جی پی اس محیط زیست

برای حفاظت از محیط زیست و برآورده کردن نیازهای بشر اطلاعات به روز شده و تصمیم گیری های صحیح نیاز است. جمع آوری اطلاعات دقیق یکی از بزرگترین چالش های پیش روی دولت ها و سازمان های خصوصی مسئول در این تصمیم گیری ها هستند. سیستم GPS به برآورده کردن این نیاز کمک می کند.

در سال 2010 به کمک جی پی اس نفت های نشت شده در خلیج مکزیک در سطح زیاد پاکسازی گردید

سیستم های جمع آوری داده اطلاعات و داده های موقعیت یابی دقیق از آیتم هایی که در سراسر پهنه ی طبیعت گسترده شده اند را برای سازمان های تصمیم گیرنده فراهم می کنند. اتصال داده های مکان یابی به اطلاعات موجود در بقیه زمینه ها امکان تحلیل بسیاری از مشکلات محیط زیستی را از جنبه هایی دیگر میسر می سازد. اطلاعات جمع آوری شده توسط GPSمی توانند وارد نرم افزارهای سیستم اطلاعاتی جغرافیایی (GIS) شده و امکان تحلیل فضایی آن ها را با بقیه اطلاعات به طریق گسترده تری به منظور درک موقعیت مکانی خاص فراهم آورد.

مطالعات هوایی برخی از غیرقابل نفوذ ترین مناطق طبیعی و وحشی به کمک سیستم GPS، راه را برای بررسی حیات وحش منطقه و همچنین زیرساخت های ساخت بشر هموار می کند. با در کنار هم قرار دادن تصاویر هوایی همراه با مختصات منطقه ای حاصل از GPS قادر به ارزیابی تلاش های صورت گرفته برای حفاظت از محیط زیست و اتخاذ برنامه ریزی کلان خواهیم بود.

فن آوری GPS به ما در پیش بینی تغییرات محیط زیستی کمک شایانی می کند. بوسیله تلفیق اندازه گیریهای GPS با روش های عملیاتی مورد استفاده توسط هواشناسان می توان میزان آب موجود در کره زمین را مشخص کرد که این مسئله دقت پیش بینی وضع هوا را افزایش می دهد. به علاوه ازدیاد پایگاه های ردیابی جزر و مدی امکان مشاهده مستقیم تاثیرات امواج جزر و مدی اقیانوس ها را فراهم می آورد.

دریافت کننده های نصب شده بر شناور های دریایی حرکت و گسترش نشت نفت در دریاها را ردیابی می کنند. همچنین هلیکوپترها با استفاده از GPS محیط پیرامون آتش در جنگل ها را رسم کرده و امکان استفاده بهینه از منابع خاموش کننده آتش را فراهم می سازد.

الگوهای مهاجرتی گونه های جانوری در خطر انقراض مانند گوریل های روآندا توسط GPS ردیابی و رسم می شوند و به ازدیاد جمعیت آن ها کمک می کند.

در مناطق مستعد زلزله مانند لبه های اقیانوس آرام، سیستم GPS نقش بسیار مهم و حیاتی را در پیش بینی زلزله های احتمالی بازی می کند. با استفاده از اطلاعات موقعیت یابی دقیق GPS دانشمندان قادر به مطالعه تنش های موجود در لایه های زمین با گذشت زمان هستند که این امر به شناسایی خصوصیات و در آینده به پیش بینی زلزله های احتمالی می انجامد.

یکی دیگر از مزیت های GPS زمان بندی تولید محصولات حیاتی است. داده های GPS بواسطه اینکه دیجیتالی هستند و در تمامی نقاط دنیا نیز قابل دسترسند، می توانند به سرعت تجزیه و تحلیل شوند. این بدین معنی است که تحلیل ها برای کامل شدن فقط به چندین ساعت یا روز نیاز دارند نه چندین هفته یا ماه. بنابراین این اطمینان که محصول نهایی سروقت آماده شود حاصل می شود. با توجه به سرعت زیاد تغییرات در دنیای کنونی این صرفه جویی در زمان می تواند بسیار حیاتی باشد.

مدرن سازی GPS مطالعه و مدیریت محیط زیست جهانی را افزایش می دهد. ایالات متحده در حال افزودن دو سیگنال غیرنظامی اضافی است که کاربردهای محیط زیستی را با دقت ، در دسترس بودن و اطمینان بیشتری فراهم می کنند. به عنوان مثال امکان مطالعه اکولوژی جنگل های بارانی استوایی با افزایش دسترسی به سیستم GPS در مناطق با پوشش گیاهی انبوه افزایش می یابد.

دریانوردی

سیستم GPS کل جهان را تغییر داده است. این مسئله به خصوص در کاربردهای صنعت دریانوردی شامل جستجو و نجات صحت داشته است. GPS سریعترین و دقیق ترین روش را برای ناوبری، اندازه گیری سرعت و تعیین مکان برای دریانوردان فراهم می کند. این موضوع امنیت و کارایی را برای دریانوردان در سراسر دنیا افزایش می دهد.

در ناوبری دریایی تعیین موقعیت مکانی کشتی برای افسر کشتی هم در دریاهای آزاد و هم در بنادر و راه های دریایی پر رفت و آمد بسیار حائز اهمیت است. نیاز به اطلاعات دقیق موقعیتی حتی در مواقعی مانند ورود و خروج کشتی به بندر اهمیت بیشتری نیز پیدا می کند. ترافیک کشتی ها و دیگر خطرهای احتمالی راه های آبی، دقت مانور شناورها و کشتی ها و خطر تصادفات را بسیار دشوارتر می کند.

امروزه دریانوردان و اقیانوس شناسان به طور فزاینده ای از GPS در نقشه برداری زیر آب و مکان یابی نقاط خطرزا استفاده می کنند. همچنین شناورهای ماهیگیری نیز به منظور تعیین مکان بهینه ماهیگیری و ردیابی مهاجرت ماهی ها از این سیستم استفاده می کنند.

ارتقا ساده سیگنال GPS که به DGPS مشهور است دقت بسیار بالا و همچنین امنیت بالایی را در مناطق تحت پوشش برای کاربردهای دریانوردی فراهم آورده است. بسیاری از کشورها DGPS را به منظور تعیین موقعیت شناورهای دریایی و لایروبی به کار می گیرند. این ارتقا ناوبری بندرگاهی را نیز گسترش می دهد.

دولت ها و سازمان های صنعتی در سراسر دنیا در حال همکاری با یکدیگر جهت افزایش استانداردهای کارایی برای سیستم اطلاعاتی و مشاهده چارت الکترونیکی (ECDIS) هستند که برای اطلاعات موقعیت یابی از GPS و DGPS استفاده می کنند. این سیستم ها تحول بزرگی در ناوبری دریایی بوجود آورده و در جایگزینی کاغذها و چارت های کاغذی دریایی نقشی پیشرو دارند. توسط DGPS موقعیت مکانی و اطلاعات راداری می توانند روی چارت الکترونیکی مشاهده شوند و پایه ی IBS (سیستمی که در حال نصب بر کشتی های تجاری است) را شکل گیرد.

سیستم GPS نقش بسیار مهمی را در مدیریت تجهیزات موجود در بنادر و اسکله ها بازی می کند. فن آوری GPS به همراه سیستم اطلاعاتی جغرافیایی کلیدی اساسی در مدیریت جاگذاری کانتینر به صورت خودکار در بنادر بزرگ و مهم دنیاست. سیستم GPS فرایند خودکار برداشتن، انتقال و بارگذاری کانتینر ها با ردیابی آن از لحظه ورود به پورت تا خروج آن ها را تسهیل می کند. بنابراین در حالی که هرساله میلیون ها کانتینر در ترمینال های بنادر جابه جا می شوند، GPS به صورت گسترده ای تعداد کانتینر های گم شده را کاهش داده است که این امر موجب کاهش هزینه های عملیاتی می شود.

اطلاعات جی پی اس در سیستمی با نام سیستم شناسایی خودکار جاسازی می شود. سیستم شناسایی خودکار که توسط سازمان دریانوردی بین المللی پشتیبانی می شود به منظور کنترل ترافیک راه های دریایی شلوغ به کار می رود. این سرویس نه تنها برای ناوبری حیاتی است بلکه به طور فزاینده ای برای تقویت امنیت پورت ها و راه های آبی به کار می رود.

سیستم شناسایی خودکار از یک سیستم پاسخ دهنده خودکار (TRANSPONDER SYSTEM) که بر روی باند دریایی VHF کار می کند استفاده می کند و قادر است تا ارتباط بین کشتی ها و کشتی به ساحل را برقرار کند. این سیستم همچنین قادر است اطلاعات انتقالی مربوط به شناسایی کشتی، مکان جغرافیایی، نوع کشتی و اطلاعات بار را مخابره کند.

به واسطه اینکه در این مخابرات موقعیت مکانی کشتی جاسازی شده است، تمامی اطلاعات اساسی درباره حرکت کشتی می توانند به صورت خودکار در نمودارهای الکترونیکی بارگذاری گردند. امنیت کشتی هایی که از این سیستم استفاده می کنند نیز به طرز شگفت انگیزی افزایش یافته است.

درنهایت با مدرن سازی GPS دریانوردان می توانند به دنبال سرویس بهتری باشند. به علاوه ایالات متحده نیز در حال افزودن 2 سیگنال غیر نظامی اضافی است. دسترسی به این سیگنال های جدید به معنای دقت بیشتر، دسترسی بهتر و سلامت بهتر سیستم برای تمامی کاربران است.

 

 

ردیاب,جی پی اس,دزدگیر,ردیاب خودرو,بهترین ردیاب,بهترین دزدگیر,بهترین جی پی اس,دزدگیر ماشین,ردیاب ماشین,ردیاب قوی,ردیاب مخفی,نصب ردیاب,محل نصب ردیاب,نمایندگی ردیاب,ردیاب کودک,ردیاب سالمند,ردیاب اشخاص,ردیاب شخصی,ردیاب مخفی,دزدگیر ماهواره ای خودرو,جی پی اس ردیاب,ردیاب شخصی مخفی,ردیاب شخصی بسیار کوچک,قیمت دستگاه ردیاب,خرید ردیاب شخصی,خرید ردیاب انسان,ارزانترین ردیاب شخصی,ردیاب جی پی اس مخفی سیمکارتی,کوچکترین ردیاب شخصی,خرید دستگاه gps برای ماشین,قیمت دزدگیر خوب برای ماشین,بهترین دزدگیر ماشین,قوی ترین دزدگیر ماشین,بهترین دزدگیر خودرو,بهترین دزدگیر ماشین,بهترین دزدگیر اتومبیل,بهترین ردیاب اتومبیل,قیمت ردیاب سالمندان,دانلود رایگان نرم افزار ردیابی,ردیابی دقیق افراد بر روی نقشه,نرم افزار ردیابی افراد بر روی نقشه,دانلود نرم افزار ردیابی اعضای خانواده,ردیاب خودرو ارزان قیمت,ردیاب ماهواره ای خودرو,بهترین مارک ردیابی خودرو,بهترین gps برای خودرو,ردیاب شخصی,ردیاب افراد,قیمت ردیاب خودرو,ردیاب خودرو,ردیاب موبایل,معنی ردیاب,ردیاب ماشین,ردیاب خودرو ارزان قیمت,ردیاب شخصی پرسنل,ردیاب با کیفیت و قیمت مناسب,لیست قیمت ردیاب خودرو,قیمت جی پی اس خودرو,لیست قیمت gps خودرو,ارزانترین ردیاب خودرو,بهترین ردیاب خودرو,بهترین دزدگیر خودرو,نمایندگی انحصاری ردیاب خودرو,ردیاب اتومبیل,ردیاب ماشینهای اداری,ردیاب ماشینهای اجاره ای,ردیاب خودرو جی پی اس,رهیاب,مسیریاب,نویگیشن,مارشال,نمایندگی مارشال,مسیریاب مارشال,آپدیت مارشال,دوربین مداربسته,فروش عمده دوربین مداربسته,قیمت دوربین مداربسته,قیمت عمده دوربین مداربسته,وارد کننده ردیاب,بهترین برند ردیاب خودرو در ایران و دنیا,سایت ردیابی,دانلود نرم افزار ردیاب,تبلت مارشال,تعمیر مارشال,ردیاب دلتا,گارمین,جی پی اس گارمین,ردیاب موتورسیکلت,دزدگیر موتورسیکلت