شرکت خودرو سازی چری، در سال ۱۹۹۷ در چین تاسیس شد. و اکنون بین ۱۰ شرکت تولیدکننده خودرو در چین است که محصولات متنوعی را به نقاط مختلف دنیا صادر می کند.

آریزو ۵ یک سدان کامپکت است که در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه خودرو گوانگژو چین معرفی شد. در نگاه اول طراحی جلوی خودرو مارا به یاد هیوندای اکسنت و طراحی پشت خودرو و مخصوصا چراغ خطرهای عقب مارا یاد هیوندای النترا می‌اندازد. طراحی داخلی و مخصوصا داشبورد بسیار به خودروهای ذکر شده شباهت دارد.

آریزو ۵ در کلاس‌های مختلف عرضه شده است و دو مدل دنده دستی و دنده اتوماتیک دارد. آریزو اتوماتیک خود دارای ۲ مدل مختلف است. مدل اول Luxury و مدل دوم Excellent نامیده می‌شود. تفاوت این مدل‌ها اکثرا در آپشن‌های عرضه شده در آنهاست.

دزدگیر و ردیاب خودرو آریزو 5 اکسنت

تجهیزات ایمنی آزیرو

از جمله امکانات ایمنی خودرو می‌توان به سیستم قفل مرکزی همراه با ایمبولایزر اشاره کرد. همچنین گزینه لوکسی که معمولا در خودروهای گران‌قیمت بازار شاهد آن هستیم و حالا در آریزو ۵ (البته فقط مدل اتوماتیک) آن را داریم استارت دکمه‌ای است. همچنین آریزو ۵ از نظر ایمنی سیستم‌های ترمز و پایداری چیزی کم نگذاشته و این خودرو را مجهز به سیستم‌های ABS / EBD/ TCS / BAS / EBA / HHC کرده است. در هر ۳ کلاس از ۲ مدل اتوماتیک و دستی این خودرو سیستم ضدقفل ABS+EBD برای هر ۴ چرخ در نظر گرفته شده است. البته سیستم کمکی ترمز (EBA)، سیستم ضد لغزش(TCS)، سیستم کمکی بالارونده (HHC) و سیستم الکترونیکی پایداری ESP فقط در کلاس Excellent مدل اتوماتیک Arrizo 5 قرار داده شده است.

از دیگر سیستم‌های ایمنی که فقط در کلاس Excellent مدل اتوماتیک قرار دارد می‌توان به وجود کیسه‌هوای جانبی (Side Airbag) و کیسه‌هوای پرده‌ای اشاره کرد. همچنین آریزو 5 در مدل اتوماتیک سیستم ورود بدون کلید نیز قرار داده که در سری آپشن‌های لوکس به حساب می‌آید. کمربند ایمنی این خودرو نیز از نوع ۳ نقطه‌ای است.

تفاوت ردیاب با مسیریاب چیست؟

۱- مسیریاب، رهیاب، نویگیشین
۲- ردیاب خودرو


مسیریاب، رهیاب، نویگیشین، navigation جی پی اس

مسیریاب gps بر روی شیشه و یا بر روی پنل خودرو نصب می‌شود که امکان ناوبری را دارد و شما با دادن آدرس مقصد به صورت سخنگو شما را راهنمایی می‌کند. امکانات ویژه‌ای در مسیریاب وجود دارد که مسافت پیموده شده، مسافت باقیمانده، سرعت خودرو، اماکن نزدیک، آدرس و قابلیتهای بیشمار دیگر که برای کاهش مصرف سوخت و همچنین برای رانندگی آسان و لذت بخش بسیار مناسب است را در اختیار شما قرار می،دهد.

اطلاعات بیشتر درباره مسیریاب

۲- ردیاب خودرو و جی پی اس

ردیاب خودرو به صورت مخفی در خودرو نصب می‌شود و به عنوان سیستم امنیتی خودرو می‌باشد که بهترین جایگزین برای سیستم دزدگیر می‌باشد. چون ردیاب دلتا قابلیت ردیابی و دزدگیر ماهواره ای خودرو را دارد. شما با نصب ردیاب دلتا دیگر نیاز به دزدگیر ماشین نخواهید داشت. چون ردیاب دلتا مجهز به بهترین سیستم امنیتی می‌باشد که با قابلیتهای زیادی به بازار دنیا عرضه شده است. 

دزدگیر ماهواره‌ای خودرو یک سیستم کامل و پیشرفته است. دریافت اطلاعات از طریق ماهواره های در حال گردش به دور زمین است. موقعیت دریافتی کاملا دقیق می‌باشد. (مخصوصا در مدلهای دارای آنتن اکسترنال و ورژن GPS چهار). ارسال اطلاعات بر روی بستر اینترنت (GPRS) و بستر پیامک (SMS/GSM) می‌باشد. محلی برای ذخیره خودکار اطلاعات به نام سرور (server) وجود دارد. امکان از کار انداختن دزدگیر ماهواره ای کاملا صفر می‌باشد. چون یک سارق به محض باز کردن درب خودرو کاملا غافلگیر می‌شود. یعنی صاحب خودرو از باز شدن درب ها به وسیله پیامک مطلع شده است.

درباره ردیاب خودرو بیشتر بدانید

در مدل فول آپشن جی پی اس ردیاب دلتا، به محض تکان خوردن خودرو، شروع به آژیر کشیدن میکند. هم زمان از طریق پیامک وضعیت پیش آمده را به صاحب خودرو اطلاع می‌دهد. پس فرضیه از کار انداختن جی پی اس ردیاب دلتا، صفر می‌باشد. همچنین باید یادآوری کنیم که نصب جی پی اس ردیاب دلتا و دزدگیر ماهواره ای خودرو توسط نصابان حرفه ای و نمایندگیهای معتبر که نصب می‌شوند هیچگونه جای دسترسی سریع به جی پی اس ردیاب را نمی‌دهد. 

ردیاب ماهواره‌ای خودرو مدل 203A دلتا جی پی اس

ردیاب خودرو عبارت است از دستگاهی که داخل خودرو مخفی قرار می‌گیرد و از دور می‌توان موقعیت خودرو را مشاهده کرد. انواع مختلفی برای ردیاب خودرو وجود دارد:

  • ۱. گیرنده ماهواره‌ای (GPS) فرستنده سیم‌کارتی (معروف به ردیاب ماهواره‌ای)
  • ۲. گیرنده سیم‌کارتی ( LBS) فرستنده سیم‌کارتی (معروف به ردیاب دکلی)

ردیاب ماهواره‌ای

در مدل اولی که به عنوان ردیاب ماهواره‌ای شناخته می‌شود، ماژول‌های GPS بر روی برد دستگاه با ارتباط به چهار عدد از ۲۸ ماهواره در حال گردش به دور زمین، موقعیت را دریافت و پردازش می‌کند. هر چقدر ورژن این ماژول جدید باشد، قدرت پردازش با سرعت و دقت بالا انجام می‌گیرد. ردیاب‌های ماهواره‌ای معمولا به دو صورت آنتن داخلی و آنتن اکسترنال ارائه می‌شود. در مدل دارای آنتن‌های اکسترنال، یک عدد آنتن مخصوص جی پی اس و آنتن دومی به عنوان آنتن جی اس ام می‌باشد.

معمولا آنتن‌های اکسترنال نیز مدل‌های مختلف با قدرت گیرندگی متفاوت می‌باشد. توضیحات در این مسائل بسیار تخصصی می‌باشد که در اینجا امکان توضیحات تخصصی وجود ندارد. اما به صورت مختصر می‌توان گفت که قدرت‌های آنتن برای کاربردهای مختلف و مناطق جغرافیایی مختلف تعیین می‌شود و باعث کم و زیاد شدن قیمت دستگاه می‌گردد.

ردیاب‌های ماهواره‌ای معمولا دیتای دریافتی از ماهواره را می‌تواند به دو حالت آفلاین بر روی کارت حافظه داخل دستگاه ذخیره کند. و یا به صورت آنلاین از طریق سیم‌کارت بر روی سرور با آی پی استاتیک مخصوص ارسال کند. معمولا حالت آنلاین کاربردی‌تر می‌باشد و بهترین کارایی را از دستگاه ارائه می‌دهد. وجود سرور فابریک سازنده دستگاه مزیت مهمی به شمار می‌رود. معمولا کارخانه‌هایی در سطح دنیا وجود دارند که خدمات بین المللی استاندارد به زبان‌های مختلف ارائه می‌دهند.

یکی از بهترین های دنیا، برند DELTAGPS با ۴ سرور قدرتمند در نقاط مختلف دنیا، دارای دیتا سنتر هوشمند با فایروال‌های قدرتمند ضد هک می‌باشد. پوشش ۱۸ زبان زنده دنیا از جمله زبان فارسی نشان دهنده کشورهای استفاده کننده از این محصول می‌باشد.

بهترین جی پی اس ردیاب خودرو

ردیاب دکلی (سیم‌کارتی)

در مدل دومی که به ردیاب دکلی معروف است، برای کارهای ساده‌تر استفاده می‌گردد و معمولا یک موقعیت (لوکیشن) تقریبی از دکل‌های اطراف با خطا دریافت می‌کند و با همان سیم‌کارت داخلی ارسال می‌کند. کاربرد این قبیل دستگاه‌ها برای امنیت خودرو اصلا توصیه نمی‌گردد. قیمت این قبیل دستگاه‌ها بسیار ارزان است. اندازه‌های بسیار کوچک با میکروفون داخلی می‌باشد. معمولا از این ابزار برای کارهای شنود و یک لوکیشن تقریبی استفاده می‌گردد. دارای باتری داخلی برای کارهای سبک می‌باشد.

درباره ردیاب خودرو بیشتر بدانید

تفاوت دزدگیر ماهواره ای و دزدگیر سیم‌کارتی خودرو

همانطور که در بالا در مورد ردیاب ماهواره‌ای و ردیاب دکلی توضیح دادیم، به خوبی تفاوت‌ها را نوشتیم. اما الان قصد داریم تا فرق بین دزدگیر سیم‌کارتی و دزدگیر ماهواره‌ای را توضیح دهیم. ما معمولا سه مدل دزدگیر در بازار داریم که بیشتر بحث ما بر روی دزدگیر سیم‌کارتی و ماهواره‌ای خواهد بود.

  • ۱- دزدگیر معمولی با ریموت ساده و یا تصویری (قدیمی)
  • ۲- دزدگیر سیمکارتی با ریموت معمولی و یا تصویری دارای نرم افزار موبایل (مجهز شدن مدل‌های قدیمی به کیت سیم‌کارت)
  • ۳- دزدگیر ماهواره‌ای دارای ریموت معمولی و نرم افزار موبایل (مدل جدید)

دزدگیر معمولی خودرو

نمونه‌ای از دزدگیر تصویری

دزدگیر تصویری خدماتی مشابه دزدگیر معمولی ارائه می‌دهد. یعنی وابسته به صدای آژیر است. همچنین آلارم‌های مربوط به ضربه و باز شدن درب‌ها را تا ۵۰۰ متر و در بعضی مدل‌ها تا یک کیلومتر بر روی ریموت قابل مشاهده است. در این مدل دزدگیرها با دوتا نقطه ضعف آشنا شدید. یعنی صدا و محدوده ریموت تصویری دستگاه، این‌ها مواردی هستند که یک سارق با برنامه و بدونه برنامه هم می‌تواند به راحتی یک ماشین را سرقت کند.

دزدگیر سیم‌کارتی خودرو

ردیاب خودرو اریزو تصویر نمونه‌ای از دزدگیر سیم‌کارتی برای

دزدگیر سیم‌کارتی، همان دزدگیر قدیمی با کاربری جدید است. چون در تمام دنیا سیستم‌های آلارم که در ایران به دزدگیر معروف است، منسوخ شده است. با نصب کیت سیم‌کارت بر روی دستگاه و برنامه نویسی جاوا، تغییر کاربری و به روز شده است. اما در اصل دارای پلتفرم قدیم می‌باشد. چون ملاک دزدگیری در این قبیل دزدگیرها بر روی سیم‌کارت و روشن بودن دستگاه می‌باشد. یعنی در صورت خاموش شدن دستگاه، امکان ارتباط با دستگاه قطع خواهد شد و لوکیشنی وجود نخواهد داشت. هر چند در زمان‌های روشن بودن هم زیاد نمی‌توان به موقعیت ارسالی اعتماد کرد. دارای قیمت‌های متنوع، ارزان یا خیلی گران می‌باشد.

دارای آژیر و ریموت ساده و یا تصویری با نرم افزار موبایل می‌باشد. این دستگاه فرزند همان دزدگیرهای قدیمی می‌باشد. اگر فقط قصد دریافت هشدارهای دستگاه را دارید، گزینه مناسبی خواهد بود اما ایده آل نخواهد بود. دریافت هشدارهایی از قبیل باز شدن درب خودرو و یا روشن شدن را دارد و در بعضی از مدل‌ها می‌توان از راه دور با پیامک خاموش کرد.

دزدگیر ماهواره ای خودرو

دزدگیر ماهواره ای خودرو جدیدترین تکنولوژی برای امنیت انواع وسایل نقلیه دارای برق ۱۲ و ۲۴ ولت می‌باشد. ماهواره‌های جی‌پی‌اس متشکل از ۲۸  عدد می‌باشد که به دور زمین در حال گردش هستند. وظیفه این ماهواره‌ها در زمان ساخت، برای اهداف نظامی آمریکا بود. اما در حال حاضر برای اهداف بشر دوستانه و ناوبری هم مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد. کاربردهای مختلفی برای استفاده‌های عمومی و تخصصی دارد. جی پی اس ردیاب و جی پی اس مسیریاب دو استفاده عمومی می‌باشد. در حال حاضر استفاده از جی پی اس ردیاب برای خودروها یک امر لازم و ضروری می‌باشد. استفاده‌های امنیتی و یا مدیریتی ردیاب خودرو، دو مزیت از چندین مزیت استفاده از ردیاب می‌باشد.

ردیاب دزدگیر

ردیاب خودرو مناسب خودرو آریزو مدل 203B+ دلتا جی پی اس

دزدگیر ماهواره‌ای خودرو متشکل از ردیاب و دزدگیر می‌باشد که در کنار هم قدرت خاصی را ایجاد می‌کنند. همه هشدارهای لازم و موقعیت دقیق از طرف خودرو به صورت پیامک و  یا به صورت اینترنتی دریافت می‌گردد. یعنی به محض اینکه سارقین قصد سرقت را داشته باشند، صاحب خودرو مطلع می‌گردد. دریافت هشدارهای قطع باتری خودرو، ضربه به خودرو، باز شدن غیر مجاز درب خودرو و یا روشن شدن غیر مجاز خودرو از راه دور با پیامک امکان پذیر می‌باشد. امکان شنود و خاموش کردن خودرو از راه دور، امکان قفل و باز کردن درب خودرو توسط ریموت و یا با پیامک از راه دور از مزایای دیگر استفاده از دزدگیر ماهواره ای دلتا delta 203B+ می‌باشد. دارای سنسور ضربه و آژیر نیز می‌باشد که به عنوان دزدگیر می‌توان استفاده کرد.

چرا دزدگیر ماهواره‌ای با بقیه دزدگیرها متفاوت است ؟

چون یک دزدگیر ماهواره‌ای واقعا دزد را از طریق ماهواره  ردیابی و پیدا می‌کند. ذخیره دیتای ارسالی در پنل ردیابی فابریک باعث می‌شود که از آخرین موقعیت خودرو مطلع شد. معمولا ردیاب‌ها و مخصوصا ردیابهای دارای آنتهای اکسترنال، به صورت مخفی نصب می‌گردند. پس امکان مشاهده آن توسط سارق در لحظه سرقت وجود ندارد. هنگام اوراق خودروی مسروقه در گاراژ سارقین، اگر دستگاه به هر نحوی پیدا شود ، باز هم جای نگرانی برای صاحب خودرو وجود ندارد. چون هر 10 ثانیه، موقعیت دقیق و ماهواره‌ای خودرو در دیتاسنتر ذخیره شده است. به راحتی می‌توان از طریق نرم افزار و یا سایت ردیابی وارد پنل ردیابی شد و گزارش زمان سرقت را از دیتاسنتر دانلود کرد.

دیتاهای ذخیره شده به صورت تصویری و یا اکسل قابل استخراج و دانلود می‌باشد. وجود سایت ردیابی فابریک کارخانه باعث می‌شود که خیال‌تان راحت باشد که اطلاعات دستگاه در محل امن ذخیره شده است. همچنین گزارشات سایت ردیابی فابریک، استناد بیشتری نسبت به سرورهای  متفرقه که توسط شرکت‌های غیر سازنده دستگاه دارد. برای مراجعه به مراکز انتظامی و قضایی، وجود این گزارشات دقیق و اورجینال لازم و ضروری می‌باشد.

نصب ردیاب خودرو

عوامل مختلفی در قیمت تمام شده دستگاه تاثیر دارد. اول اینکه ما در مورد فقط قیمت ردیاب ماهواره‌ای و دزدگیر ماهواره‌ای بحث خواهیم کرد. چون قیمت ردیاب‌های دکلی و یا دزدگیرهای معمولی و سیمکارتی بسیار متفاوت است و اصلا قابل مقایسه نخواهد بود. عوامل موثر در قیمت ردیاب‌های ماهواره‌ای عبارتند از :

  • ۱-  کارخانه سازنده دستگاه
  • ۲- آپشنهاس سفارشی و مدل دستگاه
  • ۳- وزن دستگاه
  • ۴- واردات قانونی دستگاه
  • ۵- خدمات و پشتیبانی دستگاه

کارخانه سازنده دستگاه

کارخانه سازنده ردیاب‌های دلتا در ایران و دنیا شناخته شده و از رزش ویژه‌ای برخوردار هستند. اورجینال بودن ردیاب‌های دلتا از طریق سایت ردیابی ۱۸ زبانه از جمله زبان فارسی قابل شناسایی است. دارای ۴ سرور قدرتمند در نقاط مختلف دنیا برای حفظ سرعت مشاهده آنلاین موقعیت می‌باشد. آپشن‌های سفارشی در ردیاب دلتا، علاوه بر آپشن‌های ارائه شده در کارخانه می‌باشد. چون ما در ایران با مناطق جغرافیایی و آب هوایی خاص روبرو هستیم. همچنین پوشش شبکه مخابراتی در نقاط مختلف ایران، متفاوت است. به همین دلیل از ماژول‌های GPS جدید و قدرتمند استفاده کردیم. مدل‌های دارای آنتن‌های اکسترنال را سفارش دادیم. از نزدیک خط تولید همه کارخانه‌ها را برای انتخاب بهترین ردیاب، بازدید کردیم. در نهایت ، محصول با کیفیتی که در کشورهای مختلف دنیا استفاده میشود را منطبق با شرایط ایران سفارش دادیم .

وزن دستگاه

وزن ردیاب‌های دلتا به دلیل وجود آپشن‌های خاص، سنگین است و طبیعتا در قیمت حمل نیز تاثیر دارد. اما برای ما در همه مراحل، فقط امنیت و رضایت مشتری بعد از خرید مهم‌تر از قبل از خرید بود. یعنی ما قصد داریم به افرادی که افتخار خرید از ردیاب دلتا را دادند خدمات امنیتی فوق‌العاده لذت بخش ارائه دهیم. به همین دلیل رضایت همه جانبه مشتریان بعد از خرید برای ما مهم بود، نه رضایت قیمتی قبل از خرید!

واردات قانونی دستگاه

واردات قانونی مستلزم رعایت استانداردهای انواع خودروهای ایرانی و خارجی در داخل ایران بود. یعنی ما با شرایط ویژه سازمان ارتباطات و تنظیم مقررات رادیویی ایران، انفورماتیک ایران، اپیل، گمرک برای ترخیص قانونی روبرو بودیم.  طی کردن هر یک از مراحل قانونی مستلزم پرداخت حقوق گمرکی و پرداخت هزینه‌های تست آزمایشگاهی بود. ترخیص قانونی به نفع مشتریان نیز می‌باشد. چون دستگاه کاملا تست شده استاندارد، رجیستر شده به دستشان می‌رسد و با خیال راحت می‌توانند بر روی همه نوع خودروی ایرانی و خارجی، با خیال راحت نصب کنند.

آپشن‌های سفارشی، خدمات، پشتیبانی دستگاه

مساله مهم که در نهایت باعث افزایش قیمت دستگاه می‌شود، بود و نبود خدمات اورجینال برای ردیابی می‌باشد. کارخانه سازنده DELTAGPS دارای سایت چند زبانه اورجینال هم می‌باشد. به دلیل داشتن زبان فارسی، لزومی به ساخت سایت فارسی در داخل ایران نبود. اما اجناسی که کپی هستند و یا متفرقه، معمولا کارخانه سازنده با زبان چینی و یا انگلیسی خدمات می‌دهد. در ایران برای استفاده از آن قبیل ردیاب‌ها به صورت مجبوری سایت ایرانی نیز ساخته می‌شود. وجود سایت فابریک بین المللی، علاوه بر داشتن اصالت، سرعت، قدرت، مزیت مهم دیگری نیز دارد و آن پایداری سایت ردیابی در بلند مدت می‌باشد. یعنی مشتری نگران شرکت ایرانی نخواهد بود که آیا فردا هم هست یا نه! پنل ردیابی دلتا دارای خدمات بین‌المللی و تعهدات بین‌المللی می‌باشند و همیشه ماندگار هستند.

انتخاب بهترین ردیاب خودرو


مطالب مرتبط: