جی پی اس ردیاب خودرو سمند

بهترین جی پی اس ردیاب خودرو سمند چیست؟ قیمت جی پی اس ردیاب خودرو سمند چقدر است؟ آیا ایموبلایزر و یا مولتی پلکس میتواند جایگزین امنیت جی پی اس ردیاب خودرو سمند شود؟ دزدگیر سیمکارتی مناسب است یا جی پی اس ردیاب خودرو سمند؟ روش خرید جی پی اس ردیاب خودرو سمند چگونه است؟ سیستم مالتی پلکس چیست؟ سیستم ایموبلایزر چیست؟ برای پاسخ به این پرسشها با ردیاب دلتا همراه شوید.

 

بهترین دزدگیر برای سمند

دیده ها و شنیده ها حاکی از آن است که امنیت هیچ ماشینی ۱۰۰ درصد نیست. آمار بیشترین سرقتها در بین پراید و پژو ۴۰۵ و سمند، بیشترین گزارشات را داشته است . پس آیا به راحتی باید اجازه سرقت را داد یا باید فکر اساسی و جدید کرد. تجربه کسانی که بر روی خودرو، دزدگیر (دزدگیر ساده، دزدگیر تصویری) نصب کرده اند به راحتی قابل دسترس است. یعنی میتوان فهمید که سیستمهای قدیمی جوابگوی امنیت کنونی خودرو ها را ندارد . چون یک سارق با از کار انداختن آژیر به راحتی میتواند به اهداف خودش برسد. پس محدودیت زیادی در دزدگیرهای قدیمی (حتی دزدگیرهای شیک جدید) وجود دارد. یکی از این محدودیت ها داشتن فاصله زیاد و پیدا شدن دستگاه توسط سارقین است. اما دزگیرهای ماهواره ای دلتا هیچ گونه محدودیتی ندارند.

پس لازم است که برای سمند، جی پی اس ردیاب و دزدگیرهای ماهواره ای نصب شود . اگر صاحب خودرو تمایلی به نصب آژیر ندارد و نمیخواهد که سارقین از داشتن سیستم امنیتی مطلع شوند، ما جی پی اس ردیاب دلتا ۲۰۳A را پیشنهاد میدهیم. همچنین میتوان با نصب ردیاب دزدگیر ماهواره ای دلتا ۲۰۳B+ یک تیر و دو نشان را زد. یعنی هم میتواند مثل دزدگیر به هنگام خطر، آژیر بکشد و هم میتواند هشدارها را از فاصله دور بر روی موبایل صاحب خودرو ارسال کند. ارسال این هشدارها لحظه ای میباشد و از طریق پیامک انجام میگیرد. پس هیچگونه محدودیتی در ارسال ندارد.

[caption id="attachment_4591" align="aligncenter" width="660"]

جی پی اس ردیاب خودرو سمند

جی پی اس ردیاب خودرو سمند[/caption]

ویژگیهای ردیاب دل

ردیابهای دلتا مجهز به دو عدد آنتن اکسترنال کاملا اکتیو میباشند که به صورت کاملا مخفی نصب میشوند و اصلا قابل دیده شدن نیستند. وجود این دو آنتن اکتیو باعث افزایش قدرت مانور نصاب در مخفی کردن می شود. برای دیدن توضیحات بیشتر میتوانید مدل دلتا ۲۰۳A و دلتا ۲۰۳B+ را ببینید.

قیمت بهترین دزدگیر برای پراید با قابلیت دزدگیر ماهواره ای را میتوانید از بخش فروش ردیاب دلتا به دست آورید. بهترین زمان برای خواننده این مطالب است که هرچه سریعتر از سیستمهای قدیمی دل بکند. همه دزدگیر های تصویری و ساده که در بازار وجود دارند خیلی وقت پیش از رده خارج شده اند . حتی مارکهای معروفی که به قیمت بسیار زیاد و یا ارزان در بازار به فروش میرسند دیگر جوابگوی نیاز مشتریان نیست.

در این مقاله سعی کردیم که شما را با سیستمهای جدید امنیتی آشنا سازیم و تفاوت بین دزدگیرهای سیمکارتی و دزدگیر ماهواره ای را بیان کردیم تا بهترین و امن ترین انتخاب را داشته باشید .

آپشن جدید خودرو لوکس

آپشن جدید خودرو لوکس

جی پی اس چیست ؟

جی پی اس ( GPS ) عبارت است از ۲۸ ماهواره در حال گردش به دور زمین در مدار خاص میباشد . این ماهواره ها توسط کشور آمریکا به فضا پرتاب شده اند . در ابتدا کاربرد نضامی داشت اما با سقوط هواپیمای مسافربری ، استفاده عمومی پیدا کرد . کشورهای دیگری مثل چین به جای gps از ماهواره بومی خودشان به اسم بیدو ( Beidou ) دارند . کشور روسیه از ماهواره های بومی خودشان به اسم گلونانس استفاده میکنند . همه گوشی های هوشمند مجهز به ماژول GPS میباشند و بعضی ها ماژول گلونانس را نیز دارند .

 جی پی اس ردیاب خودرو

جی پی اس ردیاب خودرو عبارت است از یک دستگاه امنیتی و مدیریتی در خودرو . برای کنترل رانندگان و یا جلوگیری از سرقت خودرو استفاده میشود . داشتن ردیاب برای خودرو مساوی است با امنیت و آرامش . انواع مختلفی از ردیاب خودرو در دنیا تولید و استفاده میشود . بهترین جی پی اس ردیاب خودرو در دنیا DELTAGPS میباشد . دلایل برتری ردیاب خودرو دلتا را میتوانید با کلیک بر روی لینک ببینید . نحوه کار به این صورت است که با استفاده از نرم افزار مخصوص گوشی و یا از طریق سایت ردیابی فابریک ، موقعیت دقیق را ببینید . موقعیت دقیق به صورت آنلاین قابل مشاهده می باشد . همچنین میتوانید موقعیت های قبلی را نیز بر روی نقشه ببینید . بهتره توضیحات مربوطه را در مقاله دلتا ۲۰۳A و دلتا ۲۰۳B+ میتوانید ببینید . برای آگاهی از فروش جی پی اس دست دوم خودرو با ما همراه باشید

[caption id="attachment_4576" align="aligncenter" width="588"]

اهمیت شگفت انگیز GPS در جهان امروز[/caption]

ایموبلایزر چیست؟

شاید بسیاری از ما در هنگام مشاهده آپشن‌های خودروهای امروزی، سیستم ایموبلایزر را دیده باشیم. این سیستم که در اتومبیل‌های ساخت داخل به‌عنوان یک امکان بسیار پیشرفته و مفید محسوب می‌شود دارای قابلیت‌های بسیاری است که بایستی در مورد آن بیشتر بدانیم. شاید بتوان در یک جمله این سیستم را تعریف کرد و گفت که یک نوع سیستم ضد سرقت پیشرفته است؛ ولی سوال مهم این است که آیا اتومبیل‌های دارای این امکان، نیاز به دزدگیر دارند؟! در این مقاله ایموبلایزر و سیستم‌های ضد سرقت دیگر تعریف شده و امکانات و ویژگی‌های هر یک مختصرا توضیح داده خواهند شد.

در مجموع سیستم‌های ضد سرقت در ۳ دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

سیستم قفل مرکزی درها

این سیستم طرز کار ساده‌ای دارد. با قفل شدن یکی از درب‌ها بقیه را قفل می‌کند و بالعکس. نیروی این کار معمولا از طریق یک موتور الکتریکی تامین می‌شود که سیگنال‌های مورد نیاز برای فعال یا غیر فعال‌سازی سیستم از طریق کنترل از راه دور یا کنتاکت‌های داخل قفل درب فرستاده می‌شود (برای مواقعی که برق خودرو قطع شده است).

 

این سیستم دیگر به تنهایی کاربرد آن‌چنانی ندارد و معمولا بصورت ترکیب با سیستم دزدگیر یا ایموبلایزر بکار می‌رود.

[caption id="attachment_3738" align="aligncenter" width="417"]

قیمت ردیاب,بهترین ردیاب خودرو,ردیاب آنلاین,ردیاب خودرو,دزدگیر خودرو,دزدگیر موتورسیکلت,ردیاب موتورسیکلت,دزدگیر ماهواره ای خودرو,بهترین ردیاب

ردیاب خودرو و موتورسیکلت,دزدگیر خودرو,ردیاب آنلاین[/caption]

سیستم‌های آلارم دهنده (دزدگیر)

این سیستم که واحد کنترل مرکزی (که در بعضی موارد با ECU یک‌پارچه هست) سیگنال‌های ارسالی از یک‌سری سنسور را کنترل می‌کند و در صورت تحریک این سنسورها، یک‌سری واکنش از پیش تعیین‌شده نشان می‌دهد؛ مثل فعال کردن آژیر و فلاشر و در مدل‌های پیشرفته‌تر ارسال سیگنال هشدار به ریموت کنترل.

سنسورهایی که در این سیستم بکار می‌رود معمولا شامل سنسورهای التراسونیک (حساس به حرکت)، سنسورهای ضربه، وارد کردن سوئیچ و در مدل‌های پیشرفته‌تر سنسورهای فشار هوا (حساس به تغییرات ناگهانی فشار هوای داخل خودرو در اثر باز کردن درب‌ها) و سنسورهای محافظت از سرقت چرخ‌ها می‌شود.

دزدگیر

در این سیستم با فشار کلید قفل بر روی ریموت کنترل، واحد مرکزی سنسورها را تحت نظر می‌گیرد و هم‌زمان برق سوئیچ استارت را قطع می‌کند و در صورت تحریک شدن هر کدام از سنسورها، دستگاه برای مدت زمان از پیش تعیین شده‌ای آلارم می‌دهد.
حساسیت هرکدام از سنسورها نیز قابل تنظیم است. ترکیب این سیستم با قفل مرکزی امنیت خوبی را بوجود می‌آورد اما کامل نیست.

سیستم‌های ایموبلایزر الکتریکی و الکترونیکی کددار.

همان‌طور که از اسمش پیداست عملکرد هر قسمتی از اتومبیل که باعث حرکت خودرو می‌شود را از کار میندازد! و برخلاف قبلی خبری از سنسور و آلارم نیست.

در خودروهای جدید معمولا از سیستم سوئیچ ایموبلایزر (Immobilizer)دار استفاده می‌شود. سیستم ایموبلایزر یکی از جالب‌ترین سیستم‌های نصب شده در خودروهای جدید می‌باشد که در واقع نوعی سیستم ضد سرقت محسوب می‌شود. با کمک این مکانیزم با استفاده از قفل نرم‌افزاری که بر روی ECU انژکتور گذاشته می‌شود پیشرانه خودرو از روشن شدن مانع می‌شود. تا زمانی که این قفل باز نشود استارت زدن توسط سوئیچ حاصلی نداشته و پیشرانه روشن نمی‌شود.

کلیدهای خودروهای دارای ایموبلایزر شامل دو قسمت می‌باشند؛ یکی بورد الکترونیکی مربوط به ریموت کنترل (در کلید ریموت کنترل‌دار) که کار باز و بسته کردن درها را بر عهده دارد و دیگری قطعه کوچکی است که در واقع نوعی چیپ حافظه است. آنتن ترانسپوندر که بر روی سوئیچ در زیر فرمان نصب می‌شود شامل یک بورد الکترونیکی و یک سیم پیچ است که می‌تواند همانند یک مین‌یاب یک میدان مغناطیسی کوچک ایجاد نماید. وقتی کلید را در داخل سوئیچ در زیر فرمان قرار می‌دهیم چیپ حافظه داخل کلید تحت حوزه مغناطیسی ترانسپوندر قرار گرفته و فعال می‌شود. در این حالت انتن در ارتباطی دوجانبه با چیپ حافظه شروع به رد و بدل کردن اطلاعات کرده و می‌تواند کدی که ما ان را تحت عنوان Access code می‌شناسیم بر روی کلید ثبت نموده و یا آن را از روی کلید بخواند. تمام این اطلاعات ارسال و دریافت کدها و بازگشایی کدها تنها در کسری از ثانیه انجام شده و راننده متوجه مورد خاصی نمی‌شود.

[caption id="attachment_4590" align="aligncenter" width="482"]

جی پی اس ردیاب خودرو سمند

جی پی اس ردیاب خودرو سمند[/caption]

ایموبلایزر

در ابتدای تولید خودرو قبل از اینکه خودرو استارت بخورد توسط دستگاه دیاگ باید کلید را برای خودرو تعریف نمود. در این پروسه Access code یک‌بار برای خودرو تعریف شده و در داخل کلید ثبت می‌شود. این کد توسط یک کارت به همراه کلیدهای خودرو به مشتری تحویل داده می‌شود (البته اخیرا به دلیل مسایل امنیتی و ممانعت از سرقت خودرو این کد توسط شرکت سازنده به مشتریان تحویل داده نمی‌شود اما در صورت نیاز با نامه نگاری از شرکت سازنده دریافت می‌شود.)

به وسیله این کد صاحب وسیله می‌تواند در صورت مفقود شدن کلیدها توسط دستگاه دیاگ کلیدهای دیگری را برای خودرو تعریف نماید.

در این خودروها معمولا یک لامپ چشمک زن قرمز رنگ که نشانه دارا بودن سیستم ایموبلایزر و نیز فعال بودن آن است در داخل صفحه نشان دهنده پشت فرمان (پنل خودرو) یا هر قسمت نمایان دیگری نصب شده است. مادامی که خودرو خاموش است این علامت فعال بوده و با روشن شدن پیشرانه غیر فعال می‌شود.

[caption id="attachment_3665" align="aligncenter" width="416"]

ردیاب خودرو دلتا[/caption]

نواحی حفاظت‌شده توسط ایموبلایزر عبارتند از:

موتور استارت
سیستم سوخت‌رسانی
سیستم جرقه

زمانی که خودرو بوسیله ریموت قفل می‌شود، یک‌سری رله مدارهای الکترونیکی که به منظور عملکرد خودرو بکار می‌روند را از مدار خارج می‌کنند. با این کار عملا موتور دیگر روشن نمی‌شود و کارهایی مثل اتصال کوتاه پایه‌های سوئیچ و غیره کاملا بی‌تاثیر است!

در سیستم ایموبلایزر الکترونیکی یک سیگنال کددار برای بلوکه کردن یا آزاد کردن مدارات راه انداز سیستم از ریموت به واحد مرکزی فرستاده می‌شود و این سیگنالها توسط الگوریتم‌های سیستم کدگشایی می‌شود.

برای غیر فعال کردن سیستم ایموبلایزر ۲ چیز مورد نیاز است:

سوئیچ از لحاظ فیزیکی با سوئیچ اصلی خودرو مطابقت داشته باشد.
کدی که ریموت می‌فرستد با کد ذخیره شده در واحد مرکزی یکسان باشد.

غیر فعال شدن سیستم ایموبلایزر زمانی اتفاق می‌افتدکه یک اتصال القایی بین سوئیچ و سیستم برقرار بشود و در صورتی که هرکدام از موارد فوق محقق نشود خودرو بکار نمی‌افتد. در بعضی سیستم‌های پیشرفته‌تر، این کد امنیتی بعد از هربار فقل و باز شدن سیستم عوض شده و با ریموت هماهنگ می‌شود. لازم به ذکر است که از همین سیگنال کددار برای سیستم قفل مرکزی استفاده می‌شود و در واقع قفل مرکزی تحت کنترل ایموبلایزر در می‌آید.

بنابراین با توجه به ویژگی‌های گفته شده برای سیستم ایموبلایزر، امنیت خودرو کامل نمیشود و نیاز به یک سیستم امنیتی قویتری هم میباشد .

[caption id="attachment_3695" align="aligncenter" width="505"]

ردیاب دلتا[/caption]

سامانه الکترونیکی مالتی‌پلکس

کلیه دستوراتی که راننده صادر می‌کند را به‌یک واحد مرکزی الکترونیکی (BSI) ارسال و از آن‌جا، فرمان لازم برای عملگر مربوطه صادر می‌شود. در حال حاضر از شبکه مالتی‌پلکس روی خودروهایی نظیر سمند و سورن نیز به جای دسته‌سیم معمولی استفاده می‌شود. این سیستم در اواخر دهه 1980 توسط شرکت آلمانی بوش ابداع شد.

در طی دو دهه گذشته پیچیدگی سیستم‌های سیم‌کشی مدرن به طور پیوسته افزایش یافته است و در سال‌های اخیر این افزایش به‌شدت چشمگیر شده است. اکنون کار به جایی رسیده است که اندازه و وزن دسته سیم به مشکل مهمی تبدیل شده است. تعداد سیم‌های لازم در مورد اتومبیل‌های رده بالا به حدود 1200 رشته می‌رسد. دسته سیم لازم برای کنترل همه کارکردهایی که به در سمت راننده مربوط می‌شود ممکن است تا 50 رشته سیم داشته باشد و سیستم‌های واقع در ناحیه داشبورد ممکن است به‌تنهایی بیش از 100 رشته سیم و اتصال داشته باشند. بنابراین آشکار است که گذشته از مشکل بدیهی اندازه و وزن دسته سیم، با افزایش اتصال‌ها و سیم‌ها، احتمال بروز عیب هم بیشتر می‌شود. تخمین زده می‌شود که هر 10 سال پیچیدگی سیم‌کشی اتومبیل دوبرابر می‌شود.

 

مالتی پلکس

هوشمند شدن فرامین برقی و الکترونیکی در خودرو با استفاده از ارسال یک‌سری کد در شبکه، باعث می‌شود که خودروساز بتواند علاوه بر تسهیل فرایند عیب‌یابی و کمک به بخش خدمات پس از فروش، عملکردها و حالات و یا همان فیچرهای مختلف را برای رفاه، ایمنی و امنیت راننده و سرنشینان طراحی کرده و مهیا سازد. در پژو 206 که از ابتدا تاکنون به صورت مالتی‌پلکس تولید می‌شود، ریزه‌کاری‌های فنی و الکترونیکی پیش‌بینی شده است که فعال و غیرفعال شدن آن از طریق برقراری ارتباط با BSI خودرو قابل اجراست. BSI یک واحد الکترونیکی است که ارتباط میان کلیه واحدهای الکترونیکی یا اصطلاحا ECUهای موجود در بخش‌های مختلف خودرو از قبیل موتور، گیربکس اتوماتیک، ترمز ضدقفل، تهویه مطبوع خودکار و امثالهم را برقرار و مدیریت می‌کند. تغییر در تنظیمات BSI که توسط دستگاه عیب‌یاب یا همان دیاگ صورت می‌گیرد، در تمام نمایندگی‌های ایرا‌ن‌خودرو و نیز تعمیرگاه‌های مجهز به این دستگاه قابل انجام است.

ویژگی های سایت ردیابی دلتا

۱ – ردیابی آنلاین ۲۴ ساعته از همه جای دنیا بدون افت سرعت ( قدرتمند تر از سرورهای داخلی )
۲ – سرور ردیابی در خود کارخانه قرار دارد ( فابریک )
۳ -سایت ردیابی بین المللی میباشد ( ۱۸ زبان زنده دنیا )
۴ – داشتن زبان فارسی
۵ – امکان تعیین محدوده سرعت ( به محض نقض توسط راننده ، هشدار به صاحب خودرو ارسال میگردد )
۶ – امکان تعیین محدوده جغرافیایی ( به محض نقض توسط راننده ، هشدار به صاحب خودرو ارسال میشود .
۷ – امکان مشاهده آنلاین موقعیت خودرو .( برای مدیران با یک نام کاربری میتوانند همه مجموعه خودرو ها را ببینند )
۸ – امکان گزارشگیری به صورت تصویری بر روی نقشه های مخصوص ( قابل پرینت )
۹ – امکان گزارشگیری به صورت فایل اکسل ( قابل پرینت )
۱۰ – امکان مشاهده سرعت خودرو در موقعیت و زمانهای مختلف
۱۱ – امکان مشاهده زمانهای روشن و خاموش بودن خودرو در موقعیت و زمانهای مختلف
۱۲ – امکان مشاهده مسافتهای پیموده شده خودرو در طول روز و یا ساعتهای مختلف
۱۳ – ردیابی بسیار آسان و ارزان

[caption id="attachment_3901" align="aligncenter" width="505"]

ردیاب خودرو,ردیاب ماشین,ردیاب پراید,ردیاب سمند,ردیاب پژو

ردیاب خودرو,ردیاب ماشین,ردیاب پراید,ردیاب سمند,ردیاب پژو[/caption]

ردیاب خودرو اروپایی آمریکایی

راهنمایی برای خرید ردیاب خوب

ویژگی انحصاری ردیاب دلتا

 

منبع : جی پی اس ردیاب دلتا