگرانی بیش نیست چون توانایی یک دزد فراتر از یک انسان نیست . یعنی یک انسان برای رد شدن از یک در باید حتما آن در را باز کند . پس مثل روح نیست که از درب و شیشه اتومبیل رد شود .

سیستم امنیتی جی پی اس به محض باز شدن درب خودرو همزمان آژیر میکشد و با پیامک به صاحب خودرو اطلاع میدهد . پس فرضیه از کار انداختن جی پی اس ردیاب دلتا ، صفر میباشد . ممکن است سوال دیگری در ذهن مخاطب ایجاد شود که اگر برق خودرو توسط یک دزد قطع شود آن وقت تکلیف چیست ؟

جواب

در جواب نگرانیهای شما باید عرض کنیم که قبل از شما ، مخترعین محترم در مورد همه جوانب امنیتی جی پی اس ردیاب و دزدگیر ماهواره ای خودرو به قدر کافی فکر کرده اند . و راهکارهای بسیار عالی ارائه نموده اند . جی پی اس ردیاب دلتا مجهز به باتری داخلی با امکان پشتیبانی چندین ساعته بعد از قطع برق خودرو را دارد . پس خیالتان آسوده باشد که یک دزد در اولین قدم اگر به فکر قطع جریان برق خودرو باشد باز هم کاری از پیش نمیتواند ببرد .

پس فرضیه از کار انداختن جی پی اس ردیاب دلتا ، صفر میباشد . برخی از خودروها به روش خاصی سرقت میشوند . اکثر ماشینهای خارجی توسط جرثقیل و ماشین برها سرقت میشوند .

جی پی اس ردیاب دلتا

در مدل فول آپشن جی پی اس ردیاب دلتا ، به محض تکان خوردن خودرو ، شروع به آژیر کشیدن میکند . هم زمان از طریق پیامک وضعیت پیش آمده را به صاحب خودرو اطلاع میدهد . پس فرضیه از کار انداختن جی پی اس ردیاب دلتا ، صفر میباشد . همچنین باید یاد آوری کنیم که نصب جی پی اس ردیاب دلتا و دزدگیر ماهواره ای خودرو توسط نصابان حرفه ای و نمایندگیهای معتبر که نصب میشوند هیچگونه جای دسترسی سریع به جی پی اس ردیاب را نمیدهد .

روش کار سارق خودرو

یک دزد تنها کاری که انجام میدهد به ترتیب زیر است:

۱ – چک کردن باز بودن دربها ( در همان لحظه ردیاب دلتا یک پیامک ارسال میکند )

۲ – ضربه به خودرو جهت مطلع شدن از سیستم امنیتی خودرو ( در همان لحظه ردیاب دلتا یک پیامک ارسال میکند )

۳ – باز کردن درب خودرو به روشهای خودش ( در همان لحظه ردیاب دلتا یک پیامک ارسال میکند )

۴ – تلاش برای روشن کردن خودرو

۵ – روشن کردن خودرو ( در همان لحظه ردیاب دلتا یک پیامک ارسال میکند )

۶ – با عجله شروع به رانندگی کردن به سمت گاراژ اختصاصی خودشان

۷ – مخفی شدن برای مدتی تا آب از آسیاب بیافتد

پس جی پی اس ردیاب دلتا در همه مراحل به شما فرصت میدهد که به سمت ماشین خود بروید . حال سوال دیگری که ممکن است در ذهن مخاطب ایجاد شود این است که اگر دیر رسیدیم تکلیف چیست ؟ جواب این است که با ارسال پیامک خاموش کردن خودرو از هر فاصله ای ( چون ماهواره ای است پس مسافت اصلا مهم نیست )

مزایای جی پی اس ردیاب دلتا به شرح زیر میباشد :

ویژگی اول

۱ – پرسنل و کارشناسان ردیاب دلتا از مجموعه بزرگی تشکیل شده اند. که از لحظه تولید جی پی اس ردیاب در کارخانه تا لحظه رسیدن آن به دست مشتری به طور کامل نظارت دارند . یعنی در تولید و خرید آن در کارخانه نظارت کامل توسط کارشناس بازرگانی جی پی اس ردیاب دلتا صورت میگیرد. که بهترین جی پی اس ردیاب را بتوانیم به ایران وارد کنیم . این خرید چون به میزان زیاد و در خود کارخانه ( نه از راه دور ) انجام میگیرد طبیعتا به قیمت بسیار مناسب تهیه میگردد .

کارشناسان ما این توانایی را دارند که مثل سایر جی پی اس های ردیاب بی کیفیتی که در بازار موجود است را به قیمت خیلی پائین تر خریداری کنند . اما آنچه که برای مجموعه جی پی اس ردیاب دلتا مهم است ،فقط کیفیت است .

رقابت ردیاب دلتا در بازار ایران فقط بر روی قیمت نیست . چون اگر قیمت اولویت اصلی کار ما بود مطمئنا جی پی اس ردیاب با قیمتهای بسیار پائین تر نسبت به افراد دیگر در بازار به فروش میرساندیم. ( قیمت جی پی اس ردیاب دلتا بسیار مناسب است ) . پس ما سعی کردیم که از کارخانه اصلی خریداری کنیم که این کار فقط در انحصار توانایی ما است و لا غیر .

دزدگیر و ردیاب خودرو سیمکارتی دلتا

ویژگی دوم

۲ – سایت ردیابی جی پی اس دلتا ، فابریک کارخانه میباشد . یعنی خدمات ارائه شده جهت ردیابی از طریق خود کارخانه که دارای سرورهای بسیار قدرتمندی جهت ردیابی دارند صورت میگیرد . همه مخاطبین محترم در جریان هستن که قدرت سرورهای فابریک خیلی بیشتر از سرورهای موجود در ایران است . در حال حاضر سرورهای جی پی اس ردیاب دلتا به ۱۸ زبان زنده دنیا که فارسی هم جزوی از آن است خدمات ارائه میدهند .

این مطلب به این معنی است که این کارخانه به کل دنیا جنس صادر میکند و مشتریان راضی زیادی از سراسر دنیا دارد. که تا این حد توانسته است رشد کند . وجود سایت ردیابی قدرتمند گویای برتری سخت افزاری جی پی اس ردیاب دلتا میباشد . قابلیتهای بیشماری در سایت ردیابی جی پی اس دلتا وجود دارد. از قبیل:

  1. تعین سرعت و محدوده
  2. امکان ردیابی همزمان و آنلاین تعداد زیاد خودرو بدون افت سرعت در ردیابی. ( مثلا ۲۰۰ عدد خودرو را آنلاین در یک لحظه میتوان دید که این نشان دهنده قدرت بالای سرورهای ردیاب دلتا میباشد . ).
  3. امکان مشاهده روی نقشه مخصوص ردیابی
  4. امکان گرفتن خروجی اکسل از گزارشات و مسافتهای طی شده تا یک ماه .

جی پی اس ردیاب خودرو دلتا ۶۰۳B

ویژگی سوم

 سخت افزار با کیفیت عالی که به تائیدیه سازمانهای استاندارد جهانی رسیده است . ( استاندارد معروف CE ) . در کشور ایران ، جی پی اس ردیاب دلتا توانسته است مجوزهای استاندارد شرکت اپیل ( صنایع انرژی برق ایران ) و سازمان ارتباطات و مقررات رادیویی را اخذ کند .

ویژگی چهارم

1 – نرم افزار ردیابی گوشیهای اندروید و آیفون. با حجم بسیار کم و روان ، با قدرت و امنیت بسیار بالا ( غیر قابل هک ).

2– پشتیبانی خستگی نا پذیر کارشناسان جی پی اس ردیاب دلتا۶ – تنوع جی پی اس ردیاب دلتا

3_ همیشه موجود بودن جی پی اس ردیاب

4 – در دسترس بودن و آسان بودن خرید ردیاب دلتا ( مرکز تهران با امکان دسترسی از طریق مترو و اتوبوس )

5 – سایر مزایا را خودتان بعد از خرید جی پی اس ردیاب دلتا خواهید دید.


مطالب مرتبط: