انواع سیستم های موقعیت یاب

 1- سیستم موقعیت یاب روسی GLONASS

2- سیستم موقعیت یاب اروپایی Galileo

3- سیستم موقعیت یاب چینی Beidou

4- سیستم موقعیت یاب چینی COMPASS

5- سیستم موقعیت یاب هندی IRNSS

6- سیستم موقعیت یاب ژاپنی QZSS

........................................

 

ثبت مسیر در طول مسافرت با استفاده از gps :

یکی از مهمترین کاربردهای جی پی اس، ثبت یک مسیر است تا در آینده مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال شما قصد اجرای یک برنامه سفر را برای یک تور دارید. طبیعتا قبل از زمان برنامه خودتان باید یک بار مسیر را طی کرده تا شناخت کافی از منطقه حاصل کنید. جی پی اس این قابلیت را به خوبی دارد و می تواند یک مسیر را با دقت خوبی طوری ثبت کند که بعدا قابل استفاده باشد.

معرفی نرم افزار گوگل ارت - Google Earth و طراحی مسیر مسافرت با آن

Google Earth نرم افزاری قدرتمند با پشتیبانی شرکت گوگل است که با استفاده از ماهواره های تصویربرداری از زمین توانسته یک تصویر جامع از تمام کره زمین در اختیار کاربران قرار دهد. این نرم افزار به زبان ساده یک عکس بسیار بزرگ و بسیار با کیفیت از تمام دنیا است که به صورت یکپارچه تهیه شده و کاربر با کمک آن می تواند به هر جای زمین به شکل مجازی سفر کرده و آنجا را ببینید.

نکته مهم و تصور غلطی که درباره این نرم افزار وجود دارد، اتصال آنلاین آن به ماهواره ها است. این نرم افزار به صورت آنلاین به هیچ ماهواره های (این تاریخ) متصل نیست و تمام عکس ها متعلق یه گذشته (بین چند هفته تا چند سال) است. تاریخ تهیه عکس های هر منطقه از زمین را با مراجعه به آن منطقه در گوشه پایین سمت چپ نرم افزار میتوان مشاهده نمود.

ناسا در حال مطالعه بر روی ساخت سیستم ناوبری است که در هر جایی از منظومه شمسی و فراتر از آن عمل می‌کند

به گزارش ایسنا، سفینه‌های فضایی هم‌اکنون به سیگنال‌های رادیویی ارسال‌ شده از زمین برای ناوبری متکی هستند و با فاصله‌ گرفتن سفینه از زمین، دقت این شیوه کاهش می‌یابد.

ناسا به دنبال استفاده از سیگنال‌های ستاره‌های نوترونی برای مکان‌یابی کشتی‌ها در فضاهای عمیق‌تر است.

ستاره‌های نوترونی اجرامی با انرژی و تراکم فوق‌العاده در پایان عمرشان هستند.

تعدادی از ستاره‌های نوترونی به نام تپ‌اختر، در حالی که به سرعت می‌چرخند، پرتوهای پرقدرت نور را ساطع می‌کنند. ناسا نور تپ‌اختر را با پرتوهای فانوس دریایی مقایسه می‌کند.

حرکت این اجرام کیهانی بی‌نهایت منظم است بنا بر این، سفینه‌ای که این پرتوها را ردیابی می‌کند، دقیقا می‌داند که هر پرتو در هر زمان داده‌شده قرار است در چه نقطه‌ای از فضا باشد و بنابراین مکان آن را محاسبه می‌کند.

به گفته کن گندرو، رهبر ارشد این پروژه، پرتوهای تپ‌اختر در هر نقطه قابل‌ تصوری در فضا و جاهایی که اشخاص بخواهند در آینده به آنجاها سفر کنند، قابل شناسایی هستند.

گندرو و تیمش در نظر دارند جی پی اس ابداعی را در ماشینی که در سال 2017 به ایستگاه بین‌المللی فضایی سفر می‌کند، آزمایش کنند.

این ماموریت "کاوشگر ایستگاه برای فناوری زمانبندی و ناوبری اشعه ایکس یا NICER/SEXTANT " نام دارد.

ابزار این کاوشگر به ستاره‌شناسان اطلاعات بیشتری در خصوص ستارگان نوترونی ارائه می‌دهد.

ستاره‌های عظیم هنگامی که از خلال واکنش هسته‌ای که آن‌ها را تغذیه و منفجر می‌کند، عبور می‌کنند، به ستاره‌های نوترونی تبدیل می‌شوند.

این ستاره‌های میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی شدیدی تولید و ماده را در متراکم‌ترین حالت ممکن بسته‌بندی می‌کنند.

هیچ راهی برای بازخلق شرایط این ستارگان روی زمین به منظور مطالعه آنها وجود ندارد.

یک قاشق چای‌خوری از ماده ستاره نوترونی روی زمین، میلیاردها تن وزن دارد و در صورتی که متراکم‌تر می‌بودند، به سیاه‌چاله بدل می‌شدند.

 

 

ردیاب,جی پی اس,دزدگیر,ردیاب خودرو,بهترین ردیاب,بهترین دزدگیر,بهترین جی پی اس,دزدگیر ماشین,ردیاب ماشین,ردیاب قوی,ردیاب مخفی,نصب ردیاب,محل نصب ردیاب,نمایندگی ردیاب,ردیاب کودک,ردیاب سالمند,ردیاب اشخاص,ردیاب شخصی,ردیاب مخفی,دزدگیر ماهواره ای خودرو,جی پی اس ردیاب,ردیاب شخصی مخفی,ردیاب شخصی بسیار کوچک,قیمت دستگاه ردیاب,خرید ردیاب شخصی,خرید ردیاب انسان,ارزانترین ردیاب شخصی,ردیاب جی پی اس مخفی سیمکارتی,کوچکترین ردیاب شخصی,خرید دستگاه gps برای ماشین,قیمت دزدگیر خوب برای ماشین,بهترین دزدگیر ماشین,قوی ترین دزدگیر ماشین,بهترین دزدگیر خودرو,بهترین دزدگیر ماشین,بهترین دزدگیر اتومبیل,بهترین ردیاب اتومبیل,قیمت ردیاب سالمندان,دانلود رایگان نرم افزار ردیابی,ردیابی دقیق افراد بر روی نقشه,نرم افزار ردیابی افراد بر روی نقشه,دانلود نرم افزار ردیابی اعضای خانواده,ردیاب خودرو ارزان قیمت,ردیاب ماهواره ای خودرو,بهترین مارک ردیابی خودرو,بهترین gps برای خودرو,ردیاب شخصی,ردیاب افراد,قیمت ردیاب خودرو,ردیاب خودرو,ردیاب موبایل,معنی ردیاب,ردیاب ماشین,ردیاب خودرو ارزان قیمت,ردیاب شخصی پرسنل,ردیاب با کیفیت و قیمت مناسب,لیست قیمت ردیاب خودرو,قیمت جی پی اس خودرو,لیست قیمت gps خودرو,ارزانترین ردیاب خودرو,بهترین ردیاب خودرو,بهترین دزدگیر خودرو,نمایندگی انحصاری ردیاب خودرو,ردیاب اتومبیل,ردیاب ماشینهای اداری,ردیاب ماشینهای اجاره ای,ردیاب خودرو جی پی اس,رهیاب,مسیریاب,نویگیشن,مارشال,نمایندگی مارشال,مسیریاب مارشال,آپدیت مارشال,دوربین مداربسته,فروش عمده دوربین مداربسته,قیمت دوربین مداربسته,قیمت عمده دوربین مداربسته,وارد کننده ردیاب,بهترین برند ردیاب خودرو در ایران و دنیا,سایت ردیابی,دانلود نرم افزار ردیاب,تبلت مارشال,تعمیر مارشال,ردیاب دلتا,گارمین,جی پی اس گارمین,ردیاب موتورسیکلت,دزدگیر موتورسیکلت